/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvad er problemet med SATA harddiske
Fra : fleng
Vist : 428 gange
400 point
Dato : 11-07-04 15:49

For nogle måneder siden byggede jeg min første PC med SATA harddiske og det har givet mig en del problemer. Ind til nu har jeg fået 5 diske og af dem er 3 gået i brok. Der er ikke rigtigt nogen der kan fortælle, hvad årsagen til hvorfor de bryder sammen. Der skulle vel ikke i dette forum være nogen som ved noget om det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-07-04 16:01

Har kørt i et par år med 2 stk. Seagate 120 GB SATA harddiske.
Virker upåklageligt.
Hvilket fabrikat er det, der brænder af for dig ?
Har du et varmeproblem ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-07-04 18:02

Varme eller for lille strømforsyning!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 11-07-04 18:51

For at være helt ærlig, så drejer det sig om 2 maskiner, som begge har Asus bundkort med VIA P800 chipset og en strømforsyning på 350w der er lavet ekstra køling. Den første er monteret med 2 SATA som kører i raid 0, i nr. 2. der kun 1 SATA.
Af de første 2 som blev købt var den ene defekt ved modtagelse, der blev købt en ny og monteret i den første maskine hvor den straks fungerede og har fungeret tilfredsstilleende siden, hvorefter den defekte blev byttet og monteret i maskine nr. 2 og her har den ophørt med at fungere efter 14 dage. den blev så byttet og igen efter en uges tid ophørte den med at fungere. Harddiskene var alle Maxtor Sata 80 GB sata150 7200 Rpm / Fluid.

Kommentar
Fra : tjanum

Dato : 11-07-04 18:59

Måske mærket har noget at sige......jeg har kørt med to Seagate 160 GB diske uden problemer på Asus P4C800 Deluxe i 11 måneder nu. De virker upåklageligt. Måske det er Maxtor, der ikke kan lave ordentlige diske, men jeg har overhovedet ingen erfaring med Maxtor - hverken SATA eller almindelig PATA diske - så jeg aner det ikke.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 400 point
Dato : 15-07-04 14:20

Det kunne lyde som en bundkort fejl så! Tror ikke det er normalt at der er så stor fejlprocent med harddiske!

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 15-07-04 19:24

Har været ude for at en BIOS-opdatering afhjalp problemmer med spejl. Prøv at se for dit bundkort!

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 01-10-04 11:03

Tak for svaret tedd.