/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scannerdriver søges
Fra : michaelmoeslund
Vist : 543 gange
200 point
Dato : 01-07-04 08:33

Jeg har fået en scanner uden software,(compeye joyscan 36p)

Der er blevet brugt en hel del tid på at google en driver op til overfladen,men uden held

Jeg har meldt mig til "driverguide" og downloaded en driver der skulle passe,men der sker ikke en dyt,jeg får hentet 3 mapper der unzippes,men det eneste jeg får ud af det er en vældig fin users guide....

Er der nogen der har noget brugbart,eller ka' guide en computeramatør igennem en sådan for mig umulig opgave...

mvh michael

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:37

Hvilket styresystem har du?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 08:39

ups,det glap lige med den oplysning,windows 98...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:41
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 08:43

jeps,det er den jeg har bokset en del med,det ka' godt være den virker,bare ikke i mine hænder...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:44

Hvad hedder de filer den pakker ud?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:45

Det er lykkedes at opspore en email adresse til Compeye support, du har sikkert selv fundet den, men jeg smider den lige her for en sikkerheds skyld

service<snabel-a>compeye.com.tw

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-07-04 08:46

Jeg regner med at det er denne du har downloaded..:
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=126536

I de 3 mapper er der en der hedder scan - i den er der et setup program - Kør det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-04 08:46

http://www.scanner-drivers.com/drivers/62/62699.htm henviser til samme side som better_performance.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 08:52

filerne hedder disk 1,2,3 i mappen disk1 er der et installations ikon,når jeg trykker på det,ligger den en users guide i programmer og intet andet...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-07-04 08:57

Prøv denne
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=126536

Udpakker til en mappe der hedder scan.

Den anden du har downloaded har ikke særligt gode referencer i drivers.com

mvh
JensT

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 09:12

jaså..jeg prøver lige at hente den øhh-jeg har 56k modem....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 09:42

ja det var så det,med samme resultat,en users guide lagt ind i programmer....

-er der nogen der vil ha en scanner...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 10:22

Har du prøvet denne? http://www.compeye.nl/
Support - Driver download

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 10:24

Er du for øvrigt sikker på, at der ved siden af den userguide ikke er lagt en twain driver ind.
Det kan du se ved at prøve at lave import i et billedprogram og se om du kan vælge scanneren.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 01-07-04 10:32

Nemlig Bjarne..
mvh
Jens

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 13:13

den driver jeg kan hente på compeye's side er den samme som jeg startede med

jeg har prøvet at aktivere scanneren gennem word,indsæt billede fra scanner/kamera

der melder word scanner fejl..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 13:18

Du kan ikke helt stole på Word i den forbindelse. Jeg har hørt an andre har haft problemer. Prøv med Paint eller Imaging fra Tilbehør.
I Imaging er der noget der heder vælg enhed og hvis din scanner står der virken den, hvis ikke ja så gør den ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 13:21

Jeg skulle nu mene at en driver fra producentens side er en driver, om det så er den rigtige til din kan jeg ikke se. Du skulle måske gå ud fra at den virker. Desuden fylder den fra producenten over 20 mb og den fra driverguide fulder knap 4 så nogen forskel er der.
Nu ikke stædig

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 13:51

jeg kiggede lige på størrelsen på driveren,på compeye's side,såvidt jeg kan se fylder den 3,69mb og hedder det samme som den på driverguide....

-men jeg vil da lige prøve det med imaging

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 13:55

Imaging skriver "error" der blev ikke fundet nogen twain data kilde
Så virker den vel ikke..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 14:18

angående "stædig"

-hvis jeg ikke havde været en smule stædig,var denne højt ærede ærvidige,scanner
blevet overhældt med en brændbar vædske,sprunget i luften,og de resterende dele blevet findelt med min meget effektive flækøkse..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 14:43

Kender fornemmelsen
Nej skidtet virker ikke
Der er vist mere end en mulig driver på Compeye side. Jeg dl'ede den for at kigge og der er en mappe der hedder setup dir med undermapper og det kunne være den rigtige, men det er en ordentlig mundfuld for en analog forbindelse specielt når man ikke ved om den virker til din. Nummeret er på 3 cifre ?
Du skal for øvrigt tjekke at din parallelport er sat til EPP og ikk ECP som man bruger nu til dags ( i BIOS) Det kan også være forklaring på manglende kontakt.
Prøv at tjekke modellerne på siden og se om de ligner.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 16:22

det med bios'en har jeg godt nok fornemmet der var noget med,men jeg ville føle mig mere tryg,ved at desarmere en temelig stor bombe,end at rode i bios'en...

-er det sådan at jeg kan lokke en walk through ud af dig bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 16:39

Du har vel genstartet efter inst. af driver.
Er det usb så vent med at sætte den til efter genstart.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-07-04 17:22

Det er efter hvad jeg kan se med Lpt.
Jeg ville gerne guide dig, men jeg er kun ved computeren når jeg trænger til at sidde ned. Jeg er i gang med at male mine køkkenvinduer (ordentligt med slibning og grunding osv.) så jeg er lidt ukoncentreret.
Jeg er sikker på at emesen vil guide dig hvis han har tid - han kan. ellers må du vente til i aften. OK?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 19:01

Hvilken driver har du hentet.
1. http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=62699 til 95/98 20 mb
2. http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=126536 til XP
4mb
Har du pakket den ud
Emesen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-07-04 19:36

jeg har hentet den første,det er ikke usb,jeg har genstartet 234 gange...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-04 19:53

Når du har pakket den første ud i samme mappe får du:
mappe drv95nt med:
mappe compeye som har
en setup (cirkel med pil) og en masse filer. - er det den du har kørt.
Emesen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-07-04 09:58

jeg er ved at hente http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=62699

da det åbenbart kun er nogle meget mindre versioner jeg har hentet..sorry

jeg prøvede at svare i aftes,men har problemer med at komme ind på kandu når der er meget trafik eller os' er der en anden grund...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 10:28

Vi har vist alle problemer med at åbne Kandu. Der kommer mange fejl ved hentning af sider.
Det lyder som om du er på rette vej. Når man skal hjælpe online er problemet nogen gange, at man tror spørgeren har gjort noget andet og så er det lidt svært at nå målet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 10:33

michaelmoeslund -> Kandu.dk kører til tider MEGET ustabilt ..og det har intet med trafikken at gøre

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-04 11:05

når du har hentet denne 62699 ca 20mb
Skulle det gerne se sådan ud:
Når du har pakket den ud i samme mappe får du:
mappe drv95nt med:
mappe compeye som har
en setup (cirkel med pil) og en masse filer. - det er den du skal køre.
(Hvis du ikke kan pakke den ud så lad os høre)
Emesen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-07-04 11:52

nu er den så blevet hentet,det er så en RAR fil som jeg ikke ved hvordan jeg åbner...
der blev forslået et program der hedder :powerarc880 er det toppen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 12:32

Du kan hente dette www.totalcmd.dk det kan meget mere end at udpakke og fylder ikke ret meget.
Den udpakker både AR og zip mm. (Filer Udpak ja den er på dansk)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 12:33

AR=RAR

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 12:34

By the way, det er shareware, men kører fint med en lille nagboks.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-07-04 12:34

IT'S ALIVE.....

kæmpe chok og måben.jeg installeret det store program,med samme resultat som sidst,kun en users guide og ingen andre ting,så prøvede jeg at scanne fra imaging,og minsandten om den ikke kom til live..

kæmpe tusind tak for den store tålmodighed med mig..

-nu er jeg bare i tvivl om hvem der skal ha' "æren" men det må vel blive emesen,selv om du Bjarne også har fortjent en bunke point..-det må jeg huske til en anden go' gang

endnu en gang tak for hjælpen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 12:35

*.rar pakkes ud med Winrar : http://www.rarlab.com/download.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-07-04 12:38

Tak for svaret emesen.det lunede..

-´jeg ville også gerne gi' bjarne nogle,men det kan vist ikke lade sig gøre...

mvh michael

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 12:55

Tillykke michaelmoeslund :

Citat
Velkommen til kandu.dk
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper, kurser og vidensdeling.

Dét skal fejres : SKÅL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 12:59

Hej Michael Emesen tog slæbet da jeg luskede af så æren er hans.
Skidt med de point, det vigtigste er at du nu har en brugbar scanner

Molo>> Du skulle også prøve Totalcmd både til udpakning og FTP. Det er ikk efor ingenting, at flere internationale medier har kåret det til verdens bedste filhåndteringsprogram. Det er så godt, at jeg købte licens for nogle år siden. Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-07-04 13:00

Ups glemte vist et komma mellem Michael og Emesen, men meningen er god nok.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-04 14:07

Selv tak på alles vejne og

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-04 14:18

Tak BjarneD

</MOLOKYLE>