/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Formidling at fastnettelefoni og mobil s~
Fra : jhvp
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 30-06-04 21:31

Jeg er begyndt at formidle telefoni for et Amerikansk selvskab under network marketing.

Vil høre om andre har har nogen erfaring med dette, eller om andre vil høre om min erfaring
selv om den ikke er så stor endnu.

Det jeg selv har set i det er en mulighed for at blive min egen herre, da vi har 2 letter
hadikappede børn, hvor den ene har brug for at jeg er der noget mere end jeg er nu,
hvor jeg har skiftende arbejdstider. Dette arbejde ville kunne gøres når man har mulighed
for det.

Det jeg skal udføre er at formidle telefoni, hvor jeg så modtager en procent del af hvad
kunden snakker for lige så længe kunden er kunde. Der ud over har jeg muligheden for
at hjælpe andre igang. jeg kan tegne kunder i flere forskællige lande, men selvfølgelig
også i danmark.

Hvad er der i det for kunden, der er besparelser på telefonregningen, særdeles for folk
der får det samme selvskab og ringer meget sammen. hvor minut prisen er den absolut
laveste i danmark. Og jeg ved at produktet virker og prisen er go, for jeg bruger det selv
idag.

Nu har jeg fortalt lidt om det hele, jeg syntes selv det virker som noget det vil kunne
blive en rimelig forretning i, men der skal selvfølgelig noget benarbejde til, og evt.
finde nogen der selv vil formidle telefoni under mig.

For ikke at få alle og en hver ind og evt. nogen der vil ødelæggeen forretningen skal
der indbetales et beløb, men hvis man er dygtig kan det tjenes ind igen på den første mdr.

Lad mig høre din mening, erfaring til dette eller noget lignede.

MVH.

JHVP

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-06-04 21:43

Der skal MEGET benarbejde til.

De fleste danske erhvervsvirksomheder holder sig til operatører de kender, og dermed er der privatmarkedet tilbage, du skriver selv at der er stor besparelse for kunder der benytter SAMME selskab, den slags ting kan virksomheder jo ikke rigtig tage hensyn til.

Men altså privatmarkedet... Hvor vil du finde dine kunder?, hvor høj en provision får du? hvor mange minutter skal dine kunder tale før der er et fornuftigt overskud til dig? du nævner selv at der er benarbejde, og det vil i denne sammenhæng betyde at du skal afholde dig fra at regne din timeløn ud, for så bliver du skuffet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-04 22:10

Du har set en mulighed for at blive din egen herre. Det tror jeg på, men det bliver arbejde 24 timer i døgnet, hvis du skal tjene penge nok.
Måske får du mere tid til dine børn, men hvis du samtidig skal tænke på ,om du nu har skaffet kunder nok, så tror jeg ikke at du vil være tilstede for børnenes skyld. Der er så mange teleudbydere, som hver især lover det ene eller andet. Konkurrencen er hård. På nuværende tidspunkt lokker TDC og Tele2 med gratis telefoni efter kl. 19.30/18.00 samt hele lørdag og søndag.
Jeg tror ikke, at du kan tjene guld det foretagende.

Accepteret svar
Fra : t_seberg

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-04 23:56

Konceptet virker fint. Man bliver betalt efter den indsat mand yder og mand skal huske at se det på langsigt 3-5 år.
Det selskab du repræsenterer som uafhængig repræsentant - formoder jeg at jeg arbejdet med tidligere og er godt bekendt med.
Priser kan man altid diskutere (Telia,Tele2 m.fl. mener nok også at de er billigst) og det vil ikke være det du vinder på i den sidste ende, hvis en potentiel kunde ikke har tillid til dig og dit produkt så køber han ikke.
Jeg arbejder i dag i et konkurrende firma, der også tilbyder gratis telefoni kunderne imellem, og ikke som TDC, Tele2 m.fl mod en fast mer betaling og / eller andre begrænsninger. Vores selskab har valgt (også i DK) at satse bredere, for ikke at være låst i tele junglen.
Der skal virkelig knokles for at få det ønskede resultat. Alfa og omega for dig er din sponsor, din upline, hans upline .. og så videre, de SKAL hjælpe dig, vil de ikke det - så gå et led højere op, det er det de for provision for.
Med hensyn til foretning - følg planen - find en der har succes - gør som denne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 00:58

Jeg synes det kan lyde lidt hen i retning af "pyramidespilsmodellen" , hvor du kan få procenter og hjælpe nogen i gang som igen o.s.v.-o.s.v. og tilsidst skulle du kunne tjene guld på at sidde på din flade og skovle procenter fra forhandlere,underforhandlere, o.s.v. uden at behøve røre en finger selv. Den model er der sjældent, om nogensinde, nogen der er blevet rige af, desværre.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 01-07-04 01:17

Undskyld dova - men du er galt på den.
Princippet er det samme som en områdechef der også får provision af de provisions-sælgere han skaffer og trænere.
Jo bedre han træner hans sælgere jo mere får han i bonus/provision.
Og tro mig hvis der måtte være nogle der sidder på deres flade og skovler ind, så har de tidligere knoklet rø... ud af bukserne, og den gang ikke fået noget særligt ud af det.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-07-04 08:16

Desværre er der en tendens i øjeblikket til at alt hvad der har med Network Marketing at gøre bliver klassificeret som pyramidespil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 16:55

Undskyld selv t_seberg, men det er da lige den måde jhvp beskriver, at han får %-er og skal skaffe underformidlere, der bliver kaldt pyramidemodellen. Og det er da rigtigt som Better_Performance siger, at meget network marketing bliver opfattet som sådant, men det er der jo nok en grund til, for meget af det der bliver solgt på den måde eller på homeparties kører jo netop efter det koncept, selv om de fleste ikke er meget for at indrømme det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 17:09

Jeg nærlæste lige spørgsmålet og så at det indebar at du skulle indbetale en sum penge oveni. Tror du virkelig på, at de penge er for at sikre, at ikke alle og enhver kommer og "ødelægger" firmaet. Ved du hvad, når tilstrækkelig mange er hoppet på den og "nogen" sidder med kassen bliver firmaet sgu lukket og så står du der og føler dig dum. Hvor skal man ellers have penge med på arbejde. Ja det kan godt ske jeg lyder grov, men så pyt med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-04 17:29

dova

Jeg kan godt følge din tankegang. For minder det også om "pyramidespil"
Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-04 18:23

Det er da dejligt at nogen kan følge mine synspunkter. Forresten STORT TILLYKKE med gevinsten idag, ans.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 02-07-04 12:14

Jeg tror altså Tupperware, IBM og andre firmaer der benytter sig af network marketing, ikke ser de spøgelser i ser.

Hvis vi skal blive tekniske - så lad os se på et almindelig firma.
"Manden på gulvet" knokler med produktet og for løn for det. (Det er her værdien bliver skabt)
"Værkføren" oplærer folk på gulvet og får løn for det.
"Produktions chefen" - styre værkførene og får løn for det
"Direktøren" styrer virksomheden og får løn for det.
"Ejeren" forlod firmaet for 2 år siden og bor nu på bahamas, får udbytte for at han har fundet de rigtige folk.

Spørgsmålene er nu: Er alle firmaer ? Hvor ser i forskellen ? Tror i "Manden på gulvet" har chance for at blive "ejer" ?

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 02-07-04 20:32

Ja sådan ser jeg det jo også, kender godt pyramidespil, og kom da også til
at købe et lod, eller hvad det nu hedder, Der betalte man vist for lodet og
til en på toppen af en eller anden list og til en der styrede spillet, så fik man
nogle loder som man så skulle sælge videre, og ja dem der købte skulle så
gøre det samme.

Ang. pengene til opstart, som jeg skrev om at det skulle undgå at man ikke
skadede firmaet, vor ikke deres ord men mine egne, det rigtige ville vel være
at sige at det er seriøse folk man får ind. for ellers ville alle jo igang, på en
eller anden måde.

Ang. Ens betaling, så er det ikke kun provision men der er også nogle bonus
ordninger, men det kræver at man hjælper nogle igang.

Ang. de gratis opkald som er hved dette firma så betaler man ikke ektra i
men kun grund abbonement hos abbonement. Nu må jeg hellere stoppe med
at fortælle mere om produkterne eller ses det bare som reklame. Og det er jo
ikke meningen med dette. Men jeg kan sige jeg har det selv og det virker.
Og jeg spare penge, da jeg har fået en anden med på vognen som jeg ringer
meget til.

Jeg har selv min usikkerhed om hvor godt det er for mig, men jeg har truffet
nogle stykker der lever af dette nu, den ene sagde jobbet op efter 2 år, ok
det er ikke den helt fede årsintægt endnu, men nok til at han kunne gøre det.

MVH.
Jan

PS. loderne jeg fik i det meget omtalte pyramidespil, fik jeg aldrig solgt

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 04-07-04 22:41

Hvis du vælger dette, ved du ikke, hvad der sker:

Du kan bruge en masse tid og tjene penge.
Du kan bruge en masse tid og få underskud.
Du kan tabe de penge du investerer.
Du kan få en gæld ud af det.
Du kan blive rig.

Problemet er, at du ikke ved hvilket af ovennævnte, dog er nogle af mulighederne mere sandsynlige end andre, gæt hvilke!

Spørger du andre "indenfor", fortæller de, at du vil tjene penge. Det gør nogle af dem måske også, men hvorfor vil de gerne have dig "ind"? Er systemet ikke sådan, at de tjener på det? Spørg alle de venner og bekendte, du har, som enten selv har prøvet network marketing eller kender nogen, der har, og bedøm så ærligt den statistik, du får ud af det.

Hvis du tager en rute med morgenaviser, risikerer du intet (udover at du måske kommer i bedre form) - og du får hverken gæld eller underskud ud af det. Tværtimod er du garanteret løn.

Med hensyn til produktet, er det mig bekendt ikke det billigste i Danmark, og de fleste danskere (skeptikere af natur) HADER network marketing, så det ER svært at sælge det til os. Jeg har fået tilbud om NM telefonabb., men vi havde allerede en billigere (og bedre) løsning, og skulle jeg vælge mellem dette og en alm. løsning til samme pris, ville jeg vælge den normale (fordi det er enklere).

Grundene til at jeg personligt ikke bryder mig om network marketing (som kunde):

1) Sælgerne taler ned til kunderne - Lader som om det er vældig indviklet, hvis man prøver at skære igennem.
2) Prisen er svær at få oplyst.
3) Venskaber og familierelationer udnyttes ofte.
4) Der sælges på andre argumenter end pris/kvalitet/service. Kunden føler sig manipuleret/overtalt.

Vil du endelig være selvstændig, så find et produkt/ydelse, folk vil købe med glæde, og du vil spare dig selv (og din familie) for mange sorger.

Ovennævnte er naturligvis en subjektiv personlig vurdering, men bygger dog på konkret erfaring.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 05-07-04 01:18

NM telefonabb kender jeg ikke så det siger mig ikke noget, og er alså ikke det selvskab
jeg har gang i. og gæld får jeg ikke ud af dette, det er undersøgt nøje.

Busken: Ang. de ting du ikke kan lide hved network marketing

1. Jeg taler ikke ned til kunder, også fordi jeg skal kunne se folk i øjnen efter de er blevet
kunder, om der er andre der gør dette kan jeg ikke tage stilling til, andet end at sige
at de får et problem som ikke giver dem flere penge mellem hænderne.

2. Priser er overhovedet ikke hemligt i dette, jeg kender dem, og giver dem gerne fra mig
hvis nogen vil vide det.

3. Ja det kan du nok godt have ret i, men jeg kan sige at dem som er kommet igang med
produktet har været glade for det for de kan se de spare penge.

4. Muligt at nogle gør det, men som jeg skrev under nr. 1 jeg skal kunne se kunderne i øjnen
efter de er blevet mine kunder. Der for tager jeg deres regning op og vi regner du om der
er en besparelse, og vis der ikke er så gør vi ikke mere ud af deres telefoni, med mindre
kunden selv ønsker at vi gør mere i det.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 05-07-04 01:24

Skal lige tilføje at priserne på produktet er stå også på telestyrelsens hjemme side.

Og ja det er da rigtigt at det er ikke noget nemt produkt at formidle, for folk går ikke
særlig meget op i hvad de giver for at snakke i fastnet telefon, og kan dårligt huske
hvad min. prisen er hved den teleudbyder de har. Så ja det er svært for dem at se
besparelsen i produktet i første omgang.

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 05-07-04 22:23

Jeg var med i et Lignende network marketingsystem, trust fonds, solgte vi, min indsats var 600 Dollar på daværende ca. 2100 kr. Jeg fik 50.000 udaf det, hævede pengen LEGALT i udlandet under ferie, altså skattefrit, smart ikke?

Og dem der i uendelige termer påstår at dette er pyramidespil, 5%'ere, som det hedder, de bliver aldrig noget videre her i livet, og er tilfreds med at tjene 20.000 brutto om måneden, og stiller sig tilfreds med en rejse til Kos engang om året, og aller helst det samme hotel hvert år. 5% eren er genrelt skeptisk overfor forretningsmetoder, hvor man ikke generer mere profit uden skulle arbejde mere. Det er sandt, at der skal FLID til, men det skal der jo også selvstændig, men da 5%eren er lønslave, forstår han/hun heller ikke disse forhold. Desværre er der i DK alt for mange 5%ere. Sjovt, at ingen klantrer TopperWare, IBM og/el. Herber Life for, at være pyramidespil. Her er en vare, ikke sandt, plastik eller creamer mv. Sjovt nok, så jeg forleden, at Topperware blev solg i Bilka!!!

jhvp:- Sælger telefoni, jeg solgte værdipapirer, at man ikke kan ligge telefoni, og værdipapirer i lommen, på sammevis, som creamer og Plastikskåle, gør det vel ikke til mere pyramidespil, gør det? Endvidere er pyramide ideologien en udspringer af Multi Network Marketing (MNM) Coca cola, blev igennem mange år solgt via N.M konceptet. I USA bliver 60% af de private forbrugsgoder distribueret via MNM kanaler! ! ! Det vækker da en vis tanke! Er over halvdelen af de amerikanske forbrugere kriminelle, øh nej, ikke udenfor BRONX (fordom I know) ,- Nej den menige amerikaner har bare ikke de samme mentale fordømmelser overfor denne vare distributions kanal.

Drop al det sludder om pyramidespil! Det eneste I negative medmennesker har fået rigtig fat i, er, at de slemme fyre har KOPIERET grundprincipperne fra MNM.

Iøvrigt, kig på vores egne større firmaer, AP Møller, Danfoss mv. hvis ikke her er tale om PYRAMIDE struktur, så ved jeg ikke hvad man skal kalde det, der er langt fra fhv. "HR. Møller", og til den meninge shipping elev. Men her kunne man ikke drømme om at kalde det fine Danske redderi for et pyramideforetagen, hvorfor ikke? Har "Møller-figuren", ikke en masse rende undersig i sin "struktur"? Findes der ikke et hav af chefer, chefer der igen har en chef over sig, sågar i et andet land, uhh, nu bliver det rigtig "forbryderisk" - Think twice, ellers findes der glimrende bøger om emnet, der måske kan vende en 5%er til en 7%er...

Vedr. den business du har givet dig i kast med, så kender jeg selv til folk der har tjent mange penge i netop ACN (hvis det hedder det, det projekt du har gang i), og de har tjent det samme som en 5%er tjener på 8 år, blot på et 1.200.000 DK. Desværre for dig, tror jeg, at tiden er løbet fra at kunne tjene penge i den geschäft, mine referencer startede i DK for snart 5-6 år siden. I dag er det en luderbranche, og der er mange om budet, og en hulens masse skeptikere (5%er), men keep up the good work! Og sørg for at have en masse udgifter, således at din B skat bliver minimal, ja hvis du er rigtig dygtigt ender du måske med at få penge tilbage på din A-skat, således at du faktisk på skattebilletten tjener penge, kan du følge mig

/Jaguaren

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 05-07-04 22:32

DOVE: hvor er du dog uvidende, koster det nul kr. at starte selstændig, nej vel. Du er ikke ansat, derfor koster det en fee. Grow up! "

"Man" skrev:

Jeg nærlæste lige spørgsmålet og så at det indebar at du skulle indbetale en sum penge oveni. Tror du virkelig på, at de penge er for at sikre, at ikke alle og enhver kommer og "ødelægger" firmaet. Ved du hvad, når tilstrækkelig mange er hoppet på den og "nogen" sidder med kassen bliver firmaet sgu lukket og så står du der og føler dig dum. Hvor skal man ellers have penge med på arbejde. Ja det kan godt ske jeg lyder grov, men så pyt med det.

Godkendelse af svar
Fra : jhvp

Dato : 05-07-04 23:49

Tak for svaret t_seberg.
Der er ingen tvivl om at det at få kunder til at virke trykke eller som
du kalder det at have tillid til formidleren, kan være en svær ting at
få.

Mvh.
JHVP

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 05-07-04 23:51

Hmmmm det er svært at give point, jeg trode man kunne tildele flere point.
det må vi finde ud af på en eller anden måde, for der var faktisk flere som
kom med gode svar.

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 06-07-04 00:13

JHVP-> Det var sgu da ikke t_seberg, men JAGUAREN, der skrev detr sidste, fy fy skamme sig!

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 06-07-04 00:25

JAGUAREN -> Ja du har på en måde ret og jeg vil også gerne rette op på det,
men der er flere gode svar på dette spørgsmål, og på en eller anden måde skal
nogle stykker have point, for det fortjener de. Og der efter har jeg også oprettet
andet spørgsmål hvor på jeg spørger til hvorfor man ikke kan give flere point.
for mange gange kommer der mere ens et godt svar.

Men til dig kig ind forbi dette link http://www.kandu.dk/dk/spg/44454

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 07-07-04 01:41

Jag. -> det ville jo nok have ære rimligt at dele point her, men ...

ACN (som jeg formoder du repræsenterer) markedesandel i DK er stadigvæk ubetydelig, og der lader et stort potentiale tilbage.
Mht. Skat - så pas på - du ikke bare trække fra og trække fra i flere år i træk, så bliver du kaldt ind, hvilket også er rimeligt -
de vil sponsorere en hobby / et useriøs drevet firma.
For din egen skyld lav et budget, og en plan for din aktiviteter og kom så igang

Kommentar
Fra : pilken

Dato : 26-08-04 11:50

Hvis det er 1cellnet.com er jeg selv medlem, og har tjent godt 15.000 siden januar, personligt har jeg ikke arbejdet meget med det, pga. forbindelsen er stadig for dårlig.
Hvis du går ind på www.telefin.dk
Vil du se det ultimative inden for ip.telefoni
Dette er ikke bygget op som Mlm men ekstremt billigt.
Snart på tide at vinke forvel til fastnetten

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 26-08-04 15:46

Pilken > Hvordan fungere det så ?

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 26-08-04 17:04

Ang. starte egen virksomhed og betale for det er slet ikke så unormalt et par eks. hvor
nogle gør i dette.

SONOFON: http://www.sonofon.dk/om_sonofon/job/franchise/bliv_selvstaendig.shtml
Det koster bare 250.000 kr at starte der.

EXPERT: http://www.expert.dk/swcitems.asp?ID=Stc2656-Itm&A=&T=&queryStr=
Der har ikke lige set prisen.

Men der er flere endnu, prøv evt. at kigge på http://www.dk-franchise.dk