/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
vedr.musik-cd
Fra : peteralf
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 29-06-04 18:49

hvis jeg indspiller egen musik fra mit keyboard, vil jeg meget gerne have det brændt ned på en CD-skive....
men jeg har prøvet dette. Det viser sig nu desværre.....at det ikke er alle CD-afspillere som kan spille dem.
Hvad gør jeg forkert?
V.H.Peteralf

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-06-04 19:06

Det er vigtigt at brænde ved lav hastighed.
For høj brænderhastighed kan være skyld i
at nogle afspillere ikke kan læse din cd.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-04 19:14

Du gør sådan set ikke noget forkert! Der er mange specielt ældre cd afspillere der ikke kan spille brændte cd'er!

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 29-06-04 19:36

Jeg har også været ude for ikke at kunne afspille brændte cdér, fejlen var at jeg brugte CD-RW (genskrivelige cdér), som min cd afspiller ikke kunne læse.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-06-04 01:06

Hej Peteralf

Min søn har lige anskaffet sig et keyboard, og vil gerne vide hvilket program du bruger for, at få musikken ind på computeren?? og om du har andre programmer som er spændende at have, i samme kategori??

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 30-06-04 11:58

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 30-06-04 12:07

Hej TOUPIE!
Vedr. indspilning direkte fra keyboard:
Den nemmeste måde er: 1.Jackstik fra keyboard/Phone til PC-lydkort.
Og gratis-programmet AUDACITY som er fantatisk nemt at bruge, fås gennem KOMPUTERBLADET.
Med dette program er du istand til at lave wav-mp3 filer som igen kan brændes på cd.
v.h. Peteralf

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 30-06-04 17:23

Tak Peteralf