/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Barebone strømforsyning
Fra : sden
Vist : 374 gange
81 point
Dato : 27-06-04 11:45

Den 200w strømforsyning, der sidder i min ex5-300s, har lidt svært ved at trække de nyeste grafikkort, så det jeg vil spørge om er, om det er muligt at købe en psu på 300w som stadig passer i størelsen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-04 11:50

Inden du køber for meget strømforsyning, så hold lige øje med prisen på et kabinet med strømforsyning. Og så har du ikke nogen monteringsproblemer.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 81 point
Dato : 27-06-04 15:19

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121905&view=detailedhttp://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD02OTkmdXJsX3BhZ2U9NQ== udrag fra teksten: ..
The PSU features a variable-speed fan that turns up the RPM with rises in internal temperature. It's nominally rated to 200w. The individual power ratings do give rise to concern. The AGP-equipped eX5-300S could potentially be asked to power a 3.2GHz Pentium 4, 1GByte RAM, Radeon 9800XT, 250GB hard drive, and an optical drive. That's awfully close to saturating the PSU's limit. No wonder it has a comparatively large fan to keep it cool.

som jeg forstår det er der ingen grund til en større psu i dit kabinet...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 27-06-04 15:25

http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=181701
..og her er det også diskuteret .. og som du kan se af tråden er det ikke kun watt str. der bestemmer om du kan bruge kortet.. det nok mest en spørgsmål om hvilke kort der kan være i dit ellers flotte kabinet.. må jeg lige tilføje

Godkendelse af svar
Fra : sden

Dato : 27-06-04 16:38

Tak for svaret snaptil. men det virker sgu utroligt at at den kan trække et 9800 xt. et kort der ellers står til at skulle bruge mindst 300w