/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem med LITEON 40X12X48
Fra : wacher
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 15-06-02 16:33

Jeg har lige købt en Liteon 40x brænder og sat den i en Athlon 1.333 PC der kører Win ME. Jeg bruger nyeste Nero brænder program. Upgraderet fra Neros hjemmeside. Når jeg forsøger at kopiere en CD fra DVDen så sætter jeg selvfølgelig en blank cd i brænderen men så vil Nero ikke brænde idet den påstår at den isatte blanke cd ikke er tom. Har prøvet med flere forskellige blanke cder. Samme resultat. Så satte jeg en CD-RW i og så sagde den stadig at den ikke var tom og foreslog at den skulle slette alt.
Den gjorde den... men sagde stadig bagefter at den slettede cdRW ikke var tom. Brænderen kan sagtens brænde. Der er ikke noget problem med at brænde filer ned
på en cd når man laver en "alm. brænding". Det er når jeg vil kopiere en cd problemet er der? Nogen ideer til hvad der er galt?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-06-02 17:18

hvad er den nøjagtige fejlmeddelelse

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-02 20:38

Hej

Som e.p. skriver,----der mangler oplysninger omkring hvilke fejlmeddelelser du får ????

Til at kopiere CDèr kan du som et alternativ bruge (verdens bedste) kopiprogram "Clone Cd" du kan Downloade det på :
http://downloads-zdnet.com.com/3120-20-0.html?qt=Clone+Cd&tg=dl-2001

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 15-06-02 21:19

Det jeg tænkte på (og er blevet mere sikker på) er at det slet ikke er cd'erne det er galt med...

Når du laver en cd-kopiering, så laves der en fil på din harddisk, og typisk vil en cd på 700 MB lave en fil på 800 MB på din harddisk og hvis der ikke er plads til det får du en fejlmeddelelse

Prøv at kopiere en cd (brug evt. en cd-RW) og sæt et flueben i "copy on the fly" (eller noget i den retning) og sæt hastigheden til 1x speed
on the fly gør at der kopieres direkte fra cd-rom til brænder

Hvis det ikke hjælper, så vil det være meget nemmere at hjælpe hvis du skrev den nøjagtige fejlmeddelelse

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-06-02 21:55

Har du brugt samme "lakridsbånd" til brænderen som til cd/dvd drevet? For så har du et problem? Skift ud, hvis det er sagen....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-06-02 21:56

Jeg har lavet samme fejl, så mon ikke det er problemet? Det er en simpel fejl at lave og at rette igen. Håber det er det der er galt.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-06-02 01:40

Den nøjagtige fejl meddelelse er "LTR-40125S: waiting for medium. The medium is not empty. Please insert an empty medium. Medium required for the compilation: CD-R/RW
og så skyder Nero den blanke cd ud og vil have en ny.

Brænderen sidder på ide 0 sat op som slave. Harddisken sidder på samme ide som master. DVDen sidder på ide 1 sat op som master.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 23:44

wacher skrev i meddelelsen ...
Det er når jeg vil kopiere en
>cd problemet er der? Nogen ideer til hvad der er galt?
>

Når du vil kopiere en cd skal du vælge drev hvorfra du vil kopiere. Noget
tyder på at den står til det forkerte drev.

Mvh.
Torben

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-06-02 02:01

Jeg har valgt det rigtige drev jeg vil kopiere fra. Jeg prøvede at hente Clone CD
og den kopierer fint en cd..... så det må være et eller andet opsætning i Nero.
Nero fulgte med brænderen så det program har jeg licens til og det program er jeg vant til at bruge. Jeg kunne selvfølgelig købe en licens til Clone CD... men når nu Nero følger med brænderen så burde det program jo virke og det burde ikke være nødvendigt at købe en licens til et andet program

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-06-02 02:35

Jeg har selv løst mit problem. Jeg gik ind på Liteons hjemmeside og konstaterede at de havde lavet en ny version af firmwaren til brænderen. Hentede den og flashede den til brænderen og herefter kopierede Nero fint en cd uden noget problem så svaret på mit spørgsmål var at Liteon må konstateret en fejl i deres firmware til brænderen og lavet en ny.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-06-02 08:25

IceCap>> Nemme point du regner med at få der ;0]

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 16-06-02 10:56

Hej

DET ER KUN POINT I GÅ EFTER!!!

Mvh
Croaks

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 16-06-02 12:37

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 16-06-02 13:58

Nej, regnede nu ikke med at få de points, hehe