/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
udskiftning af bundkort - reinstallering~
Fra : renekure
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 15-06-02 10:34

Kan jeg skift mit bundkort ud, uden at jeg behøves at reinstallerer windows ??
Det er kun bundkortet der skiftes - alt andet genanvendes.

Accepteret svar
Fra : User

Modtaget 60 point
Dato : 15-06-02 11:03

Hej

Er det et bundkort der bruger samme drivere? Hvilket styresystem drejer det sig om?
Hvis det er winXP burde det gå smertefrit hvis det nye bundkort bruger de samme drivere som det gamle. (Min erfaring)

Og ellers så prøv og se hvad der sker, det kan jo ikke ligefrem få pc'en til at eksplomdere. Skulle windows komme med en masse fejlmeddelelser så ominstaller det oven i. (Virker perfekt efter min erfaring med det). Eller prøv at opdater driverne i enhedshåndtering og se om det virker.

Håber det kan bruges.

Kommentar
Fra : brianstrate

Dato : 15-06-02 11:08

Det kan du godt i nogle tilfælde men det er ikke sikkert, jeg har selv lige gjort det samme men jeg måtte geninstallere win xp. fik blå skærm. min erfaring siger mig at det er det bedste at lave en ny installering når man skifter bundkort fordi som regel kører ustabilt, men prøv (husk bare tage backup inden du går igang)

MVH
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 09:34

Det kan lade sig gøre, men kører du f.eks Win XP vil jeg ikke anbefale det.
Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig at geninstallere, ellers
kommer der meget let rod i driverne.
"renekure" <renekure.news@kandu.dk> wrote in message
news:WUCO8.49517$N46.1725692@news010.worldonline.dk...
> Kan jeg skift mit bundkort ud, uden at jeg behøves at reinstallerer
> windows ??
> Det er kun bundkortet der skiftes - alt andet genanvendes.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Splazz

Dato : 24-06-02 22:45

Jeg ville formatere c-drevet (højst sandsynligt) på den måde er du også sikker på at det nye mobo kommer til at køre bedst..