/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Microstar MS-611 bundkort
Fra : tamoeller
Vist : 421 gange
40 point
Dato : 25-06-04 17:53

Har fået stumperne til en PC med Microstar MS-611 bundkort. Jeg mangler at få anbragt følgende ledninger - Power SW, Reset SW, Power LED, Turbo LED og HDD LED. Kan nogen hjælpe mig eller fortælle hvor jeg kan finde nødvendige informationer?
mvh tam

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 18:47

På dit bundkort sidder en masse stikben nede i hjørnet.
Hvis du kigger godt efter er der også tilsvarende betejnelser - ellers fortæl hvad der står.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 23:26

Har heller ikke kunnet finde bundkortet nogle steder, så følg emesens kommentar!

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 26-06-04 00:11

her kan du downloade manualen
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=105&kind=1

dit bundkort hedder sikkert ms-6119 istedet for ms-611

Kommentar
Fra : tamoeller

Dato : 27-06-04 14:45

til emersen
Mit bundkort er type "MS611 ver 1" og connector JFP1 er i ikke i 9 blokke men i 12 blokke og der er ingen angivelse af hvad de er beregnet til, benene er ej heller numereret. Jeg har downloadet manualen for MS6119 men kan ikke finde oplysninger på MS611 hos MSI. Jeg kan konstatere betydelig overensstemmelse imellem de to bundkort men også forskelle.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 27-06-04 16:10

Så må du prøve dig frem efter udelukkelses metoden!

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 27-06-04 16:18

hej tamoeller.
Dit bundkort må have et tal mere en 611, eks.6110 der er flere modeler 6119-6112-6113-6116-6117-6118.
det var dem jeg kunne se på deres site. Men jeg kunne ikke finde et der hed 611.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 27-06-04 16:22

hej igen
hvilken cpu sider der på ?
mvh Hardy

Godkendelse af svar
Fra : tamoeller

Dato : 27-06-04 17:05

Tak for svaret tedd. jeg lukker øjnene og prøver mig frem
tam

Kommentar
Fra : tamoeller

Dato : 27-06-04 17:21

Det er en underlig verden vi lever i og jeg forstår ikke alt. jeg har selv prøvet MSI og ikke fundet MS-611 men det er hvad der er stemplet på det og da jeg har downloadet en manual for MS-6119 kan jeg se nogle forskelle. MS-611 har bl.a. 4 stik til ramkort og en case connector - JFP1 - med 12 positioner imod MS -6119 ´s 9 positioner. Thanks anyway to all of your, jeg prøver lykken.

Kommentar
Fra : tamoeller

Dato : 27-06-04 22:59

Ved hjælp af forstørrelsesglas og lidt held har jeg nu konstateret at mit bundkort er en ældre udgave fra Microstar med betegnelsen MS-6111. jeg savner stadig hjælp til identificering af pindene på Case connector JFP1, i.e. Hvor sætter jeg Power SW, Reset SW, Power LED,Turbo LED og HDD LED?
tam