/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
intet skærm billede
Fra : jfklb
Vist : 362 gange
140 point
Dato : 25-06-04 12:41

Jeg har monteret et nyt bundkort i min pc nemlig et soltek sl-75frv. når jeg tænder forbliver skærmen i standby uanset hvad jeg gør. mit skærmkort er et nvidia geforce2 gts pro. jeg har prøvet at afmontere alt en af gangen så der tilsidst kun var tilsluttet skærmkort og powerswits, uden held.
kan jeg have brændt agp porten af, og hvordan tjekker jeg det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 12:56

Hmm? lyder nu mest som om bundkortet ikke er monteret rigtigt!

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 13:02

hvad mener du med ikke monteret rigtig ? det sidste jeg har prøvet er grafikkort (virker prøvet i anden pc) power swits (fulgt manual) og det 20 polede strøm stik. derud over er alle jumpere sat til default

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 13:05

Sker der overhoved noget under opstart? Starter hardisken f.eks?

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 13:22

ja harddisken starter, dioden på bundkortet lyser, og blæserne på både cpu og grafikkort starter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 13:40

Hmm? Grunden kunne jo være at bundkortet kun accepterer grafikkort med mindst 4 eller 8 X agp understøttelse?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-04 13:43

Hejsa

hvormange bip lyde kommer der ?? mere end et ??

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 13:44

hvor mange gange agp har geforce 2 gts pro da ? jeg har ikke rigtig kunne finde det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 14:03

højst 4X muligvis kun 2X

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 14:04

der kommer ingen bip

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 14:12

Du må da ha en manual til bundkortet, hvor der står noget om agp?

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 14:17

ja der står 4x 8x men jeg ved ikke med mit grafikkort, der har jeg ingen manual

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 14:27

Det er sandsynligvis kun agp X 2 hvis det virker i en anden computer! Eller du har muligvis ikke sat kortet ordenligt i soklen!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-04 14:32

prøv at lave en "claer cmos"

dette er taget fra din maunual side 26

When you have problem with rebooting your system, you can clear
CMOS data and restore it to default value. To clear CMOS with Jumper
JBAT1, please follow the steps below:
1. Power off system.
2. Set JBAT1 to Pin 1-2 closed.
3. After 2 or 3 seconds, return the JBAT1 setting to Pin2-3 closed.
4. CMOS data are restored to default. Remember never clear CMOS
when system power is on.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 16:41

Du har vel et indbygget grafikkort - sæt skærmen til der.
Start comp vent lidt og så tænde for skærmen.
Emesen.

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 25-06-04 23:42

jeg har forsøgt clear cmos uden held.
Der er ikke indbygget grafikkort, ikke med et normalt skærmstik ihvertfald.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-06-04 19:01

Du bliver nok nød til at købe et nyt grafikkort!

Kommentar
Fra : jfklb

Dato : 26-06-04 19:05

nu har jeg prøvet at et geforce mx 400 med 4 x agp stadig det samme

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 140 point
Dato : 26-06-04 19:13

Tja lyder som en defekt agp sokkel så! Der burde jo osse komme beeplyde under opstart hvis kortet var defekt, så det tyder på at agp soklen slet ikke bliver detecteret af bios!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:36

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : jfklb

Dato : 08-07-04 10:42

Tak for svaret tedd.