/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort Oplysninger
Fra : Gambrinus
Vist : 658 gange
140 point
Dato : 24-06-04 23:06

Jeg er ved at teste diverse grafikkort m.m., som jeg har liggende i mit rod.
Hvor f..... kan man få oplysningerne, for et installeret grafikkort,
når det går for hurtigt i opstart.
Specielt hvor mange RAM det er udstyret med.
Har prøvet Systemoplysninger, Sandra, AIDA.
Har i forslag til andre værktøjsprogrammer.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 150 point
Dato : 24-06-04 23:15
Kommentar
Fra : clan30

Dato : 24-06-04 23:19

her er to billeder hvor du kan se det.

www.syndenshule.dk/egenskaber1.GIF
www.syndenshule.dk/egenskaber.GIF

Clan30

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 23:21
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 23:24

>>for hurtigt i start<< - er det ikke ctrl+pause så stopper den, eller husker jeg forkert.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 23:33

her kan du se en test med programmet>
http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?run=614498565
man kan også lægge sine egne test ud på forskællige game/test sider

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 23:37

Lige en oplysning om Aquamark! Det er mest beregnet til benchmark af directx9 compartible kort!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 23:42
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 23:44

minimum Graphics card: DirectX 7-compatible 32 MB graphics card with DX9 drivers

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-04 23:59

jeg har testet de fleste grafik kort,på venners og bekente's pc'er ,i de fleste udformninger
når jeg har bygget/opgraderet deres pc'er,alt efter hvad de ville ofre på kortet, for at kunne oplyse dem om hvad for spil de kan benytte/spille på skittet og selvfølig bruger man de sidste nye DX drivere,selv om man kun har et DX 7 + kompatibelt kort.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 23:59

Ja du kan godt gennemføre en benchmark med kort der ikke er directX9 kompartible, men tro mig det går hulens langsomt! Har prøvet med mit gamle gf 4200. Desuden er spørgeren jo mere intereseret i rambestykning end i benchmark lader det til?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-04 00:09

ram,de oplysninger er også til rådighed,hastighed= MHz,mængde/størrelse/type,hvorfor det tager lang tid med et et gammelt kort,ligger i naturen af kortet,langsomt=MHz,måske SDram
o.s.v så selvføligt går det langsomt med en test, når kortet er langsomt, directX9 er bagud
kompatibelt,og gør ikke nogen foreskæl,på og kortet et DX 7 eller DX 9 kompatibelt,det er min afaring det kan enda forbedre ydelsen på et gammelt kort(DX9).
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-04 00:11

om

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-06-04 00:20

Tak alle sammen, der er da en del at gå igang med.
Ska' lige ha' et par timer på øjet.
Vender tilbage.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-06-04 06:47

Tak for svaret aqlle sammen.
Det hele kan bruges. Så Manse får point for at svare først.
Nu har jeg da noget at gå videre med.
Gambrinus