/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Højtaler til Subwoofer virker ikke?
Fra : Chrillemand
Vist : 812 gange
56 point
Dato : 22-06-04 12:56

Davs.....

Har et Cambrigde Soundworks Surroundsystem 4.1. Bag på min subwoofer er der fire tilslutninger til de fire satelitter, og så to, hvor det er Front og rear. Jeg bruger dem alle, men Front Left stikket, til en af højtalerne, virker tilsynladende ikke. Har prøvet at sætte andre højtalerre i, og dermed kunne konstaterer, at det ikke var højtaleren, men stikket.

Hvad er der galt?

PS: Har SB Audigy NX eksternt lydkort. og dermed den medfølgende software.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 13:11

>Har prøvet at sætte andre højtalerre i, og dermed kunne konstaterer, at det ikke var højtaleren, men stikket.<

Det har du jo egentlig selv svaret på, men hvis vi ikke snakker om jack-stik ville jeg forsøge at åbne subwooferen og se om der var en løs forbindelse til stikket.
Hvis du ikke kan komme til at gøre det uden at lave mærker i subwooferen eller ikke kan se nogen fejl sender du den da bare ind til forhandleren og beder om at få den repareret / byttet, men så er det altså ret vigtigt at du er sikker på at det er stikket der er kaputt, for ellers koster det knaster!

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-06-04 16:39

Problemet er, at det er ikke min, men det har så aldrig virket. Og jeg har haft den i 1-1½ år, og jeg lånte den som brugt. Så garanti er der vist ikke mere af...

Har haft den skilt ad, men umiddelbart var der ikke noget at se. Målte om der overhovet kom strøm ud, og det gjorde der, lige så meget som ved de andre. Og der var forbindelse mellem indersiden og ydresiden......

Men hvad med softwaren.....har den ikke noget at sige?

PS. har lige et andet spørgsmål:

Hvorfor er det ikke noget der hedder 4.1 (4 satelitter og 1 sub) når jeg indstiller lyden. Jeg kan vælge mellem 4.0 og 5.1 og af den grund kan jeg ikke justere min sub ordenligt.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 16:49

Jeg kan ikke forestille mig at software har noget at sige....

Det andet kan jeg ikke svare dig på. Det må du få en der er mere inde i sagerne til...

Håber at du fiinder ud af det.

Andreas1982

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 56 point
Dato : 22-06-04 17:43

Lyder som om lydkortet ikke er designet til at køre med den højtaler opsætning du har!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-06-04 18:05

Har også strejfet mig tedd.

Kender en, hvis højtaler gjorde det samme, men så rodede han med stikkende eller at eller andet, og så var det 2 af dem der ikke virkede. Så prøvede han igen, og virkede de alle.

Det skal siges på den måde, at når jeg tester om der kommer lyd ud af, og om de står rigtig, så starten med at sige: "Front Right" derefter "kommer en mumlen, hvor den egentlig skulle have sagt "Front Left," og derefter siger den "Rear Right", og til sidst "Rear Left"
DVS. lidt lyd kommer ud af den, men kun når jeg tester, ellers bare "støj"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-04 18:12

Ja lyder som om den blander signalerne til Center og Front left sammen!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-06-04 22:47

men nogen forslag?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-06-04 23:15

Ikke her fra! Tror du skal ha fat i et 5.1 højtalersæt før det virker

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-06-04 00:07

det er jeg også bange for, men er temmelig flad lige nu............. men hva' fa'en, bare det virker (lidt):D

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 16:05

Hej tedd. Det er mig med Windowstingen der, du ve'!

Men somsagt har jeg ordnet det. Det var SOFTWAREN. CMSS 3D skulle slåes til, og så skulle det være surround stereo, og ikke den klassiske, selvom den var "idéel" til musik som mp3 wma osv.

Tak for "hjælpen" begge to

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 16:17

Du er godt nok i det gavmilde hjørne Chrillemand Tak for det! Det man selv løser er meget mere værd en det man får løst! Angående den anden tråd, så er det mest fordi jeg ikke ser du kommer på glatis! De der APG kan være tunge at dance med, og kan osse finde på at konfiskerer folks computere. Så pas på med hvad du skriver i et offenligt forum

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 16:31

tak for for tedd, så må nok hellere passe på hvad jeg siger og fortæller folk....... Sorry I was angry...... Det er utrolig nemt at misforstå..... sorry!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-08-04 16:33

kom lige til at kiggen i din info.....hvad er en 286'er?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 17:38

Det var en af de første PC'er der var til at betale for menigmand! Havde 1 mb ram hukommelse!
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=185 her er en af slagsen