/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Privacy på nettet
Fra : bv32
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 12-06-02 09:14

Kender nogen til et godt Freeware program til Windows 2000 der kan slette internetsporene på PC-en? Med spor mener jeg for eksempel Windows index.dat filen, autocomplete data, Windows Temp foldere, Files listen, skraldespanden, Cache filer, Cookies, History logs og Instant Message filer? (Er der flere?)

Udfordringen ligger nok i at finde et gratis program der kan hentes fra en kendt site man kan stole på. (Så man ikke installerer Spy-ware mens man tror man installerer et privacy program).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 10:23

bv32 wrote:
> Kender nogen til et godt Freeware program til Windows 2000 der kan
> slette internetsporene på PC-en? Med spor mener jeg for eksempel Windows
> index.dat filen, autocomplete data, Windows Temp foldere, Files listen,
> skraldespanden, Cache filer, Cookies, History logs og Instant Message
> filer? (Er der flere?)
>
> Udfordringen ligger nok i at finde et gratis program der kan hentes fra
> en kendt site man kan stole på. (Så man ikke installerer Spy-ware mens
> man tror man installerer et privacy program).
>

Prøv Big Red Button på http://www.arby.biz/brb/brb.html
Den kan også hentes på download.com.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 11:19

"bv32" <bv32.news@kandu.dk> writes:

> Kender nogen til et godt Freeware program til Windows 2000 der kan
> slette internetsporene på PC-en? Med spor mener jeg for eksempel Windows
> index.dat filen, autocomplete data, Windows Temp foldere, Files listen,
> skraldespanden, Cache filer, Cookies, History logs og Instant Message
> filer? (Er der flere?)
>
> Udfordringen ligger nok i at finde et gratis program der kan hentes fra
> en kendt site man kan stole på. (Så man ikke installerer Spy-ware mens
> man tror man installerer et privacy program).
Prøv windows washer

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 50 point
Dato : 12-06-02 14:45

Hej

Prøv programet "GhostSurf" Det er godt nok shareware, men find en serial på nettet....
det kan alt det du har brug for... men det er ikke sikkert at du har brug for et program.. hvis du bruger MS internet Explorer
så kan du "blokke alle cookies etc" --> Tools (faneblad) --> "Internet Options" --> "Security" --> (Her ses 4 forskellige
Ikoner, Internet, Intranet, Trusted sites, Restricted site) --> (Click på hver og indstil til High ved alle fire). der efter findes
fanebladet "Privacy" hvor indikatoren indstilles til "Block all Cookies"

Held og lykke

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 12-06-02 18:02

Hejsa .. Jep jeg er helt enig med Caine "Ghostsurf" er et kanon program hvis du ønsker at være annonym på nettet.Og den har mange funktioner der gør at du slipper for alt det inkl. spyware. Har selv kørt med den et par måneder nu

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 12-06-02 18:03

Sorry glemte linket.
Du kan downloade det på http://www.tucows.dk dog kun en shareware. men det findes der jo råd for

MVH
copycatDK