/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Redundant strømforsyning?
Fra : henrikkroejgaard
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 16-06-04 09:54

Hejsa. Jeg står overfor at købe et nyt kabinet. Jeg vil gerne have et sølv/sort kabinet med plads til min. 4 drev. / ATX / min. 350 Watt strømforsyning. Har fundet nogle forskellige inde på EDB-priser. En af dem har en "Redundant strømforsyning". Hvad f..... betyder det? Hvis der ellers er nogen der har nogle anbefalinger mht. til kabinet høre jeg gerne. Jeg vil ikke ofre mere end 500 kr. på kabinettet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-04 09:57

Du må nok lægge 500 til for at få et kabinet i den farve.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 16-06-04 10:00
Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 16-06-04 10:01

Det må være noget specielt til servere!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-04 10:06

redundans. 1) overflødige data i en datamængde modtaget i en overførsel, som ikke har noget med
afsendelsens oprindelige hensigt. Denne information kan imidlertid benyttes til at finde fejl i overførslen.
2) overflødigt antal fysiske enheder i et system, som fx skyldes ønske om at opretholde størst mulig
driftsikkerhed.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 16-06-04 10:07

Så var det ikke helt forkert det jeg sagde!

Kommentar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 16-06-04 10:08

Jeg mangler stadig helt konkret svar: Hvad er forskellen på en alm. strømforsyning og en redundant strømforsyning???

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 60 point
Dato : 16-06-04 10:10

redundant strømforsyning er mere driftsikker!

Simpelthen, den bruges normalt til servere! De skal jo kører stabilt!

Godkendelse af svar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 16-06-04 10:19

Aaaaaaalrighty then. Den er købt.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 16-06-04 10:20

Oh.. tak...

Vi er her jo for at hjælpe!