/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad er der sket med mit cd-rom drev?
Fra : allandisain
Vist : 339 gange
200 point
Dato : 15-06-04 21:02

Jeg har før fået kvalificeret råd af alle jer eksperter så jeg prøver igen!
Pludselig er mit cd-rom drev defekt. Jeg kan godt få skuffen ud – og lukke den igen, men det er lige som om at den ikke leder på cd-rommen når jeg har en cd i. Når jeg prøver at åbne cd-rommen via åbn eller dobbeltklik, skriver den ”indsæt en disk i drev D”. Jeg har også prøvet at boote op med en windows cd-rom i drevet, det hjalp heller ikke. Min computer er en Pentium 4, 2,8GHz med Windows xp home…

På forhånd tak

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 15-06-04 21:34

den er defekt
køb en ny

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 15-06-04 21:56

Du kan jo selvfølge prøve at rense laserhovedet! Man kan få rense cd'er til det brug! Men desværre hælder jeg osse mest til at den er defekt! Det kan ikke betale sig at reparere på et cd rom drev med de priser de har, og hvis der er garanti på computeren, bør man gøre op med sig selv, om det er værd at vente 2 - 3 uger på at få fejlen rettet! Selve drevet er meget nemt at udskifte, man skal bare sikre sig at en lille jumper bagpå sidder ligesom den forrige, enten Master, slave eller cable select, Og så skal man naturligvis lige åbne selve computeren, og afbryde strømmen til den! Hvis der kun er en enhed tilsluttet kablet, behøver man såmænd ikke engang tænke på hvor jumperen sidder.
Hvis der ingen garanti er på drevet, sker der jo ikke noget ved at pille det fra hinanden, den typiske fejl er at laseren er hoppet ud af calibrering!

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 15-06-04 22:01

har haft nøjagtigt samme problem......

Den er defekt..... det er ærgeligt men de koster heller ikke så meget nu om dage......

hilsen jjhj

Godkendelse af svar
Fra : allandisain

Dato : 15-06-04 22:25

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-04 22:35

Sådan ændres den måde, computeren håndterer multimedier
Åbn Denne computer.
Højreklik på den ønskede enhed under Enheder til flytbare medier, f.eks. et digitalt kamera eller et cd-rom-drev, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på den multimedietype, du vil ændre, under fanen Automatisk afspilning.
Under Handlinger skal du klikke på den handling, Windows skal udføre, når den medietype, du markerede, findes.
VH Palle Hansen
NB: Tør dine cdèr af ned en tør klud.