/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Pc -> Tv... ?
Fra : olivergroth
Vist : 329 gange
145 point
Dato : 14-06-04 16:18

Jeg har tidligere forsøgt med et "standard pc -> tv" -kabel, men stikket på grafikkortet er specelt (6 ben mener jeg), og jeg investerede derfor i en adapter på 5 cm som kostede mig 100 kr. Da det ikke virkede byttede jeg det hele igen...

Jeg har et Geforce2 mx/mx 400, og mit tv. er et nyere Phillips m. scart.
Hvilke kabler skal jeg bruge?
nView?
andet?

Mvh. Oliver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 16:36

Der må være en s-video udgang på grafikkortet! Du kan købe et kabelsæt for under 100 kr der kan bruges til at forbinde pc - TV

Kommentar
Fra : smut

Dato : 14-06-04 16:37

du skal bruge de ting du nu har byttet det er et svhs kabel det er et spørgsmål om indstillinger på dit grafikkort(nviev) jeg har selv rodet en del med det før jeg fik det til og virke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 16:39
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-04 20:41

Jem & Fix
Kabelsæt S-VHS, Audio, Scart-adapter og mere kr. 50.-
Gambrinus

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 16-06-04 16:22

jeg har samme grafikkort, men dit problem er ikke dit stik men at du skal have den nyeste driver OG TV TOOL. den er beregnet på nvidia baserede grafikkort. om det er trådløst eller ej, så virker dette (mit er trådløst) dit stik er 4 benet med 1 sort styrestik.(svhs standard kabel) vil gerne hjælpe dig med TV TOOL, hvis du har problemer.

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 18-06-04 00:47

Hej igen...
Kiggede lige bag på pcen og må konstatere at det er et 6-benet stik med 1 styrestik. -og mit s-vhs -kabel passer altså ikke i...
hvad så nu?

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 19-06-04 10:48

byt dit kabel. din lokale pc pusher har det du skal bruge

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-06-04 10:52

Aldi
Kabelsæt S-VHS, Audio, Scart-adapter og mere kr. 40.-
Gambrinus

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 21-06-04 17:29

Har nu købt en adapter der laver mit 6-pins tv-out om til s-vhs-hun og composite-hun (phonostik), og derudover et kabel med scart i den ene ende, og mini-jack, composite og s-vhs i den anden ende. Alt dette har jeg sat sammen med pc og tv, og det er nu lykkedes at få lyd igennem til tvet. Billedet er dog sort, med mindre jeg tager s-vhs-stikket ud af adapteren, så er der 6-7 farvede, lodrette bjælker på skærmen....

Forslag?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-06-04 13:31

Er det skrivebordet eller afpilningsbilledet der bliver sort. I det sidste tilfælde skal du ind i egenskaber for skærm og indstille her. Det er også her du kan klone hvis du bruger flere skærme

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 22-06-04 13:55

Pc-skærmen virker som den plejer...
Jeg har prøvet en 15-min.s test-version af TV-Tool, men det hjalp ikke på noget. Heller ikke nView.

Måske er det min kabel-løsning?

Gambrinus: Får kabelsættet fra Aldi senere i dag, måske det vil hjælpe...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-06-04 13:59

Har tv'et overhovedet S-VHS ?
Ikke indgang, men kan du vægle S-VHS ?
På mit tv kan jeg vælge AV1, AV2, AV2-S (SVHS) og AV3.
S-VHS kablet er sat i Scart 2 via adapter.
Ved AV2 får jeg sort/hvid billede fra pc.
Ved AV2-s får jeg farve billede fra pc.
Jeg har ikke foretaget nogen indstillinger på pc'en overhovedet.
Sluttede bare skidtet til og det virkede.
Gambrinus
Ps : adapteren har en omskifter : Indgang/Udgang
For at få billede på tv, skal den stå på indgang, men så kan jeg ikke få lyden ud via samme adapter. Hvis du har 2 Scart stik, kan det også være, at kun den ene understøtter S-VHS.

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 22-06-04 14:11

Tv'et har S-vhs indgang på EXT.2(scart)., og den burde derfor være "aktiveret" når jeg vælger EXT.2 som indgang med fjernbtj...?

Jeg tror det er det kabel jeg bruger som er dumt... Det har ingen "input/output" omskifter, men blot et normalt scart, som deler sig ud til 3 ledninger: Mini-jack (lyd), S-vhs og Composite (phono). Da graffikkortet ikke har S-vhs, men et 6-pins stik (magen til mus/tast.-indgangene), har jeg købt en adapter der ændrer dét til S-vhs... (-tror jeg beskrev det lidt rodet tidligere)... =)

Jeg vender tilbage så snart jeg modtager kablet i dag...

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 23-06-04 18:13

Så er Aldi-kablet ankommet, og jeg har tilsluttet det på alle (for mig) tænkelige måder, uden at mit TV viser det det skal.
TV'et viser enten en sort skærm med hvide, bølgede streger, eller 6 lodrette, farvede bjælker som fylder hele billedet. Hvad gør jeg forkert???

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 24-06-04 14:03

Har indkredset problemet lidt.... Tilsluttede det hele til et andet tv, som har både scart, s-video og composite indgang... -med samme resultat som med det første TV. Altså er det ikke TV'et, men computeren som "gør noget forkert"...
Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-06-04 15:36

Jeg tror du skal ind i egenskaber for skærm - indstillinger - avanceret - nvidia - nwiev og her skal du finde tv skærmen og klone dem. Har selv haft samme problem.

Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 25-06-04 12:15

Jeg kan ikke "se" tv-skærmen inde i dén menu. Som om nView ikke ved at kortet har tv-out...
Og jeg har hentet nyeste nView fra nvidia.com...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 25-06-04 13:28

der er noget der hedder clone du skal markere så vil du kunne se begge skærme

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 13:36

Først tænder du TV'et, så starter du PC'en op! Hvis PC'en ikke kan detektere dit TV, så er sandsynligvis noget galt med kabelsættet!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-06-04 13:55

24/6/04 15.36 læs

Du skal clone og vælge primær skærm ellers er der ikke noget at detekte.
Du kan godt have fjernsynet tændt i det øjeblik du trykker anvend (ikke ok) efter de har trykket clon og valgt primær skærm kommer billedet på tvét. (normalt)

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 25-06-04 18:48

arrgh ! det er snot simpel ! start nwiew. (den er i din opstartsbjælke.) sæt den til clone, analog+tv skærm. den vil nu flimre og spørge om du vil beholde settings. svar: ja. start tv tool. start auto detect og den finder dit tv sørg for at på samme side at primary OG secondary, er enabled. sæt secondary til tv, begge steder. gå til MODE og tænd for tv delen, og VUPTI !!! alt virker. jeg vil anbefale at du bruger windows media player, da den nemt laver fuld skærm uden problems.