/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjælp... min comp er død!!!!
Fra : Cgade
Vist : 640 gange
220 point
Dato : 12-06-04 11:26

Hej alle. (håber virkelig i kan hjælpe mig)

for et par dage siden prøvede jeg at oc min Barton 2500+ ved at hæve fsb fra 166 til 200 på et MSI nforce2 kort.

Derefter forlod jeg bios og det næste der så sker er at skærmen er sort..! og lige siden har jeg ikke kunne få billede på overhovedet!?! frygter lidt at bios er beskadiget, fordi den nærmest frøs lige efter jeg gik ud af bios og det kunne jo være at den ikke havde nået at blive færdig med flash af bios :(

Jeg er åben over for ALLE potentielle løsningsmuligheder.

På forhånd, tak.

Mvh. Cgade

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 12-06-04 11:35

hej
prøv at tage batteriet ud på bundkortet kortslut derefter plus og minus
et stykke tid 5-10 sekunder
så er din bios sat til default
ole

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 11:40

hejsa
eller også
der sidder en jumper som hedder "cmos reset" denne jumper flytter du
og starter computeren, bare rolig, den er stadig død
flyt jumper tilbage igen og du er kørende igen.....

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 11:45

har prøvet cmos reset, også at fjerne batteriet... men ikke kortslutte +/-

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 11:49

hvad hedder dit motherbord mere end MSI ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 11:50

Hvis du har C-mos reset skal du ikke kortslutte +/- som kan give chocktilstand på motherboard.
Måske skulle du hellere sætte et alm. skærmkort i og starte op.
Emesen.

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 12:01

bundkortet hedder K7N2G.

Emesen: argh... har lige kortsluttet +/-, hvad kan jeg gøre ved det?

en ting til, som jeg har glemt at oplyse er at jeg har D-Bracket. Den viser at systemet stopper når det prøver at teste rtc (real time clock).

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-06-04 12:06

Bare håbe at det gik godt.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 12:31

du skal flytte jumper ved "JABAT1" til pin 2-3
uden der er tilsluttet strøm, flyt jumper tilbage til pin 2-3
ifølge din manaul side 2-31

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 12:37

vrøvl
først til 1-2 og derefter til 2-3

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 13:19

na, men det ser vidst ud til at mb er smadret :(.... har i nogle forslag til køb af andet mb til barton 2500+?? der skal være integrated graphics port...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 12-06-04 13:27

jeg vil foreslå dig et asus bundkort jeg har selv sådan et det (asus p4p800) er kanon til oc jeg har en p4 3.0 prescott processor den kører snildt 3.6 uden at hæve vcore

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 13:29

hmm
jeg vil klart anbefale biostar. hos http://www.mm-vision.dk
service er ligeledes i top

f.eks dette her
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=60018&menu=pc

Her er tale om et af de absolut bedste AMD boards med onboard grafikkort til prisen. Boardet har alt hvad man kan ønske sig af denne type board, herunder bl.a. DDR support, AGP8x, FSB333MHz, USB2.0, ATA133, S-ATA, RAID, 6ch lyd, 10/100 netkort, SPDIF, samt de specielle og praktiske funktioner som f.eks. StudioFun og Winflasher som der kan læses yderligere om ved at trykke på logoerne nedenfor.

Desuden medfølger Norton Internet Security 2003(Norton AntiVirus™, Norton™ Personal Firewall, Norton™ Privacy Control, Norton™ Intrusion Detection, Norton™ Parental Control)¢g Norton™ Ghost 2003

Biostar motherboards er testvindere verden over i såvel blade som på internettet, hvilket understreger deres kvalitet og ydeevne.

Alle motherboards fra Biostar bliver testet grundigt

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 13:47

jeg har tænkt på at købe et mb til p4... er der nogle af dem der bare har nogenlunde onboard grafik???
så vil jeg nemlig også investere i en prescott 3.0... kan det betale sig??

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 13:51

det skal mindst kunne køre cs... mere behøver det ikke

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 14:00

kan et micro-ATX bundkort godt installeres i et ATX kabinat??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-04 14:08

kan et micro-ATX bundkort godt installeres i et ATX kabinat??

Ja
men du kan ikke sætte en Barton 2500+ i et p4 motherboard !!

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 14:17

nej det ved jeg godt! men ville så købe en P4 prescott.

(Helt hardware n00b er jeg ikke!)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 15:06

Har du prøvet at holde Insert nede mens du starter computeren?

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 15:47

Der er intet signal overhovedet...

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 12-06-04 16:58

kan en 2,8ghz prescott godt køre sammen med et asus p4r800-v-deluxe???

på forhånd, tak

mvh. cgade

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 12-06-04 23:27

Du skriver at der intet signal er overhovedet, kan du forklare det lidt nærmere?
Er der slet ikke noget der kører, når du trykker på startknappen, eller er det bare skærmen der er sort?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 13-06-04 12:12

hvad med et p4p800 deluxe til 752 kr det er et kanon bundkort der er godt nok ikke grafikkort onboard men der kan du få et grafikkort med 128 md ddr ram til under 400 kr og så har du mulighed for senere og skifte det ud senere hvis det går i stykker eller du bare vil have et nyt det koster så ca 250-300 kr mere end det bundkort du skriver om her
ja du kan godt køre med en prescott processor på det bundkort den er forresten kanon til oc den bliver dog varmere end en nw processor men det er den lavet til så det skal du ikke blive forskrækket over min 3.0 bliver ca 55 gr ved fuld load uden oc hvis jeg ocer til 3.6 bliver den ca 61-62 gr og den kører stadig stabilt uden at hæve vcore

Kommentar
Fra : Cgade

Dato : 13-06-04 22:51

#bassenborg - skærmen bliver bare sort.

#smut - okay det vil jeg så overveje.

Accepteret svar
Fra : Kinajumjum

Modtaget 220 point
Dato : 20-06-04 15:45

Sorry, men jeg forstår det heller ikke...

Når du tænder på kontakten.. begynder blæseren så at køre i strømforsyningen? Kommer der nogle lyde?
Eller er den BOMSTILLE (altså: INGEN reaktion)?!

Du kan prøve at hot-swappe bios-chippen. Det kan bl.a http://www.bios-flash.dk/ finde ud af. Han har reddet mit bundkort, som havde samme symptom som dit. Det foregår ved at starte en anden pc (bundkort) op med samme bios-sokkel. Når PC'en er startet op, bruges bios-chippen ikke længere. Herefter byttes den raske chip med den defekte chip, og flashes med den bios-fil der passer til den SYGE chip, og sættes tilbage i dit MB.

Hvis den er flashet forkert kan ovenstående redde bundkortet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-06-04 01:59

Hvis der er lys i dit floppy drev kan man reetablere din bios. Men du lyder mere interesseret i at købe et nyt MB kan jeg se

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:34

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-01-05 01:18

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Cgade

Dato : 09-01-05 23:36

Tak for svaret Kinajumjum.