/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Formindske video/dvd-filer???
Fra : Ortman
Vist : 1275 gange
220 point
Dato : 08-06-04 17:54

Hej!

Jeg har en efterhånden ret stor samling videofilm og dvdfilm, som jeg godt kunne tænke mig at lægge ind på harddisken på min pc eller alternativt brænde på dvdskiver. Jeg vil helst ikke have, at de fylder alt for meget, men på den anden side vil jeg heller ikke give køb på kvaliteten.

Er der nogen som kender er program, som er godt til at "krympe" filerne således, at man selv kan bestemme forholdet mellem størrelse og kvalitet???

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 230 point
Dato : 08-06-04 18:14
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-06-04 18:16
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 18:42

Jeg vil anbefale divx!
http://www.divx.com/divx/

Kommentar
Fra : Grasulle

Dato : 08-06-04 19:18

Få fat i en DivW eller XviD encoder.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-06-04 01:00

Jamen, så kan de da kun afspilles i en DVD-afspiller, der understøtter DivX, ik'.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 01:04

Troede du ville ha dem på harddisk?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 01:05

Nå det var gambrinus der spurgte!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-06-04 05:22

DVD Shrink kan både lægge filmene ind på harddisken og brænde dem ud på DVD skiver.
Er meget nem at gå til.
Man kan fravælge div. sprog, undertekster og bonusmateriale.
Komprimeringen kan foregå automatisk eller manuelt med en skyder. Nemt !
Og så er det freeware.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 12:04

Jeg er helt enig i at DVD Shrink er et godt program

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 10-06-04 08:58

J HELT KLART VÆLG DVD SHRINK

Kommentar
Fra : Ortman

Dato : 10-06-04 18:17

Tak for indlæggene!

Jeg sidder i øjeblikket og eksperimenterer med DVD shrink, men jeg synes altså, at det tager meget lang tid at lægge en film ind på harddisken. Den kører faktisk kun x 1 selvom mit drev kan køre x 8... Er der noget jeg har indstillet forkert?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-04 18:47

Jeg har endnu ikke rørt ved nogen indstillinger, bare installeret.
Ska' først til at ha' set på det. Synes dog ikke det tager så lang tid, men har ikke rigtig check på det, da jeg bare lader dvd Shrink køre i baggrunden, mens jeg laver alt muligt andet. Har en NEC 2500A brænder og efterhånden lidt af et monster af en pc.
Hvis du kommer frem til noget, der kan gøre brændingen hurtigere, er jeg lutter øre.
Man skal lære så længe man har lever.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Ortman

Dato : 10-06-04 19:42

Clone DVD kan brænde ret så meget hurtigere, hvis du bare skal sikkerhedskopiere fra en dvdskive til en anden dvdskive... Du kan evet. bruge det i kombination med AnyDVD, som fjerner regionskoder mv...

Er der nogen som ved hvad man skal bruge for at lave en film tilstrækkelig lille til at lægge den på en cd???

Godkendelse af svar
Fra : Ortman

Dato : 12-06-04 07:17

Tak for svaret Gambrinus.