/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man lave en software profil?
Fra : Kinajumjum
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 06-06-04 18:00

Hej.

Jeg vil bruge min computer som lydstudie, og derfor har jeg oprettet to hardware profiler:

1) en "standard"-profil, hvor internet, netværk, m.m. er funktionelt.

2) en "musikstudie"-profil, hvor jeg har slukket for alle netkort, com-porte osv, for at spare ressourcer, og undgå støj!

Men når jeg starter "studio"-profilen op, starter al software, fx firewall, virusscanner, popup-killer osv. stadig op.

Er der en måde hvorpå jeg kan oprette en "software"-profil, så jeg undgår at buge ressourcer på disse unødne programmer?

Mvh Jonas

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 06-06-04 18:13

Ups.. ser nu at spørgsmålet måske skulle være oprettet i styresystem-forummet.

Kan jeg lukke det selv, og oprette det igen det rigtige sted?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 20:05

Desværre kan du ikke lukke som emesen siger. Ikke nu du selv har kommenteret på dit eget spørgsmål. Sålænge der IKKE er nogen kommentarer overhovedet har man mulighed for at lukke/slette spørgsmålet vha. [Slet] knappen. Denne 'forsvinder, så snart der er kommenteret.

Jeg har ikke selv XP, men mon ikke emesen eller andre kan hjælpe ?

Spørgsmålet kan nu også gå an i denne kategori

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-04 20:46

Hvis du vil ændre din styreprogram-opsætning til absolut minimum.
Så ville jeg bruge HD skuffer (3-400 kr.) en ekstra HD (5-600 kr.)og så skifte ved opstart.
En anden måde er at lægge to styresystemer på samme HD og vælge ved opstart.
Så kan du i system 2 frakoble (softwaremæsigt) alt unødvendigt grej.
Pas lige på med diverse blæsere da din musik nok kræver megen cpu kraft.
Samtidig kan du bestemme hvilket styresystem som bedst "kører" musikprogrammet.
Emesen.
Men du kan jo også i:
Denne comp>egenskaber>hardware>hardwareprofiler>kopier>lav et navn>
OK>genstart>vælg din nye profil>egenskaber igen>enhedshåndtering>h-klik på det grej som skal "hvile">vælg deaktiver i denne profil.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 06-06-04 21:19

Jamen, emesen.. HAR jeg gjort.

Men jeg vil jo deaktivere SOFTWARE.. deraf overskriften.

Jeg er åben for andre forslag end de to styresystemer... :-/

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 07-06-04 11:00

gå ned i start>kør skriv msconfig her vælger du start.. her får du en liste over alle de programmer der starter op når winwows startets fjern fluebenet ud for de programmer der IKKE skal køre ved win start derefter klik ok og genstart.....

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 07-06-04 11:32

themighty>> Nej, nej.. så slås programmerne fra HVER gang jeg starter.. jeg vil kun have dem slået fra, når den ene af de to hardware-profiler startes..?

emesen>> Jeg vil nødigt skulle vedligeholde to styresystemer. Der er ikke en anden måde at løse problemet på?

Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 08-06-04 10:52

Tjah, Emesen.

Jeg viste godt at det var en mulighed med de to styresystemer, men siden ingen andre kan komme med et bedre bud, var dit det bedste.
Hvad mener du med
>Pas lige på med diverse blæsere da din musik nok kræver megen cpu kraft

Den forstår jeg ikke?!?

Mange tak!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 12:11

Det var bare lige hvis du havde tænkt på at "fjerne" støjen og koble blæserne fra.