/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
nyt bundkort
Fra : CCjunior
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 01-06-04 22:25

Ja dav..
Jeg vil gerne ha opgraderet min com
jeg kører nu med :
amd 1700mhz t-bird
asus a7v-133-c ata100
aopen hq45 miditower
sd-ram 768
jeg ved røv og nøgler om det så jeg ville gerne hvis der var nogen kloge hoveder som kunne fortælle hvilket budkort jeg skal vælge.. jeg ved godt at mine ram desværre er forældet men det bundkort jeg kører med nu kan ikke køre med andet..

det jeg er ude efter er et nyt hurtigt bundkort med masser af kræfter.. jeg har lidt problemer når det får lov til at arbejde med billeder.. cpu kører 100 % hele tiden..
en samlet løsning.. ikke noget med links.. jeg skal ha priser og hele moletjavsen

junior

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-06-04 22:35

Priser og det hele, jo tak for kaffe.
Tag 20.000 med i lommen og smut ned i en butik så
klarer de salgsarbejdet.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 01-06-04 23:25

hej ccjunior.
ja 20 tuser , er nok så meget sagt . hvilken grafikkort har du ,når du siger, at det er når du arbejder med billeder , det går galt .
Det kunne måske være du bare skal have nyt grafikkort ?.
MVH Hardy,

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-06-04 23:32

Er der noget af det du beskriver du vil beholde? Fordi du køber nyt bundkort så bliver PC'en altså ikke hurtigere, hvis du beholder det andet!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-06-04 00:14

du må da gerne høre noget af mit drømmeønske

bundkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75108 pris fra 810
processor http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52521 pris fra 2152
ved ikke om dit kabinet (psu)har nok power???
ram.. hvad har du råd til???
mange anbefaler kingston...
grafik kort... tjah igen .. hvad har du råd til...

bare lidt at arbejde på hvis nogen ønsker at fortsætte med besvarelse.. jeg kan dog se inde på edbpriser.dk i forumet at nogle anbefaler pentium når vi taler om billed behandling...
men så, at du i forvejen har amd.. og den nye 64 bit processor må være fremtiden...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-06-04 19:58

jeg har et g-forsce 3 ti 200
tja.. det skal helst være noget til en billig penge.. jeg er lærling så pengene er små.
jeg har lige fået at vide at jeg skal skifte mit kabinet ud også. der er ikke plads til køling af mine hd. og jeg har brændt en af desværre

prismæssigt snakker vi altså så lidt som mulligt.. ville egentlig gerne ha skiftet det hele men tror jeg må nøjes med bundkort og processor..

Junior

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-04 20:29

Hmm? Det hele skal jo passe sammen! Er det DDR ram du har?

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-04 23:16

her er mit forslag
bundkort:Soltek SL-75FRN2-L ATX pris 595kr
cpu:AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz) Box pris 659 kr
ram:Kingston 256MB PC2100MHz RAM, Retail pris 394kr
behold dit nuværende grafikkort er fint til billedbehandling og gaming af mindre grafik krævende spil
evt kabinet:Raidmax 868 Miditower m. vindue, sort
det er bestykket med 3x80 blæsere der er yderliger plads til 2 mere så der burde være mulighed for noget køling igennem kabinettet,det er ydermere et premoddet kabinet med vindue i siden
altså en investering på omkring 2100kr med kabinettet
p.s tedd læs nu hvad manden skriver der står højt og larmene han har sd ram

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 02-06-04 23:21

glemte at sige kabinettet koster 495kr og at bundkortet har mulighed for at køre dual med rammene hvis du vil have en stang mere
dvs hvis du har 2x256mb ram har du mulighed for på dette bundkort at fordoble hastigheden på rammene(teoretisk)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 02-06-04 23:41

det kabinet du foreslår er uden psu...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-06-04 00:53

Et er hvad folk skriver herinde phg1 Men dit forslag ser fornuftigt ud, men man kan altså godt få billigere bundkort der kan køre med hurtigere ram!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 03-06-04 11:49

snaptil han kan jo bruge den han har i forvejen!
tedd det er ganske rigtigt,men så får man også hvad man betaler for,det bundkort jeg har forslået er fremtids sikret i hverfald et godt stykke tid det er bestykket med nforce chipsettet som er meget rost for sin hurtighed og der kan også sættes hurtiger ram i men de ram jeg forslog spiller fint med den cpu jeg forslog,det er klart hvis han sætter en barton i skal der også hurtiger ram i men så er prisen også derefter.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 04-06-04 12:56

kan han det???
jeg ved ikke hvor meget hans psu er på .. men hvis det er 300 watt er det så ikkke for lidt.. tjah ved det ikke .. men syntes bare alle steder de foreslår mere til alle nye systemer...

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-06-04 17:06

til det han planlægger at købe her er 250-300watt rigeligt,men hvis han planlægger foreks.større grafikkort og større cpu(over en amd 2600)har 2 hardiske sammen med en brænder og dvd drev kan det da godt være det kan komme til at knibe lidt
købte selv en ny for noget tid siden en Qtec 400watt til små 300kr kører ganske udmærket og uden at larme for meget

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 12:57

Tak for svaret phg1.