/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB kort til xp
Fra : jak
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 05-06-02 12:28

jeg har købt et usb kort til min computer men kan ikke installere det.
mit kort er et sunix og det hedder 1051p. og mit os er xp.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:09

Hej

Prøv lige at uddybe dit Spørgsmål lidt. Hvad mener du med at du ikke kan installere det ???

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:11

xp finder det, men vil ikke installere det.
og jeg kan ikke finde nogle drivers til det.

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:13

har prøvet at sige opdatere driver.men xp har ikke de drivers åbenbart.
er der et sted hvor jeg kan downloade de drivers?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 05-06-02 13:14

Hej jak
Sluk din computer
sæt dit kort i
start din computer
så skulle xp gerne fortælde dig at der er fundet en usb kort
prøv i første omgang at lade xp selv finde en driver-ellers så sætter du den driver der hørte med til dit kort i
hvis du ikke har den driver der skal bruges til xp
kan den hentes her
http://www.sunix.com.tw/menus/
når du kommer ind på siden,går du op i den der hedder downloads,der kan du hente den rigtige driver der skal bruges til xp
MVH Brian

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:19

har prøvet det du siger,og jeg har også prøvet at downloade de drivers inde på den hjemmeside.
men kan ikke installere de drivers

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:22

Hej

Prøv at installer driverne før du sætter kortet i. Hvad hedder dit MB ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:23

mb??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:25

Bundkort ???

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:25

driverne vil ikke installere på min computer,jeg tror der er en fejl i programmet.
det er jo et setup program

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:27

Så prøv at Downloade driverne til NT eller win 2000,--de skulle også kunne fungere

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-06-02 13:28

Hej igen
Lyder mærkelig at du ikke kan instalerer de driver der står på det links jeg henviste til
Prøv at gå om i dit kontrolpanel og klik på den der hedder tilføj hardwarer
og følg anvisningen
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:31

Husk lige du skal være opmærksom på om det er Pci eller Isa --drivere du henter !!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 12:01

"jak" <jak.news@kandu.dk> wrote in message
news:FDlL8.38740$4f4.1443217@news000.worldonline.dk...
> jeg har købt et usb kort til min computer men kan ikke installere det.
> mit kort er et sunix og det hedder 1051p. og mit os er xp.

Hvorfor har du købt et sådan gammel USB 1.1 kort.. Nårr dig om det!

Men har du kigget på deres siden?

HEr er kortet: http://www.sunix.com.tw/smio/product/usb/1051p.htm

og her kan du nok finde nogel drivere:

http://www.sunix.com.tw/menus/index.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 12:02

jak" <jak.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:FDlL8.38740$4f4.1443217@news000.worldonline.dk...
> jeg har købt et usb kort til min computer men kan ikke installere det.
> mit kort er et sunix og det hedder 1051p. og mit os er xp.

Davs jak

Nu skriver du ikke hvilket bundkort du kører med, men det er muligt,
at du inde i BIOS skal aktivere USB-funktionen, før det virker.

Held og lykke!
--
--------------------------------------------
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg
--------------------------------------------

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 12:04

"Michael Døj" <LIONdoej@esenet.dk> wrote in message
news:3cfdefc5$0$47825$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nu skriver du ikke hvilket bundkort du kører med, men det er muligt,
> at du inde i BIOS skal aktivere USB-funktionen, før det virker.
>

Der er jo nok ikke USB på bundkortet.. Når han har købt et I/O USB kort til
PCI porten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-02 12:07

"> Der er jo nok ikke USB på bundkortet.. Når han har købt et I/O USB kort
til
> PCI porten

DOH! For fanden da!! Du har selvfølgelig helt ret. Jeg var lidt for hurtig
der.
Beklager mit åndede svar.
--
--------------------------------------------
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg
--------------------------------------------

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:42

da jeg havde win me virkede det bare.
jeg har lige lagt xp ind igår

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:47

Ja,--men det er også et ældre kort du har :-/ Når man vil køre WinXp skal man regne med at der er visse dele der ikke understøttes af XP,---jeg måtte Bla. skifte min dejlige Scanner ud, da den ikke ville køre under XP.

Bundkort ?????????????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:50

Har du prøvet driverne til Win 2000 ???

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:51

nej det har jeg ikke

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 13:53

er ikke sikker men der står vist va-503+

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:54

Prøv at gå ind på : http://www.driverguide.com/
Måske kan du finde noget der. Findes det findes det på denne side.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 13:57

Du kan finde oplysningerne om dit bundkort under SYSTEMOPLYSNINGER på din Computer.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 14:04

jeg kan ikke finde noget hvor der stå hvad mit bundkort hedder

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 14:06

Det er måske nødvendigt at du skal opgradere/opdatere dit Bundkort/Cpu !!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 14:09

Det kan du se ved at gå ind i >Star>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemoplysninger. Der skal du se på hvad der står ved Systenproducent samt Systemmodel,--det fortæller hviket Bundkort du har.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-06-02 14:23

Hej igen
Nu går jeg ud fra at du har opgraderet fra me til xp
måske kunne det være en fordel at lave en ren instalation af din xp.
Ulempe
godt nok mere bøvlet for så skal du til at kører alle dine programmer ind igen
Fordelen kunne så være at man fik ryddet op i hele sin maskine,og er sikker på at det ikke er noget der går ind og blokerer din maskine
MVH Brian

Kommentar
Fra : jak

Dato : 05-06-02 14:29

jeg formaterer altid min hd.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 14:50

Kan du bruge briani`s Formodede Svar ??

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-06-02 15:13

Til Parkenss
Hvorfor spørger du lige om det?
jeg tror godt folk selv kan finde ud af om de kan bruge det formodede svar.
Den måde som jeg skriver det på i mit formodet svar
er den helt rigtige måde at gøre det på
og på det links jeg henviser til
finders der en driver der både kan køre på 98/me/2000/xp
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-06-02 15:47

Til Jak
Prøv også
start-klik på hjælp og support-og i søgelinjen skriver du usb
så finder den cirka 36 emner-deriblandt en der hedder-løse installationsproplemer med usb
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 15:57

>>jeg tror godt folk selv kan finde ud af om de kan bruge det formodede svar<<
Det har vi haft oppe at vende i http://www.kandu.dk/dk/emne/20605 ---har vi ikke

Jeg spørger simpelthen fordi det ikke tyder på at "jak" er kommet længere med sit problem, efter afprøvning med dit Formodede Svar !! Dermed har jeg jo ikke sagt at det du henviser til er forkert.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 15:59

Argh.. er kombatanterne igen på banen ??

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 16:07

;0) Nejjjjj ..........det håber jeg da ikke.