/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Zonker......kazaa ulovlig ??? hvorfor de~
Fra : e.p.
Vist : 432 gange
3 point
Dato : 04-06-02 21:49

Hvorfor skriver du her: http://www.kandu.dk/dk/tip/1532 ay kazaa er ulovlig....

Jeg sad ellers og tænkte på at oprette det som et tip.......så kunne vi lave en god diskution, og lade folk give os point for det !!!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-02 21:58

Hmm.. Hov Hov... Napster i sig selv var ikke ulovlig at have på sin computer det samme gælder Kazaa osv.. Det er hellere ikke ulovligt at hente musik osv fra dem (Så længe der ikke er copyright på dem altzå..) så det er dem der ligger musik osv ud der er copyright på ´der gør det ulovlige.. Og dem der henter deres musik..

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 04-06-02 22:00

Kan du fortælle mig hvad det er jeg gør ulovligt når jeg bruger kazaa til at finde ikoner, billeder, bruganvisninger m.m.m. (jeg bruger direct connect, men princippet er det samme)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 22:17

hvor mange mennesker henter et program for IKKE at bruge det eller for ikke afprøve hvad det kan fordi man ikke kender det ??
INGEN, det modsatte ville være og spilde sin tid og ville absolut ikke være logisk handling.
Hvor meget musik på Kazaa er uden (C) ?
Intet, og du vil da ikke forsøge at bilde folk det modsatte ind ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 04-06-02 22:18

næste gang der er en der poster et tip med noget omkring billige brændere eller lign. så lad være med at skrive et nyt tip om at det er ulovligt at købe en brænder.....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 22:27

NEJ....

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-06-02 23:02

Hej

Lovligheden ligger i ulovligheden,---eller også er det omvendt :o/
Ca 85.000.000 mennesker kloden over har Downloaded KaZaA. Man må sige at en stor del af menneskeracen er af en meget svag karakter. Personligt må jeg så siges at tilhøre den karaktersvage del af befolkningen ;-=
KaZaA er da absolut alletiders program,---også til anvendelse af programmer uden (C)

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-06-02 23:26

Hej Zonker m.fl.:

Er du ude på at score billoge point igen, kunne du ikke have nøjes med at oprette det som et spørgsmål, istedet for som et tip som du kan score point på!

Om Kazaa er ulovlig er der meget stor uenighed om læs bl.a. følgende:

Kazaa helbredt for virusangreb

Den populære fildelingstjeneste Kazaa, der bruges til at udveksle programmer, film og musik kan nu hentes i en ny version, der forhindrer virusangreb.

Den nye version har funktioner, der kan frafiltrere inficerede filer, skriver PC World.

Fildelingstjenesten har oplevet en voldsom tilvækst i antallet af brugere, og i løbet af de sidste to måneder er der kommet hele 70 procent flere brugere.

Kazaa er en torn i øjet i på film- og musikbranchen, fordi tjenesten i høj grad bruges til at udveksle piratkopieret musik og film.

Alligevel blev Kazaa i april erklæret lovlig af en hollandsk appeldomstol. 03-06-2002 10:00 ©Mediawatch.dk

Tak e.p. for oprettelse af spørgsmål!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 23:31

Nej for det var et tip i lovligheden og ulovligheden i at bruge Kazaar.

og fordi det er det lovligt i Holland gør det det IKKE lovligt i Danmark, i Danmark gælder dansk lov og ikke Hollandsk lov, det vil det heller ikke ændre på lige meget hvor mange forskellige kilder du citerer.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-06-02 00:14

Hej igen Zonker m.fl.!

Kan du ikke lige fortælle mig hvor det står det er ulovligt i Danmark?

Kan du ikke også lige skrive til PCWorld.dk hvorfra efterfølgende er hentet og citeret ordret, at det er ulovligt!

fredag 31. maj. 2002, kl. 14:55
Ny Kazaa med virusbeskyttelse

Fildelingstjenesten Kazaa fås nu i version 1.7.1. Blandt nyhederne er bedre beskyttelse mod virus.
Af Henrik Bendix Pedersen

Programmet til den populære fildelingstjeneste Kazaa kan nu hentes i version 1.7.1.

Den nye version byder på funktioner til at frafiltrere filer, der kan indeholde virus. Det drejer sig ikke mindst om ormen Benjamin, som vi tidligere har omtalt.

ANNONCE:
Endvidere byder Kazaa 1.7.1 på flere søgeresultater, idet man med et ekstra tastetryk kan bede Kazaa om et lede efter filer på et nyt sæt af tilkoblede computere. Endelig har den indbyggede medieafspiller fået understøttelse af flere filformater og nye muligheder for visualisering af musik.

Som tilfældet også har været med tidligere versioner, følger der også en ordentlig omgang spyware med, når man installerer Kazaa 1.7. Man bliver nærmest overfaldet af bannere og popup-reklamer, når man er på nettet.

I skrivende stund er version 1.7 ikke klar i Lite-udgave, hvor man bliver fri for de irriterende spyware-programmer, men det varer nok ikke længe.

Tidligere artikler
» Virus i Kazaa, 21. maj. 2002, kl. 11:00
» Kazaa i voldsom vækst, 2. maj. 2002, kl. 10:02
» Snylte-P2P følger med Kazaa , 2. apr. 2002, kl. 10:59
» Spyware i Kazaa, 4. jan. 2002, kl. 10:27

Debat
» Klik her og start en debat om emnet i artiklen

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 16:22

NEJ.

Jeg skal IKKE fremskaffe diverse artikler for at tilfredstille dig Bjarne H.

Men prøv derimod at læs den kommentar, som Parkenns skriver, så vil du forstå meningen med indlægget.

Og Bjarne H. jeg gentager gerne det jeg skrev tidligere : "og fordi det er det lovligt i Holland gør det det IKKE lovligt i Danmark, i Danmark gælder dansk lov og ikke Hollandsk lov, det vil det heller ikke ændre på lige meget hvor mange forskellige kilder du citerer."

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 3 point
Dato : 05-06-02 17:04

Damn...

Tror der snart er svaret på spørgsmålet...
Men Zonker Programmet er lovligt at ha på sin computer om du så er i holland eller danmark. Derved er det ikke ulovligt at linke til..
Var det ikke der det hele startede??

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 05-06-02 18:18

Takker for svaret copycatDK

Jeg troede lige det var mig der ikke havde fulgt ordentlig med i "sagerne"

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-07-02 14:29

hmmm, hvem siger dog at napster er lukket :):):):)uhauha