/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremser der "klikker" ved bremsning?
Fra : zedez
Vist : 2963 gange
200 point
Dato : 04-06-02 20:35

Jeg har det problem at min Alfa Romeo 156 giver et højt "klik" fra bremserne når der bremses, dog kun mens bilen er i fart... er der nogen som har hørt om dette fænomen, og hvad I al verden gør jeg ved det?

Mvh den ellers glade 156-ejer.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-06-02 20:42

Hej

Mon ikke du skulle få efterset dine Bremseklodser, der kan måske sidde noget "rust/skidt" på skiven.

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-06-02 20:47

Din bremsecallibre kan evt. trænge til en rensning.
Hvor gammel er din Bil ? Tænkte selvfølgelig på om du kan få den efterset under Garantien ? Har den altid haft lyden,--ellers,---kan du huske i hvad forbindelse den opstod ??

Mvh
pARKENSS

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-02 21:01

Har været ude for det samme.. Lyden kom dog også hvis jeg kørte lidt tilbage og bremesede og så kørte frem igen og bremsede.. Grunden var simpel. Der sidder noget fjedre/split noget som holder callibrene. der skal have lidt fedt en gang imellem. i dette tilfælde fik det noget kobberfedt mener jeg.. og lyden var væk og kom ikke igen siden mens vi havde bilen.
(Det lød voldsomt.. Men det var bare en lille ting.. men få det tjekket)

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 210 point
Dato : 04-06-02 21:48

Hej
Jeg har netop skiftet klodser i min XM'er, hvor jeg i farten glemte at smøre bremserne med kobberfedt. Det gav også nogle "kliklyde", når jeg bremsede, indtil jeg fik givet dem en gang fedt. Nu lyder de som de skal, altså, man hører dem ikke mere.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 20:47

> Jeg har det problem at min Alfa Romeo 156 giver et højt "klik" fra
> bremserne når der bremses, dog kun mens bilen er i fart... er der nogen
> som har hørt om dette fænomen, og hvad I al verden gør jeg ved det?

Nu er bremser jo mange ting.
Kommer lyden fra skiverne foran, bagved eller fra bremsepedalen eller måske
ude fra hovedcylinderen i motorrummet?

> Mvh den ellers glade 156-ejer.

--
Tom
Den glade Ford ejer

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 05-06-02 22:50

Lyden kommer fra for-bremserne (dvs. selve caliberene / skiver / klodserne) - jeg er meget glad for de mange kanon svar I har givet mig :)
Jeg prøver lykken med kobber-fedtet og giver lige en status på om det lykkedes eller ej :)

-- Den glade Alfa ejer :)

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 25-06-02 12:50

Kanont, det var løsningen med at smøre lidt kobberfedt på de "larmende led"...
mange tak for alle de gode løsningsforslag :)

-- Den glade Alfa ejer :)