/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
2 pc´ere koblet til Cisco 677 router via~
Fra : kathe
Vist : 433 gange
20 point
Dato : 04-06-02 20:01

Jeg har prøvet at få mine 2 pc´ere koblet op på nettet via en hub koblet til en Cisco 677 router, men det vil ikke lykkedes. De fungerer enkeltvis uden hub´en, så hvad gør jeg galt. Er det noget med kablerne - om de er twistede eller ej - eller er det opsætningen (der har jeg fulgt tiscali´s vejledning, som når man opsætter en enkelt pc). Håber, nogen kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 30 point
Dato : 04-06-02 20:16

Hvilken styresystem køre du med ?? Måse har jeg en meget simpel løsning til dig

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-02 20:18

Evt skriv til mig på ICQ 116296313

Godkendelse af svar
Fra : kathe

Dato : 04-06-02 20:42

Tak for svaret copycatDK.Jeg kan ikke skrive til dig på ICQ adresse. Ligenu bruger jeg hhv win 98 og win xp, men skal en af de nærmeste dage have installeret win xp istedetfor 98.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-02 20:52

Ok allerede nu selv om du ikke har xp på begge maskiner kan du gøre det meget let. Det eneste du skal gøre er at trykke på Guiden Netværks istallation.. Som du finder ved at trykke på START. Alle Programmer Tilbehør . komunikation og så Netværsks Intallation.

Når den på et tidspunkt spørg om den skal lave en instalations diskette skal du sige ja. Og det eneste der så skulle være tilbage er at smide disketten over i den anden computer og vælge KØR A: (Ellers står der precist hva du skal i guiden)
Bemærk at dette skal du gøre fra den maskine der køre med XP. Og netværket skal være sat til..

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-06-02 21:22

Kære Kathe

Du kommer desværre ikke ret langt med ovenstående vejledning, da der mangler flere væsentlige ting, som er væsentlig for at sikre sig at det fungerer som det skal :

1) Forskellen på almindelig ip-opsætning og DHCP og hvorfor man kan og ikke kan køre DHCP i netværk ??
2) Hvad med konfigureringen af firewall'en i cicso routeren ??
3) Hvordan med NAT på routeren ?
4) Hvad hvis der shares drev over routeren ?

Dette bare for at ridse nogle af de problemstillinger op, som copycat desværre intet fortæller om

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-06-02 21:29

Hmmm...

zonker du har da skam sikkert ret.. Men den vejledning er den jeg/vi brugte da vi fik vores netværk op at køre... Og jeg har selv en cisco router såå hvad er problemet med det ikke skulle virke ??? Det er jo ligesom en guide ikke

Kommentar
Fra : kathe

Dato : 04-06-02 21:35

Tak for rådene, men inden jeg begynder, skal jeg være sikker på, at mit spørgsmål er rigtigt forstået.
1. Jeg skal ikke have et netværk mellem de 2 pc´ere. De skal bare dele internetforbindelse.
2. Betyder det noget, om kablerne er krydsede eller ej (det sagde de i butikken)? Jeg har et krydset kabel fra router til hub og 2 lige kabler ud til computerne.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 05-06-02 16:42

Fordi sikkerheden trods alt spiller ind når mankommer emd et tip, kanman jo godt hjælpe en smule på vej og gøre vedkommende opmærksom på nogle ting som er relevante og som de sikkrt ikke har tænkt på ....
og så fordi det du leverer som et svar IKKE er en løsning :

Hvilken styresystem køre du med ?? Måse har jeg en meget simpel løsning til dig

Kalder du det en løsning ?

Kommentar
Fra : Eagleone

Dato : 11-07-02 18:12

Rådene er for så vidt gode nok, - de virker desværre ikke på mit system ( en PC med Win XP og en med Me samt hub og router til antenneforening)

Begge PC'er har adgang til internet og det fungerer fint, men jeg kan ikke får deling af filer til at fungere.

Anteneforeningen kører med dynamisk tildeling af IP addresser, det er måske derfor det ikke rigtigt er muligt at få deling af folder til at fungere. Win XP kan se Me maskinen, men selvom der er deling på folder så kan jeg ikke se dem.

Meget mærkeligt! Kan nogen komme med et godt råd?