/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-SKIVER
Fra : OR
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 18-05-04 16:16

Hvad er forskellen på DVD-r og DVD+r.

Der er pris forskel, men er det det eneste eller bruges de til forskellige ting

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 18-05-04 16:26

Du kan læse lidt om det her: http://www.afterdawn.com/guides/archive/dvd_standards.cfm

Der er ikke den store forskel på de 2 formater, udover at nogen dvd-afspiller ikke vil vise DVD+r eller omvendt.. De virker begge 2 meget godt, men se efter hvad dit dvd-drev bruger. Nogen DVD-drev kan vist vise begge formater.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 18-05-04 16:34

Det er to forskellige medier udgivet af forskellige producenter. Da de kom på markedet ville producenterne gerne lancere deres egen type skiver. I håb om at det kunne blive det gængse penge,penge,penge.
Skiverne kan det samme og rummer samme mængde information.
Den mest gængse og mest udbredte er dog blever DVD-R. det er derfor også denne type der kan afspilles på stort set alle DVD-Afspillere.
Ikke alle kan afspille DVD+R.

Nazgul

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 18-05-04 17:48

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-05-04 22:53

Bare lige for at sige til olehermann, at jeg har altså en Yamaha dvd-spille, der IKKE understøtter +r !!!

Ellers ingen kommentarer - jeg synes også, det er forvirrende.