/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
drev a: virker ikke ?
Fra : ras123
Vist : 391 gange
30 point
Dato : 02-06-02 11:07

mit drev a: køre meget langsomt,i ydeevne skriver den drev a: anvender filsystem
af typen ms-dos-kompatibilitetstilstand,hvad kan jeg gøre ved det.
mvh Henrik

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-06-02 12:14

Hej
Prøv i første omgang at gå ind i >system>systemenheder>a-drev, og fjern drevet. Genstart din Computer. Så skulle din pc selv finde A-drevet igen.
Har du været "fysisk inde i computeren ?? Måske er du kommet til at skubbe til det lille kabel til drev a:/ ??
Har du været ved at installere anden form for Hardware ?? Er der udråbstegn inde i Egenskaber for System ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 02-06-02 20:27

det lille kabel hedder et fladkabel....

Kommentar
Fra : ras123

Dato : 02-06-02 21:47

jeg har ikke været inde i pc'en,men jeg har installeret en printer og en
joystick,

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 23:02

kan du ik prøve at være lidt mere forståelig, i dine indlæg
forstår du selv hva du siger,???

"ras123" <ras123.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:E9lK8.14172$N46.644055@news010.worldonline.dk...
> mit drev a: køre meget langsomt,i ydeevne skriver den drev a: anvender
> filsystem
> af typen ms-dos-kompatibilitetstilstand,hvad kan jeg gøre ved det.
> mvh Henrik
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 00:18

> kan du ik prøve at være lidt mere forståelig, i dine indlæg
> forstår du selv hva du siger,???

*LOL*

> > mit drev a: køre meget langsomt,i ydeevne skriver den drev a: anvender
> > filsystem
> > af typen ms-dos-kompatibilitetstilstand,hvad kan jeg gøre ved det.
> > mvh Henrik

Jeg må indrømme at jeg heller ikke er helt med..... . Så:

> > mit drev a: køre meget langsomt

Skidt, og der skal "r" på "køre" = "kører" (undskyld det er ikke for at
hænge dig ud, men det er der altså mange der glemmer; jeg kunne ikke lade
være)

> > i ydeevne skriver den drev a: anvender filsystem af typen ms-dos-
> > kompatibilitetstilstand

Denne "ydeevne" er det en fejlmeddelelse, eller noget du har fundet i dit
Windows 9x,
NT X ??? Hvilket styresystem har du?
Hvilket drev er det?

> > hvad kan jeg gøre ved det.
Lidt flere specs så kan det være der kan gøres noget

--
Med venlig hilsen/Best regards

Anders Schwartz
newsgroup@kittyscope.dk
http://www.kityscope.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 07:22

> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Anders Schwartz
> newsgroup@kittyscope.dk
> http://www.kityscope.dk

Nu hvor vi er ved at rette på folk, så er der fejl i din signature.

/Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 10:05

> Det er inde under "kontrolpanel", "system" og "ydeevne" han mener.
> A: drevet er diskette drevet.
Nå for søren, det havde jeg aldrig gættet!
> Var det bedre?
Nej

--
Med venlig hilsen/Best regards

Anders Schwartz
newsgroup@kittyscope.dk
http://www.kittyscope.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 09:54

Det er inde under "kontrolpanel", "system" og "ydeevne" han mener.
A: drevet er diskette drevet.

Var det bedre?

/*
Jeppe Ladefoged
j.ladefoged@SLETlundbergvest.dk
www.underflow.dk
*/

"Anders Schwartz" <newsgroup@kittyscope.dk> skrev i en meddelelse
news:yIxK8.5761$cL2.9230436@news.orangenet.dk...
> > kan du ik prøve at være lidt mere forståelig, i dine indlæg
> > forstår du selv hva du siger,???
>
> *LOL*
>
> > > mit drev a: køre meget langsomt,i ydeevne skriver den drev a: anvender
> > > filsystem
> > > af typen ms-dos-kompatibilitetstilstand,hvad kan jeg gøre ved det.
> > > mvh Henrik
>
> Jeg må indrømme at jeg heller ikke er helt med..... . Så:
>
> > > mit drev a: køre meget langsomt
>
> Skidt, og der skal "r" på "køre" = "kører" (undskyld det er ikke for at
> hænge dig ud, men det er der altså mange der glemmer; jeg kunne ikke lade
> være)
>
> > > i ydeevne skriver den drev a: anvender filsystem af typen ms-dos-
> > > kompatibilitetstilstand
>
> Denne "ydeevne" er det en fejlmeddelelse, eller noget du har fundet i dit
> Windows 9x,
> NT X ??? Hvilket styresystem har du?
> Hvilket drev er det?
>
> > > hvad kan jeg gøre ved det.
> Lidt flere specs så kan det være der kan gøres noget
>
> --
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Anders Schwartz
> newsgroup@kittyscope.dk
> http://www.kityscope.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 10:00

> > http://www.kityscope.dk
> Nu hvor vi er ved at rette på folk, så er der fejl i din signature.

God damn it. Ja det gik lidt hurtigt med at få lavet den.
Tak....

--
Med venlig hilsen/Best regards

Anders Schwartz
newsgroup@kittyscope.dk
http://www.kittyscope.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 10:29

Anders Schwartz wrote:

> --
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Anders Schwartz
> newsgroup@kittyscope.dk
> http://www.kittyscope.dk

Lad os da bare fortsætte med at rette på folk.
Der er en regel på http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
der siger at:
En signatur må maksimalt være på 4 linier á 72 tegn og skal
indledes af "-- ", altså [minus][minus][mellemrum].

--
/kenne
C makes it easy to shoot yourself in the foot.
C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole
leg.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 12:07

> > --
> > Med venlig hilsen/Best regards
> >
> > Anders Schwartz
> > newsgroup@kittyscope.dk
> > http://www.kittyscope.dk
>
> Lad os da bare fortsætte med at rette på folk.
> Der er en regel på http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
> der siger at:
> En signatur må maksimalt være på 4 linier á 72 tegn og skal
> indledes af "-- ", altså [minus][minus][mellemrum].

Mon ikke vi overlever denne katastrofe

--
Med venlig hilsen/Best regards

Anders Schwartz
newsgroup@kittyscope.dk
http://www.kittyscope.dk

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-06-02 14:11

ras123 >>
Vi tager den lige fra starten igen. Du sætter en Diskette i dit A:/ drev.-----hvad sker der så efterfølgende ???????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 16:22

Anders Schwartz wrote:

> Mon ikke vi overlever denne katastrofe

Tjo, men hvis du kigger på
http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
er der beskrevet årsagen til at regelen er som den er.
Hvor ikke bare overholde regelen, når det er så simpelt?
--
/kenne
C makes it easy to shoot yourself in the foot.
C++ makes it harder, but when you do, it blows away your whole
leg.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 16:33

> Tjo, men hvis du kigger på
> http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html
> er der beskrevet årsagen til at regelen er som den er.
> Hvor ikke bare overholde regelen, når det er så simpelt?

Jeg bøjer mig og følger reglerne, selvom det eneste argument for, at man kun
må bruge 4 istedet for 5 er, at sådan er det bare.
Usenet har også indført dette for at mindske overbelastning af båndbredden,
men da jeg har en tom linie (der er dog et " " tegn), gør nok ikke den store
forskel, Hvis jeg havde 100 tegn gange 8 linier, så kunne jeg se at der var
problemer, men som der også står på siderne må man jo sætte grænsen et sted,
så jeg skal nok "comply".

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Schwartz
newsgroup@kittyscope.dk
http://www.kittyscope.dk

Accepteret svar
Fra : Kinajumjum

Modtaget 30 point
Dato : 22-06-02 18:45

Jeg har haft samme problem, men bare med C-drevet (harddisken). Senere "smittede" C-drevet de andre drev (D-A), så de alle kørte kompabilitetstilstand. Jeg ved ikke hvorfor/hvordan..

MS-dos kompabilitetstilstand betyder, at dit diskettedrev ikke kan køre 32 bit-filsystem (tror jeg nok - ved ikke SÅ meget).

Mit problem var, at efter at have haft stikket bag på harddisken ude, havde jeg knækket ét af de bitte små ben i stikket.
Harddisken virkede altså stadig, men kunne nu kun "page" = køre mange gange langsommere.
32-bit er en måde at overføre mange data samtidig, og det lyder til at du har samme problem.

Hvis du ikke FYSISK har været inde i computeren og rode (og dét havde du vist ikke), må du altså tage udgangspunkt i, hvad du ellers har lavet.. altså installeret printer + joystick.

Hvilket operativsystem kører du? Det lyder som win98(SE)..?

Godkendelse af svar
Fra : ras123

Dato : 24-06-02 18:24

Tak for svaret Kinajumjum.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 24-06-02 20:30

Helt okay, Henrik.

Hvis du får løst dit problem (for jeg kan ikke forestille mig at du konkret fik løst det efter mit svar), er du velkommen til skrive en kommentar med, hvad du gjorde.
Så får jeg også lært noget. Jeg har hørt om andre, med samme problem.

MVH Jonas.