/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afspille brændte dvd film på PC / PS2 ??
Fra : mangodanser
Vist : 857 gange
300 point
Dato : 01-06-02 17:06

Hvordan kan man afspille brændte dvd-film på sin PC'er. Jeg har prøvet nogle gange, men dvd-afspilleren larmer bare og efter 5-10 sek. stopper den bare. Én har fortalt mig at jeg skal finde nogle codecs. Men hvor finder jeg dem og hvordan fungere det.

Jeg har ligeledes en PS2, som heller ikke kan afspille dem. Hvad kan jeg evt. gøre her?

Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men får jeg et fornuftig svar er der også mange point at få!!

MVH Jens

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 310 point
Dato : 01-06-02 17:21

Codecset finder du ved at hente DIVX 5.02 på siden http://www.divx.com/.

På siden http://www.doom9.net kan du også hente tons vis at utilities og finde
megen hjælp. Det er en rigtig god side at finde hjælp og vejledning på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 16:41

"mangodanser" <mangodanser.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Xj5K8.31017$4f4.1203838@news000.worldonline.dk...

> Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men får jeg et fornuftig svar er
> der også mange point at få!!

Point, hvad mener du?
Og vor søren får du brændt DVD´er henne... har du selv en brænder eller
hva´?

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 01-06-02 18:50

"Brian Axelgaard" skrev d. 01-06-02 16:41 dette indlæg :
> "mangodanser" <mangodanser.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xj5K8.31017$4f4.1203838@news000.worldonline.dk...
>
> > Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men får jeg et fornuftig svar er
> > der også mange point at få!!
>
> Point, hvad mener du?

Hop ind på www.kandu.dk og læs mere om det.
Hilsen Dr_Dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 17:51

Dr_Dydendak wrote:
>
> "Brian Axelgaard" skrev d. 01-06-02 16:41 dette indlæg :

> > > Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men får jeg et fornuftig svar
> er
> > > der også mange point at få!!
> >
> > Point, hvad mener du?
>
> Hop ind på www.kandu.dk og læs mere om det.

Her er vi ganske gratis, men du foretrækker at betale for det

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 17:23

"mangodanser" <mangodanser.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Xj5K8.31017$4f4.1203838@news000.worldonline.dk...
> Hvordan kan man afspille brændte dvd-film på sin PC'er. Jeg har prøvet
> nogle gange, men dvd-afspilleren larmer bare og efter 5-10 sek. stopper
> den bare. Én har fortalt mig at jeg skal finde nogle codecs. Men hvor
> finder jeg dem og hvordan fungere det.

codecs gælder vel kun for formaterne divx, mpeg (SVCD) osv. Til alm.
DVD-film med vobfiler og mpeg2 kodning kræves ingen Codecs.
Hvad er det lige for nogle skiver du prøver at afspille er de Rewritable,
hvilket format er filmene i, har du Neochip installeret i din ps2 osv..?

Godkendelse af svar
Fra : mangodanser

Dato : 01-06-02 19:33

Tak for svaret wacher.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 21:59

On Sat, 1 Jun 2002 18:22:51 +0200, "Martin S."
<real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote:

>codecs gælder vel kun for formaterne divx, mpeg (SVCD) osv. Til alm.
>DVD-film med vobfiler og mpeg2 kodning kræves ingen Codecs.

Der kræves et MPEG2 codec for at spille DVD'er.
Du kan få det ved at installere et DVD-afspilnings program.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 22:13

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
news:uadifucqmft050kcb0o5itko1r7ld6ht1a@4ax.com...
> On Sat, 1 Jun 2002 18:22:51 +0200, "Martin S."
> <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote:
>
> >codecs gælder vel kun for formaterne divx, mpeg (SVCD) osv. Til alm.
> >DVD-film med vobfiler og mpeg2 kodning kræves ingen Codecs.
>
> Der kræves et MPEG2 codec for at spille DVD'er.
> Du kan få det ved at installere et DVD-afspilnings program.

Ja til PC. Ved godt jeg lige kom til at skrive lidt for meget/hurtigt, men
PS2 skulle have hardware understøttet mpeg2-afkodning, så man behøver ikke
at "installere" mpeg2codec på PS2. Det var det jeg mente
Martin S.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-06-02 07:58

"mangodanser" <mangodanser.news@kandu.dk> wrote in message
news:Xj5K8.31017$4f4.1203838@news000.worldonline.dk...
> Hvordan kan man afspille brændte dvd-film på sin PC'er. Jeg har prøvet
> nogle gange, men dvd-afspilleren larmer bare og efter 5-10 sek. stopper
> den bare. Én har fortalt mig at jeg skal finde nogle codecs. Men hvor
> finder jeg dem og hvordan fungere det.
>
> Jeg har ligeledes en PS2, som heller ikke kan afspille dem. Hvad kan jeg
> evt. gøre her?
>
Hvad brænder du på? DVD-R, DVD-RW, eller DVD+RW? Jeg har ikke prøvet at
brænde en film, men der er MANGE DVD drev der har problemer med at læse data
fra DVD+RW, Jeg er ret sikker på at DVD-R(W) giver også problemer.

Generelt set skal drevet ikke være meget over ½ år gammelt før du ikke skal
regne med at det virker, og selv enkelte nye drev (har set det til Dell
laptops) kan give problemer.

/Lars