/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dual Brænder?
Fra : Befan
Vist : 495 gange
68 point
Dato : 15-05-04 23:50

Hey...

jeg ville bare lige høre om dette produkt kan lave ne dual brændinig:
Pioneer DVR-A07XLA
for det ville jeg gerne have fat i for at være lidt fremtids sikkert.

Hvis ikke er der så nogen der kender et andet produkt der kan lave Dual brændninger??

MVH Befan.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-05-04 00:21

den der hedder A07 kan, så mon ikke det er den samme?

Du kan jo kigge ind på www.edbpriser.dk og checke!

Du kan dog godt få billigere dual dvd brændere! Helt ned til omkring 700 kr!

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 00:37

ja..Det skal nok passe.
men det er jo ikke det er spurgte om, det jeg spurgte om var om den kan brænde Dual skiver, ikkke hvor jeg kunne købe den.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 16-05-04 06:40
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 09:58

Her er hvad Tedd henviste til - og du kunne da lige besvære dig bare 3 step og finde det.
The DVR-A07 is the world's first 8x8 dual format writer, meaning it is capable of writing at 8x speed on DVD-R discs whose standard is being ratified in the DVD Forum and +R discs that are designed for this recording speed. The new drive also records high-speed DVD-RW and +RW discs at up to 4x speed, and CD-R and CD-RW discs at up to 24x speed. By supporting the DVD Forum's DVD-R and DVD-RW disc formats as well as the +R and +RW formats, Pioneer is helping to eliminate format confusion, which has become a growing problem for potential buyers.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-05-04 12:59

Grunden til at jeg henviste til edbpriser var at du kalder brænderen DVR-A07XLA. Jeg fandt ved et hurtigt check en der hedder DVR-A07. Jeg er næsten sikker på at det er samme brænder, men istedet for bare at sige ja til dit spørgsmål, ville jeg da lige give dig en mulighed for at sammenligne om det virkelig var den samme!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-05-04 13:34

http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=225

Her kan du se en anmeldelse!

Det fremgår af den, at XL versionen har en støj reducerings mekanisme og en flottere front end DVD-A07. Men det skulle være den eneste forskel. Hvis man kan leve med en lidt lavere skrive ydelse på - skiver er LG 4081 et bedre køb! Den kan fåes til under 700 kr

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 18:44

emesen: du siger at den er verdens første 8X8 dual format brænder. mener du så at den kan brænde dual cder ....
eller hvordan skal det for stås??

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 18:46

emesen: du siger at den er verdens første 8X8 dual format brænder. mener du så at den kan brænde dual cder ....
eller hvordan skal det for stås??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-05-04 18:52

Den kan brænde både dvd + og dvd - med 8 gange! Det er sådan du skal forstå det!

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 19:04

Vil det så sige at den ikke kan brænde dual cd'er???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 19:07

Det er ikke noget jeg siger - men noget jeg læser her:
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp >hardware>DVD-brændere>
producent<vælg "Pioneer">søg>rul ned til Pioneer DVR A07>tryk vis (ude til højre)
Nu ser du brænderen >tryk plus "PRODUCENTENS BESKRIVELSE"
Og nu kommer teksten.

Det var det som Tedd henviste til:
>>>Du kan jo kigge ind på www.edbpriser.dk og checke!<<<

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 19:20

okay..... fint nok... men det eneste jeg gerne vil vide er om den kan lave en dual brænding eller ej???
da jeg ikke lige ude vidre kan se om dne kan eller ej, det var jo derfor jeg tog emnet op herinde.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 19:26

OK - dualbrænding er det den nye teknik med at brænde i to dybder du mener, så kapasiteten forøges ud over de 4,7 GB.
Så vidt jeg kan se .........kan den ikke det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 19:33

okay men det ser ud til at den kan læse dual lags.

DVD Formats:
DVD-ROM
DVD-Video (Single/Dual Layer)
DVD-R/RW
DVD+R/RW
DVD-RAM

.. nå oaky .. men findes der en brænder der der kan brænde på den måde som emesen siger??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 68 point
Dato : 16-05-04 21:44

nej men de er på vej! så måske skulle være lige om hjørnet! Sony har bl.a lavet en der skulle være klar til salg her i maj måned!

Problemet er så om man kan media til den.
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/83113

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 22:11

fedest!! nå jam en det er jo lige meget for så er man jo fremtids sikkert, og ligså snart at den kommer på marked så vare det jo ikke længe før at media'erne kommer.
Spørgsmålet er bare hvornår de kommmer til danmark.??

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 16-05-04 22:22

har fundet ud af a den skulle komme til danmark andet kvartaæ må det jo være efter hva jeg kan se.!!

De første detaljer om dobbelt lags brænding er dukket frem: Sony DRU700a brænder dobbelt lags DVD+R med 2.4x, DVD±R med 8x, DVD±RW med 4x og CD-R/W med 40x/24x. Nero medfølger i denne pakke og vil komme til at koste €199 (vil blive tilgængelig fra andet kvartal i 2004).

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 18-05-04 06:54

Tak for svaret tedd.