/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kernetråd og mutex????
Fra : Toupie
Vist : 697 gange
200 point
Dato : 13-05-04 23:32

Min PC er kommet i forårs humør og ter sig mildest talt ureagerligt

Den drillede så meget, at jeg besluttede at formaterer den og installerere XP på ny...
Efter mange forgæves forsøg med XP er det nu lykkedes mig at installerer win 98..
Når jeg så prøver, at opgraderer til XP kommer den med følgende fejlmeddelse:

Win lukkes pga. en hardware eller software fejl.....en kernetråd er afbrudt mens den holdt en mutex........hvad dælen er det?????

Så skriver den; teknisk:
STOP: 0x4000008A (0x81BA49C8,0x81BE4130,0x00000000,0x00000000)
Hvad er det????

Someone HELP me pleace

// Toupie

PS: forhøjer til 400 hvis nogen kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 13-05-04 23:52

MS skriver, at du skal hente den seneste service pack
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;319111

Mit bedste råd når man installerer Win dows XP eller windows 2000 er, at lade være med at installere drivere før Windows kører, allehekst lade være med at montere (fjern evt. ) unødvendige hardwareenheder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-05-04 23:55

..enhederne skal selvfølgelig sættes til når Windows kører. Du skal heller ikke installere drivere til grafikort, men lad det køre i std. VGA indtil der er styr på maskinen.
Det er ikke altid driveren der er den direkte årsag, men når man venter med at installere enhederne vil Windows blive installeret uden noget forstyrrende. I dit tilfælde skulle det have noget med BIOS, at gøre, men hvad der fremkalder det er jo så det store spørgsmål.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-05-04 10:56

Hej BjarneD

Da jeg startede med at opgraderere havde jeg ikke installeret nogle af driverne og jeg har ikke installeret div hardware såsom printer mm. Nu har jeg så installeret/opdateret div. drivere til lyd, skærm, grafik men både før og efter havde jeg de samme problemer (dog kom jeg en anelse længere efter jeg havde installeret mit grafikkort)- bortset fra at der nu endelig er kommet en forklaring på problemet.... Jeg vil prøve at hente den seneste service pack og se om det kan hjælpe ......altså når jeg engang kommer hjem fra arbejde i aften

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-05-04 17:07

Hej BjarneD

Nu har jeg opdateret, men den vil stadig ikke opgradere til XP - den har godtnok fundet mit grafikkort og den kommer heller ikke med en fejlmeddelse mere, men den vil bare ikke

// Toupie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-05-04 17:15

ØVVVV!
Clean install???

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-05-04 22:52

Det har jeg også prøvet, men det gik slet ikke - det var derfor jeg prøvede med win98...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 09:50

Lidt læsestof:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310064
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;311562
Hvis du vil installere XP rent ovenpå win 98 bør du bruge en windows 98 boot diskette, kør FDISK og slet partiitonen med styresystemet.
Lad derefter Windows XP cd'en klare oprettelse af partition og formatering.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-05-04 11:17

Øhhhh.....hvis jeg sletter partitionen, mister jeg så det der ligger på den anden partition??? Dét ville jeg nemlig blive MEGET ked af

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 13:18

Så må du få ryddet dit C drev på anden måde, men bortset fra det så skulle du jo kun slette den ene partition, men lad endelig være hvis du er usikker.
Dit problem er helt sikkert at du har rod på harddisken så du skal hace styr på det drev hvor styresystemet skal installeres.
Hvis du har brugt et eksternt partitionsprogram kan det være årsagen til dine installationsproblemer.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-05-04 16:40

Jeg har prøvet at formatere mit C drev og kørt FDISK på det, men det hjalp kun så meget at jeg kunne installere win98. Partitionen blev lavet dengang i tidernes morgen da jeg fik installeret XP, så det hele virker lidt underligt ....men jeg kæmper videre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-05-04 18:13

Det virker meget underligt. Har du overvejet, at bruge NTFS formatering, og kommer du over hovedet så langt, at du kan begynde på det. GOD KAMP

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 17-05-04 00:42

BjarneD

Det er lykkedes mig at få min maskine op at køre igen - med stor hjælp udefra men du skal alligevel have point for hjælpen og interessen Tak

// Toupie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-05-04 00:48

Selv tak Toupie!
Hovedsagen er jo, at du er kørende igen.

Hilsen
Bjarne