/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Aldi Medion Bærbar Notebook P4 2.0 Ghz
Fra : zinther
Vist : 737 gange
200 point
Dato : 27-05-02 14:54

Hej alle Medion brugere/potentielle købere.

Aldi sælger fra den 29-05-2002 en bærbar Medion Pentium 4 2.0 Ghz til 15.000,-

Efter en snak med Medion's hotline kontor i Danmark,
kan jeg bekræfte at denne bærbare ikke indeholder en Pentium Mobile Processor.

Link: http://www.intel.com/design/mobile/pentium4p-m/p4p-m.htm

Dette har ret stor betydning, da den sælges med videoredigeringsudstyr og lign.
Denne bærbare kan simpelthen ikke tåle den overbelastning i længere tid.
Den bliver kogende varm.
Jeg har selv oplevet dette på en bærbar uden Mobile Processor.
Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at transportere.
Så går hele ideén ligesom af den bærbare.

Til dem der kun bruger den til Word, E-mail og lignende er den dog OK,
men er den så ikke lige dyr nok til dette behov ?

Tænk jer om før i køber denne bærbare.

Hvis nogen kan bekræfte eller modbevise dette er jeg lydhør for forslag.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 27-05-02 15:06

Jeg har set annoncen fra Aldi, og min første tanke var, at det ikke er særligt smart at bruge en bærbar til videoredigering m.m. - dette understøtter du mig jo i, så vi er helt enige.

Jeg synes lige du skal oprette dette spørgsmål som et TIP, da det er en meget fornuftig advarsel du her bringer.

Men ellers synes jeg det er et godt tilbud, hvis man har behov for megen CPU-kraft.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 14:31

> Efter en snak med Medion's hotline kontor i Danmark,
> kan jeg bekræfte at denne bærbare ikke indeholder en Pentium Mobile
> Processor.

> Hvis nogen kan bekræfte eller modbevise dette er jeg lydhør for forslag.

Jeg kan bekræfte det. Har lige snakket med dem for at tjekke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 14:32

> Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at
> transportere.

Dette vil jeg gerne have uddybet lidt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 14:49

On Mon, 27 May 2002 15:32:28 +0200
"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreakerSPAM.net> wrote:

>
> > Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at
> > transportere.
>
> Dette vil jeg gerne have uddybet lidt.

Ja det er sgu' da et interessant spørgsmål. Hvordan kan en blærbar være
"ikke egnet til transport"???...

--
Rune Zimmermann
http://www.spiffer.dk
----------------------------------------------------------
Microsoft Works......yeah right..
----------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 17:10

> Aldi sælger fra den 29-05-2002 en bærbar Medion Pentium 4 2.0 Ghz til
> 15.000,-

Ja det er sku billigt.... 14.999 kr det er billigere..

> Efter en snak med Medion's hotline kontor i Danmark,
> kan jeg bekræfte at denne bærbare ikke indeholder en Pentium Mobile
> Processor.

Nå -

> Link: http://www.intel.com/design/mobile/pentium4p-m/p4p-m.htm
>
> Dette har ret stor betydning, da den sælges med videoredigeringsudstyr
> og lign.
> Denne bærbare kan simpelthen ikke tåle den overbelastning i længere tid.
> Den bliver kogende varm.
> Jeg har selv oplevet dette på en bærbar uden Mobile Processor.

Computer og varmeapparat i et, kan man osse stege æg på den...

> Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at
> transportere. Så går hele ideén ligesom af den bærbare.

Ja det må man sige... Gad vide hva han mener...??

> Til dem der kun bruger den til Word, E-mail og lignende er den dog OK,
> men er den så ikke lige dyr nok til dette behov ?

Fanema jo... Men så køber man vel en gammel 233mmx til 2000 kr..

> Tænk jer om før i køber denne bærbare.

Jeg har tænkt.... Jeg tager to stk. Det lyder stadig som det bedste
laptop tilbud på markedet.. Processoren er hurtigere end Tele Danmarks
Webtech - ellers stort set samme specs, Bortset fra prisen, 5000 kr
billigere
i Aldi.. Tele Danmarks maskine er forøvrigt heller ikke en mobile cpu..
Så med den nye 2 års garanti i hånden vil jeg sætte mig til at redigere
2407365 uden en bekymring i livet..

> Hvis nogen kan bekræfte eller modbevise dette er jeg lydhør for forslag.

Hvis maskinen blev solgt fra en lille kælder butik, havde jeg nok ikke
turdet købe den - ja kald mig bare kylling - Men når store kæder som
Aldi og Tele Danmark tør sælge produktet, så tør jeg sku osse købe det..
De har ikke råd til at tage røven på deres kunder, man smider jo ikke
milliarder
i markedsføring for så at smide det hele væk på dårlig reklame..
mvh max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 20:04

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message
news:UNsI8.6893$N46.405679@news010.worldonline.dk...
> i Aldi.. Tele Danmarks maskine er forøvrigt heller ikke en mobile cpu..
> Så med den nye 2 års garanti i hånden vil jeg sætte mig til at redigere
> 2407365 uden en bekymring i livet..

Hvad er det dog for en ny 2 års garanti, er det en som Aldi giver eller hur
?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 20:24

Deaster skrev:
>
> "max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message
> news:UNsI8.6893$N46.405679@news010.worldonline.dk...
> > i Aldi.. Tele Danmarks maskine er forøvrigt heller ikke en mobile cpu..
> > Så med den nye 2 års garanti i hånden vil jeg sætte mig til at redigere
> > 2407365 uden en bekymring i livet..
>
> Hvad er det dog for en ny 2 års garanti, er det en som Aldi giver eller hur
> ?

Nye regler, det skal der være på alt hardware du køre idag...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede
butikker med computerudstyr får du svar i øst, når du spørger i vest,
og det kan mange af vores medarbejdere klare mindst lige så godt"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 20:29

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message
news:3CF287BB.B9612ED3@olsen.dk...
> Deaster skrev:
> >
> > "max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message
> > news:UNsI8.6893$N46.405679@news010.worldonline.dk...
> > > i Aldi.. Tele Danmarks maskine er forøvrigt heller ikke en mobile
cpu..
> > > Så med den nye 2 års garanti i hånden vil jeg sætte mig til at
redigere
> > > 2407365 uden en bekymring i livet..
> >
> > Hvad er det dog for en ny 2 års garanti, er det en som Aldi giver eller
hur
> > ?
>
> Nye regler, det skal der være på alt hardware du køre idag...

Overhovedet ikke, der er i praksis ½ års garanti og 1½ års reklamationsre.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-05-02 22:15

zonker>>>>Der er så mange andre man kan beklage sig over,---tror ikke Compare Support er værre end feks. Amitech. Nu er det lige dette der i søgelyset, så er det klart at der kan findes udpluk af utilfredsstillende reparationer.

Som Bjarne_H skriver, så er det selvfølgelig væsentligt at gøre andre opmærksom på det omtalte ,--gerne i et tip her på KANDU.

Udover det,--så mener jeg at Bjarne_H fortjener at få point på dette spørgsmål/oplysning, netop fordi han ikke farer ind og trykker Formodet Svar.

Fileme altså :=/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 22:29

> Overhovedet ikke, der er i praksis ½ års garanti og 1½ års reklamationsre.

det er nemlig rigtig.
der er to års reklamationsret. det første halve år er det sælger som skal
bevise at produktet IKKE var i stykker da han solgte det. Da dette er
umuligt kan man godt sige at der er ½ års garanti. Efter det første halve år
er det køber som skal bevise at fejlen var der da han købte produktet, og da
dette er lige så umuligt kan kunden i sidste ende ikke bruge det til en skid
alligevel.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 23:48

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev:

> det er nemlig rigtig.
> der er to års reklamationsret. det første halve år er det sælger
> som skal bevise at produktet IKKE var i stykker da han solgte det.
> Da dette er umuligt kan man godt sige at der er ½ års garanti.
> Efter det første halve år er det køber som skal bevise at fejlen
> var der da han købte produktet, og da dette er lige så umuligt kan
> kunden i sidste ende ikke bruge det til en skid alligevel.

Det sidste du nævner er nu på ingen måde korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk
Nye rapporter på http://www.miljokemi.dk/opgaver.htm
Redegørelse Over Pesticidproblematikken
Effektundersøgelse af Genmodificerede Organismer Gennem To Case Studies

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 05:52

"zinther" <zinther.news@kandu.dk> wrote in news:oXpI8.6853$N46.395853
@news010.worldonline.dk:

> Ifølge Medion Hotline Danmark er den heller ikke særlig god at
> transportere.
> Så går hele ideén ligesom af den bærbare.

Ingen bærbare kan i princippet holde til at blive transporteret, selvom
størrelsen er ideel til det. Og det kan snildt aflæses af
reperationsfrekvensen af bærbare pcere på min brors arbejdsplads, hvor det
faktisk kun er de bærbare, der bliver fragtet hver dag, der går i stykker.
:)

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 09:40

"Peter T." <n@d.a> wrote in message
news:Xns921C465DFF37Dmuh@130.225.247.90...
>
> Ingen bærbare kan i princippet holde til at blive transporteret, selvom
> størrelsen er ideel til det. Og det kan snildt aflæses af
> reperationsfrekvensen af bærbare pcere på min brors arbejdsplads, hvor det
> faktisk kun er de bærbare, der bliver fragtet hver dag, der går i stykker.
> :)

Det er jeg nu ikke helt enig i :) Den bærbare jeg har på arbejdet nu er 1½
år gammel og bliver hver dag transporteret fra mit hjem til arbejdspladsen.
Undervejs bliver den brugt to timer i toget. Det eneste der er skiftet ud er
batteriet.

Min forrige bærbare blev endda transporteret på cykel i en times tid om
dagen - heller ikke den skulle nogensinde repareres.

/Christian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 10:19

> det er nemlig rigtig.
> der er to års reklamationsret. det første halve år er det sælger som skal
> bevise at produktet IKKE var i stykker da han solgte det. Da dette er
> umuligt kan man godt sige at der er ½ års garanti. Efter det første halve
år
> er det køber som skal bevise at fejlen var der da han købte produktet, og
da
> dette er lige så umuligt kan kunden i sidste ende ikke bruge det til en
skid
> alligevel.

Det passer ikke! Det sidste 1½ år er reklamtionsretten som den altid har
været.

Godkendelse af svar
Fra : zinther

Dato : 28-05-02 12:04

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-05-02 12:24

Selv tak!

Det var en god debat, hvor der blev drøftet flere gode områder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 11:13

Hvad mærke(r) er/var de to maskiner?

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Christian Riis <riis@aagot.dk> wrote in message
news:3cf34244$0$97292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er jeg nu ikke helt enig i :) Den bærbare jeg har på arbejdet nu er 1½
> år gammel og bliver hver dag transporteret fra mit hjem til
arbejdspladsen.
> Undervejs bliver den brugt to timer i toget. Det eneste der er skiftet ud
er
> batteriet.
>
> Min forrige bærbare blev endda transporteret på cykel i en times tid om
> dagen - heller ikke den skulle nogensinde repareres.
>
> /Christian
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 10:49

"Christian Riis" <riis@aagot.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf34244$0$97292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peter T." <n@d.a> wrote in message
> news:Xns921C465DFF37Dmuh@130.225.247.90...
> >
> > Ingen bærbare kan i princippet holde til at blive transporteret, selvom
> > størrelsen er ideel til det. Og det kan snildt aflæses af
> > reperationsfrekvensen af bærbare pcere på min brors arbejdsplads, hvor
det
> > faktisk kun er de bærbare, der bliver fragtet hver dag, der går i
stykker.
> > :)
>
> Det er jeg nu ikke helt enig i :) Den bærbare jeg har på arbejdet nu er 1½
> år gammel og bliver hver dag transporteret fra mit hjem til
arbejdspladsen.
> Undervejs bliver den brugt to timer i toget. Det eneste der er skiftet ud
er
> batteriet.
>
> Min forrige bærbare blev endda transporteret på cykel i en times tid om
> dagen - heller ikke den skulle nogensinde repareres.
>
> /Christian
>

Jeg tror også problemet ligger hos de folk der har den. De passer ikke
ordenligt på deres ting.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 15:40

"Christian Riis" <riis@aagot.dk> wrote in
news:3cf34244$0$97292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det er jeg nu ikke helt enig i :) Den bærbare jeg har på arbejdet nu
> er 1½ år gammel og bliver hver dag transporteret fra mit hjem til
> arbejdspladsen. Undervejs bliver den brugt to timer i toget. Det
> eneste der er skiftet ud er batteriet.
>
> Min forrige bærbare blev endda transporteret på cykel i en times tid
> om dagen - heller ikke den skulle nogensinde repareres.

Du passer sikkert også godt på den, velvidende at den ikke er så holdbar
igen. :) Men jeg er overbevist om at der er mange der opfatter en bærbar,
som noget man kan kaste rundt med.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Kommentar
Fra : zinther

Dato : 28-05-02 18:14

Du passer sikkert også godt på den, velvidende at den ikke er så holdbar
igen. :) Men jeg er overbevist om at der er mange der opfatter en bærbar,
som noget man kan kaste rundt med.

Mvh. Peter T.

---------------------------------------------

Er det bare mig, men er de sidste mange svar ikke lige lovlige useriøse.

Prøv at forholde jer til det, at sagen handler om.

Brugerne herinde begynder at snakke om, at kaste rundt med den bærbare.

Hovedtemaet er P4 2.0 Ghz processoren, i forhold til brugen af den bærbare til videoredigering, og f.eks. rendering af 3D.

Den bærbare er ganske enkelt ikke bygget til formålet, men sælges trods det med videoredigeringsudstyr.

Hold jer til emnet drenge og piger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 17:05

Ser i aldrig rene ord for pengene ?
der er ikke noget der hedder ½ års garanti
og 1½ år reklamationsret det er 1 år af hver !

mvh Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 18:31

"Thomas Haasum" <haasum@wanadoo.dk> wrote in message
news:ad09ms$r2j$1@sunsite.dk...
>
> Ser i aldrig rene ord for pengene ?
> der er ikke noget der hedder ½ års garanti
> og 1½ år reklamationsret det er 1 år af hver !

Åhh crap, nej og det burde du åbenbart heller ikke, for der er overhovedet
ikke 1 år af hver.

Der er 2 års reklamationsret, hvor de første 6 måneder i praksis fungerer
som en garanti, her er det nemlig sælger som skal bevise at fejlen ikke har
været der fra starten. Efter de 6 måneder er det derimod køber som skal
bevise at fejlen HAR været der fra starten. Alt det andet pseudofis holder
ikke en meter.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 20:18

"zinther" <zinther.news@kandu.dk> wrote in
news:KYNI8.28585$4f4.993775@news000.worldonline.dk:

> Er det bare mig, men er de sidste mange svar ikke lige lovlige
> useriøse.

Jeg er useriøs. Men kun i muddergruppen.

> Prøv at forholde jer til det, at sagen handler om.

Det gør vi.

> Brugerne herinde begynder at snakke om, at kaste rundt med den
> bærbare.

Ja og?

> Hovedtemaet er P4 2.0 Ghz processoren, i forhold til brugen af den
> bærbare til videoredigering, og f.eks. rendering af 3D.

Nåh. Så skriv om det og KUN om det og lad være med at nævn alt muligt
andet om hvad du fik at vide hos Medion.

> Den bærbare er ganske enkelt ikke bygget til formålet, men sælges
> trods det med videoredigeringsudstyr.

Fordi den har et par firewire porte og lidt bundled software, bliver
den, alene af den grund, aldrig til en videoredigeringsmaskine .

> Hold jer til emnet drenge og piger.

Vi snakker om noget, som tager udgangspunkt i dit indlæg. Hvis du ikke
kan tåle det, kan du lade være med at skrive, at ideen med at den er
mobil er gået lidt fløjten. Sådan fungerer usenet nu engang.

Desuden vil jeg (og sandsynligvis mange andre) sætte pris på at du
bruger en decideret newsreader til usenet frem for noget webbaseret
halløj ala www.Kandu.dk, der tilsyneladende ikke kan citere korrekt. På
www.usenet.dk får du at vide hvordan du bla. kan sætte outlook express
op til usenet.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 21:23

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev:

> Der er 2 års reklamationsret, hvor de første 6 måneder i praksis
> fungerer som en garanti, her er det nemlig sælger som skal bevise
> at fejlen ikke har været der fra starten.

Og hvad der er nok så vigtigt er, at sælger rent faktisk ikke må kalde
de første 6 måneder for garanti. Da en garanti, der gives af sælger
skal stille køberen bedre end lovgivningen foreskriver. (MFL §4)

> Efter de 6 måneder er
> det derimod køber som skal bevise at fejlen HAR været der fra
> starten. Alt det andet pseudofis holder ikke en meter.

Det er sørgeligt, at kendskabet til købeloven er så mangelfuldt blandt
både købere og sælgere helt generelt.

--
Morten http://miljokemi.dk
Nye rapporter på http://www.miljokemi.dk/opgaver.htm
Redegørelse Over Pesticidproblematikken
Effektundersøgelse af Genmodificerede Organismer Gennem To Case Studies

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 23:39

max wrote:
> Så med den nye 2 års garanti i hånden vil jeg sætte mig til at
> redigere 2407365 uden en bekymring i livet..
>
Ok. Så den skal den kunne hold i 7år?
Hint: 24timer*365dage*7dage = 7År

Nå, men jeg vil også citrere en reklame:
Holly for sine gode nødder.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 00:40

Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele reklametionsret-perioden

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev i en meddelelse
news:acu8et$kl7$1@news.cybercity.dk...
>
> > Overhovedet ikke, der er i praksis ½ års garanti og 1½ års
reklamationsre.
>
> det er nemlig rigtig.
> der er to års reklamationsret. det første halve år er det sælger som skal
> bevise at produktet IKKE var i stykker da han solgte det. Da dette er
> umuligt kan man godt sige at der er ½ års garanti. Efter det første halve
år
> er det køber som skal bevise at fejlen var der da han købte produktet, og
da
> dette er lige så umuligt kan kunden i sidste ende ikke bruge det til en
skid
> alligevel.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 00:43

Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele perioden
"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
news:ad0es0$h03$1@news.cybercity.dk...
> "Thomas Haasum" <haasum@wanadoo.dk> wrote in message
> news:ad09ms$r2j$1@sunsite.dk...
> >
> > Ser i aldrig rene ord for pengene ?
> > der er ikke noget der hedder ½ års garanti
> > og 1½ år reklamationsret det er 1 år af hver !
>
> Åhh crap, nej og det burde du åbenbart heller ikke, for der er overhovedet
> ikke 1 år af hver.
>
> Der er 2 års reklamationsret, hvor de første 6 måneder i praksis fungerer
> som en garanti, her er det nemlig sælger som skal bevise at fejlen ikke
har
> været der fra starten. Efter de 6 måneder er det derimod køber som skal
> bevise at fejlen HAR været der fra starten. Alt det andet pseudofis holder
> ikke en meter.
>
> --
> Mvh Jesper (Deaster)
> På usenet repræsenterer jeg mig
> selv og ikke Microsoft.
> Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 07:34

"BOB" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
news:5zUI8.76$CA4.84755582@news.orangenet.dk...
> Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele reklametionsret-perioden

Det var sgu da godt nok satans, så læs

http://www.dhs.dk/db_filer/kobelov/kobelov.htm#Formodningsreglen
eller her, paragraf 77a stk.3
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020021330

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 08:33

"Devast8or" <no@no.no> wrote in message
news:DMII8.28290$4f4.984086@news000.worldonline.dk...
> Hvad mærke(r) er/var de to maskiner?
>

De var begge Dell - den jeg har nu er en Latitude CPx, den første kan jeg
ikke huske modellen på, mener det var en Latitude, men der var ikke
indbygget cd-rom drev.

/Christian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 08:38

"BOB" <no@email.dk> skrev:

> Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele perioden

Stop nu det sludder.

Ved alm. lovpligtig reklamationsret, som er på to år, har køber
bevisbyrden for, at fejlen var tilstede på købstidspunktet.

Med den nye købelov gælder der i det første halve år en
formodningsregel. Dvs. fejl der opstår i det første halve år efter
købet antages at have været tilstede på købstidspunktet. På den måde
bliver det op til sælger at bevise, at skaden er sket pga. købers
mishandling af produktet eller lignende.

--
Morten http://miljokemi.dk
Nye rapporter på http://www.miljokemi.dk/opgaver.htm
Redegørelse Over Pesticidproblematikken
Effektundersøgelse af Genmodificerede Organismer Gennem To Case Studies

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 13:24

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns921D6210050E5.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> "BOB" <no@email.dk> skrev:
> > Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele perioden
> Stop nu det sludder.
> Ved alm. lovpligtig reklamationsret, som er på to år, har køber
> bevisbyrden for, at fejlen var tilstede på købstidspunktet.
> Med den nye købelov gælder der i det første halve år en
> formodningsregel. Dvs. fejl der opstår i det første halve år efter
> købet antages at have været tilstede på købstidspunktet. På den måde
> bliver det op til sælger at bevise, at skaden er sket pga. købers
> mishandling af produktet eller lignende.
--------------------------------------------------------------------
Mon ikke kamphanerne her skulle tage et lille smut forbi NG-gruppen
dk.videnskab.jura

Her er dette emne belyst fra alle synsvinkler af bl.a. jurister mm.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 13:33

"Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf4c835$0$78785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns921D6210050E5.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> > "BOB" <no@email.dk> skrev:
> > > Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele perioden
> > Stop nu det sludder.
> > Ved alm. lovpligtig reklamationsret, som er på to år, har køber
> > bevisbyrden for, at fejlen var tilstede på købstidspunktet.
> > Med den nye købelov gælder der i det første halve år en
> > formodningsregel. Dvs. fejl der opstår i det første halve år efter
> > købet antages at have været tilstede på købstidspunktet. På den måde
> > bliver det op til sælger at bevise, at skaden er sket pga. købers
> > mishandling af produktet eller lignende.
> --------------------------------------------------------------------
> Mon ikke kamphanerne her skulle tage et lille smut forbi NG-gruppen
> dk.videnskab.jura
>
> Her er dette emne belyst fra alle synsvinkler af bl.a. jurister mm.

Hvor tror du b.la. Morten B kommer fra?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig
selv og ikke Microsoft.
Ny på Ng'er? Tjek www.usenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 14:28

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
news:ad2hrs$m52$1@sunsite.dk...
> "Bjarne Hansen" <bjarne.inger@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf4c835$0$78785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
> > news:Xns921D6210050E5.miljokemi.dk@172.16.16.111...
> > > "BOB" <no@email.dk> skrev:
> > > > Nej det er sælger der har bevisbyrden under hele perioden
> > > Stop nu det sludder.
> > --------------------------------------------------------------------
> > Mon ikke kamphanerne her skulle tage et lille smut forbi NG-gruppen
> > dk.videnskab.jura
> > Her er dette emne belyst fra alle synsvinkler af bl.a. jurister mm.
----------------------------------------------------------------------
> Hvor tror du b.la. Morten B kommer fra?
----------------------------------------------------------------------
Ja, der tog du mig på lige på kornet; jeg tror nok jeg har gættet rigtigt

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 16:21

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev:

>> Mon ikke kamphanerne her skulle tage et lille smut forbi NG-gruppen
>> dk.videnskab.jura
>>
>> Her er dette emne belyst fra alle synsvinkler af bl.a. jurister mm.
>
> Hvor tror du b.la. Morten B kommer fra?

Jeg er dog ikke jurist, må jeg nok hellere påpege.

--
Morten http://miljokemi.dk
Nye rapporter på http://www.miljokemi.dk/opgaver.htm
Redegørelse Over Pesticidproblematikken
Effektundersøgelse af Genmodificerede Organismer Gennem To Case Studies

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 17:58

> Desuden vil jeg (og sandsynligvis mange andre) sætte pris på at du
> bruger en decideret newsreader til usenet frem for noget webbaseret
> halløj ala www.Kandu.dk, der tilsyneladende ikke kan citere korrekt. På
> www.usenet.dk får du at vide hvordan du bla. kan sætte outlook express
> op til usenet.

Det kan jeg da ikke finde på Usenet.dk - vil du ikke sende et link til det?
(ang. opsætning af OE, vil gerne være en god Usenet bruger)

//Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 22:34

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in
news:3cf50888$0$22479$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det kan jeg da ikke finde på Usenet.dk - vil du ikke sende et link til
> det? (ang. opsætning af OE, vil gerne være en god Usenet bruger)

http://www.usenet.dk/info/newsreadere.html

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike