/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel Frys ruder
Fra : Gambrinus
Vist : 969 gange
33 point
Dato : 02-05-04 11:14

Er det muligt at fryse ruder 2 steder i et ark ?
Har et ark med en konto.
Øverst har jeg navnene for de forskellige kolonner.
Nederst har jeg saldoen.
Jeg ønsker at fryse både den øverste række og den nederste række, således at det kun er posteringerne i de mellemliggende rækker jeg ruller i.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 43 point
Dato : 02-05-04 11:40

hej,
Det mener jeg ikke du kan - hverken med opdel eller frys.
Hvad med istedet at lave en formel direkte under kolonnenavnet, der enten er lig summen af posteringer - eller er lig din sum i bunden af kolonnen.

mvh
henrik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-04 13:49

Jeg tror heller ikke du umiddelbart kan fryse to vandrette områder.
Men hvis du lavede en henvisning i linie 2 til til din bundlinie og så fryser
linie 1 og 2
Eks. linie 1 kolonneoverskrift
linie 2 = resultat af bundlinie >=bundlinie
Din bundlinie celle skal så lige navngives så linie 2's resultat følger med,
hvis bundlinien flyttes.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-05-04 01:29

Tak for svaret begge 2.
Jeg ka' godt se, jeg må vende det hele på hovedet.
Det er måske heller ikke så tosset endda.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 09:44

Ikke vende på hovedet.
Resultatet kan godt stå foroven og forneden (normalt) samtidig.
I øvrigt kan du lægge den øverste resultatcelle oven over kolonneoverskriften
og markere udskriftområde så den ikke kommer med ved printning.
Emesen.