/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænding...nyt problem??
Fra : webgun
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 26-04-04 21:33

jeg skal til at kopiere en anden musik-DVD.jeg bruger stadig Roxio programmet. men tænk....lige inden brænderen kommer i omdrejninger, vipper skuffen ud, og den siger følgene..

indsæt en blank DVD-skive med minimum 7,6 GB kapicitet.

det er lidt mere end mine 4,6 GB skiver kan magte..hvad gør jeg nu???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 21:36

Skaffer en større skive

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 21:45

Brug any dvd igen og få filmen ned på 4.3 gb!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 21:55

er ikke helt fortrolig med anydvd.men vi prøver!!!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-04-04 22:13

Det kan sgu da ikke være rigtigt man har 7,6 GB musik på en skive.Og ANY dvd er en kodebryder,den skal bare køre i baggrunden ved kopiering af film

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-04-04 22:15

Er det en film eller er det Musik? Hvis det er film ripper du den med CLONE DVD med Any dvd kørende i baggrunden,Clone dvd laver en ISO fil som du så brænder med ROXIO

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 26-04-04 22:16

Har aldrig prøvet anydvd, men kan varmt anbefale et meget nemt og simpelt program, der giver dig mulighed for at fravælge menuer og underlige undertekster.
Derudover komprimerer den selv det hele (kan også gøres manuelt).
Har endnu ikke haft problemer med copyright og lignende..

Shrink DVD http://www.dvdshrink.org/what.html

Stefan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 22:20

Jo en dobbeltsidet DVD har 7.6 gb på en skive. Der er ved at dukke brændere op som kan brænde 7.6 gb skiver!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 22:27

eller større skiver! Tror faktisk de er på omkring 9 gb! Grunden til at du får fejlmeddelelsen er at den fil du vil brænde er for stor! Både anydvd og dvd shrink giver muligheder for at gøre filen mindre med meget lidt kvalitetstab!

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 26-04-04 22:30

De fleste musik DVD'er kan faktisk laves uden tab af kvalitet, hvis bare man fjerner alt det overflødige med DVDSHRINK.

Men så igen, hvis komprimeringen ikke kommer under 40 - 50 procent vil vi almindelige mennesker ikke kunne se forskellen !

Komprimeres under 40 procent bliver billedet til små digitale LEGO-klodser...........

Stefan

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 22:37

jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg komprimere indholdet med anydvd???

ang. størrelsen.
hele DVDen er nu indlæst i brænderprogrammet. der er ikke mindre end 12,128 GB data på skiven..
Hva siger i så????
det er Metallica. Cunning stunts hvis nogen tvivler!!!!!

ang. DVD medie.
den 2. generation af DVD er udviklet.der bliver brugt blåt laserlys istedet for den røde vi kender idag.den blå laser er meget tyndere og skiverne kan rumme ikke mindre end 52GB data.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-04-04 22:55

Du kan ikke foretage dig en fis med ANY DVD,det er en kodebryder,du skal rippe den ,enten med CLONE DVD eller som nogen siger SHRINK,kender den ikke

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 26-04-04 22:59

De blå laserbrændere er fremtid for os amatører,du skal jo have bidt filen i stykker,du kan ikke komprimere 12 GB ned til 4GB,men hvordan det lige gøres er spgm , har aldrig været ude for det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 23:00

Ja du har ret oleherman, jeg bruger osse clonecd så jeg fik lige rodet det lidt sammen!
Tror nu ikke du kan få 12 gb ned på en skive så det skal deles op på en måde!

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 26-04-04 23:47

Det med de 12 GB kan godt blive et problem, men alligevel så prøv at fjerne undertekster og ekstra materiale med http://www.dvdshrink.org/what.html

Ellers kan du også vælge, med samme program, at lægge den på 2 skiver. Det er godt nok ikke lige lakrids men er nok den eneste mulighed hvis du vl have det hele med !

Stefan

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-04-04 06:47

Der må da være en hulens bunke ekstra materiale"levnedsbeskrivelser-vittigheder-undertekster-billeder fra ungdommen etc" som kan fjernes.Den er sandsynligvis brændt i 3 lag som sagtens kan rippes men hvis du skal have det hele med må du kigge på muligheden i SHRINK som stefanahm foreslår.Jeg har været ude for film brændt med
7-8 GB som sagtens kunne rippes,men lad høre hvad du finder ud af

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 27-04-04 08:43

Hej igen..

Jeg har da vist helt glemt, at skrive programmet er FREE-WARE http://www.dvdshrink.org/what.html

Stefan

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-04-04 23:20

jeg vil prøve at rippe DVDen med dvdshrink en af de nærmeste dage.
musik-DVDen er godt nok fyldt med div. ekstramateriale. jeg kan i Roxio programmet godt fjerne alt ekstramateriale,menyer osv.osv. men selv når der KUN er selve koncerten tilbage fylder den 7,6 GB.der er 3 numre med "kameravinkel" som jeg har mistænkt for at være "pladskrævene". men de kan jo ikke fjernes??

jeg undrer mig faktisk over hvordan det er lykkedes fabrikanten at proppe over 12GB ned på skiven???

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 27-04-04 23:28

Når du bruger DVD Shrink, skal du bare anvende menuen reauthor, og huske at sætte compression settings til automatic.
Så burde det kunne være der, selv med de 3 numre der er pladskrævende.

Stefan

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 30-05-04 17:51

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 20-10-05 22:42

Tak for svaret tedd.