/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kopi problem fra DVD drev
Fra : Scooby_Doo
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 23-04-04 18:39

Jeg har en NEC 1300
jeg har prøvet med to programmer, Nero siger ”Error reading data & burn process failed” jeg har også prøvet med DVD Shrink som er mit fortrukne dvd kopieringsprogram, det siger ”DVD Shrink encountered an error and cannot continue, failed to read file, Datafejl (Cyklisk redundanscheck).

Hvis jeg prøver at kopiere fra dvd og ned på HD melder Windows stifinder "Det er ikke muligt at kopiere VTS_01_5 : Datafejl (Cyklisk redundanscheck)”.

Den har altid virket ? og det er ikke med alt der er problemer.

Regards
Dick

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-04 18:41

Enten skal laserhovedet i dvd'en renses eller osse skal dvd skiven! Kan dog være en defekt dvd!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 19:35
Kommentar
Fra : themighty

Dato : 03-05-04 10:57

prøv at tage en backup af filmen først til harddisken evt vha smartripper. se om du nu kan brænde kan godt være det er en ridse eller noget på dvden som dvden ikke kan læse....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:51

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 31-05-04 23:02

Tedd jeg tror at du er tættest på svaret, jeg tror at det har været møg og for høj læse hastighed på dvd der gav problemer.

Regards

Godkendelse af svar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 31-05-04 23:03

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Scooby_Doo

Dato : 28-07-04 07:41

Jeg har siden hen fundet ud af når jeg får denne fejl, skyldes det en fejl læsning af dvd'en.

Dette kan skyldes at dvd'en er meget ridset eller snavset.

Prøv at vaske den med opvaskmiddel, hvis det ikke hjælper eller du kan se en stor ridse, så prøv med tandpasta, gnid lidt på ridsen, dette sliber lidt så der kommer små fine ridser, men kan fjerne det meste af ridsen.

Det sker meget ofte at det ene dvd drev kommer med denne fejl, men et andet dvd drev godt kan læse dvd skiven, så hvis du har mulighed for at læse den i et andet drev, så prøv dette.

Håber det hjælper dig, hvis du har samme problem.

Regards

Kommentar
Fra : ando1602

Dato : 17-10-04 22:46

Jeg for den samme fejl hvis jeg kopier mellem intern og extern HD

Henrik