/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Låst multiplier
Fra : Soenne
Vist : 262 gange
50 point
Dato : 22-04-04 19:17

Jeg har en AMD Athlon XP 2400+, som jeg gerne vil pille lidt ved, den kører med en multiplier på 15 (x133), jeg har i min bios et punkt der hedder "X-BIOS II (Over-Clocking)", med et punkt der hedder CPU Ratio, men CPU'en er ligeglad med hvordan jeg stiller den.

Spørgsmålet er så, er multiplieren låst af AMD og kan man evt. gøre noget ved det ??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-04 19:33

Ja sandsynligvis! Ellers ville AMD jo ikke kunne sælge højere clockede CPU'er
Hvad kan man gøre ved det? Du kan jo prøve at kigge her :
http://www.ocworkbench.com/2002/amd/unlocktbred/unlocktbredp1.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-04 19:38
Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 22-04-04 19:41

Linket er fint nok, men det er kun til at gøre de lavere hastigheder tilgængelige.

Jeg har lige læst en artikel i Privat Computer om overclocking, de bruger en AMD Thoroughbred 2400+ og hæver multiplieren fra 15x til 17x, så det kan ikke være dem alle der er låst, men det kunne måske være noget andet der gør det.

Mit bundkort er et WinFast K7NCR18D-Pro2 http://www.leadtek.com.tw/motherboard/winfast_k7ncr18dpro2_1.shtml

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 22-04-04 19:49

>tedd. Jeg nåede ikke at se det sidste indlæg, det var bedre, men det er nu ikke noget jeg har lyst til at give mig i kast med.
Det underlige er bare at de påstår at det kun er specielle versioner der ikke er låst, det står der nu ikke noget om i førnævnte artikel.

Jeg kan heller ikke hæve min FSB, mine Ram kan ikke klare mere end de 133Mhz..... Æv
Men jeg venter nu lige lidt, med at lukke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-04 19:49

I det andet link står noget om at måske er muligt med nvidia2 chipset! Så måske behøver du ikke unlocke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-04 19:51

Det er der jo heller ingen grund til. Din CPU kører jo heller ikke med højere FSB!

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 22-04-04 20:11

Nej, men i tilfældet i artiklen har de fået dyret til at køre 17x146=2482Mhz

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 22-04-04 20:45

Har lige opdateret Bios, hjalp ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:52

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 31-05-04 22:29

Ups. Jeg havde faktisk glemt den, men tak for svaret tedd