/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pludselig, langsom computer
Fra : erik.bbs
Vist : 539 gange
80 point
Dato : 21-04-04 00:25

Computer bliver pludselig langsom at arbejde med, jeg er ikke nogen "haj" til computer så hvis der een der kan forklare hvad jeg skal gøre på en nem måde for at få den hurtig igen, vil jeg blive glad. Det er en, 2 GB, 512 MB Ram, Intel Pentium 4. Computer.
NB: Jeg HAR kørt dskdefragmentering.
Hilsen og håb om hjælp fra,
Erik.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-04-04 00:27

Styresystem ?

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 21-04-04 00:29

Hej gambrinus, du var hurtig: Det er Windows XP Professional

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 90 point
Dato : 21-04-04 00:32

Du kan have fået spyware eller andet skidt på din computer. Hvis jeg var dig ville jeg gå på www.spywarefri.dk/forum og få dem til at hjælpe dig med at få renset computeren.
Du tilmelder dig som bruger, det koster intet, og de er meget dygtige til at få computeren til at køre normalt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 00:33

Prøv at taste CTRL+ALT+DELETE og se hvad der kører.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-04-04 00:33

Tast
Ctrl-Alt-Delete
Programmer : Hvad har du kørende ?
Processer : CPU forbrug ? Hvilken proces snupper al din power ?

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 21-04-04 00:39

Hej bentjuul, tak for dit hurtige svar som jeg vil prøve senere, det er blevet sengetid nu, og jeg er ikke hjemme før mandag, så vil jeg prøve din gode ide´, og selvfølgelig vende tilbage med svar om det virkede. Foreløbig mange tak for dit forslag der umiddelbart virker meget fornuftigt, og MÅSKE kan være løsning.
Venlig hilsen Erik, jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 21-04-04 15:29

Der sker ikke noget ved at tjecke den med norton anivirus hvis du har det..? ellers kan du hente en trail (prøve) version (det er gratis :D).
eller kigge på www.antivius.dk der kan man tage et gratis online tjeck.. prøv det, det kan jo være en virus

Mvh Nikker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-04-04 15:40

Hvilke processer har du kørende. der tager Meget CPU kraft ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 21-04-04 17:14

Hej,
Prøv og køre systemgendannelse til et tidligere tidspunkt, måske kan det hjælpe!
MVH

Kommentar
Fra : erik.bbs

Dato : 26-04-04 02:27

Hej bentjuul, dit svar var det bedste, tak til alle jer andre der prøvede, mange af div. andre forslag var prøvet.
Lukker hermed spørgsmål.
Venlig hilsen og tak
Erik

Godkendelse af svar
Fra : erik.bbs

Dato : 26-04-04 02:28

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 08:41

Selv tak Erik, jeg håber du har fået din puter på ret køl.

//bentjuul