/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pinnacle PCTV Rave .. HJÆLP!!
Fra : jackaske
Vist : 488 gange
150 point
Dato : 19-04-04 21:13

jeg er faldet over bilkas tilbud på Pinnacle PCTV Rave (tv-tuner) til 299 kr. og har købt den, og sluttet den til. den virker fint nok.. næsten. jeg har koblet min stue antenne (som jeg bruger til mit tv) til kortet, og jeg har kørt en lang skanning og fandt kun dr1!! normalt kan jeg osse se tvd og tv2. jeg har et problem mere.. det er at når jeg optager kommer der ikke noget lyd!

jeg håber nogle kan hjælpe, på forhånd TAK!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-04 21:16

der skal forbindes fra dit TV kort til lydkortets IN
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 21:18

Der må have været in lille ledning i pakken til at forbinde mellem dit lydkort og tv-kortet.
Højtaler flytter du så ned i tv-kortet.

Kommentar
Fra : jackaske

Dato : 19-04-04 21:19

det prøver jeg. (skriver tilbage)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 21:21

Du skriver godt nok det omvendte "emesen", men jeg mener du er nødt til at flytte højtalerstikket

Kommentar
Fra : jackaske

Dato : 19-04-04 21:22

problemet er at jeg bruger 5.1 surround så der er 3 stik.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-04 21:26

antenne>tvkort og lyd(OUT)>videre til lydkort (IN)>ud af lydkortets HT
vil jeg tro.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 21:27

Så bare prøv med en af dem og se om der kommer lyd.
Det er da også muligt at du kan nøjes med at forbinde fra tvkort til lydkort uden at flytte højtalere.

Kommentar
Fra : jackaske

Dato : 20-04-04 17:04

jeg har ordnet den, jeg satte den ind i "line in" og nu virker det. så mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg får kanalerne i samme qvalitet som de er på mit tv (jeg har flyttet kablet fra mit tv over til tv-kortet det er en stue antenne)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 17:14

Det kan du aldrig med en stueantenne.

Har du ingen rigtig antenne - ellers kan du finjustere kanalerne i det program du bruger til at se tv på komputeren men det vil aldrig blive optimalt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 17:28

Hvid du har en video så send antennesignalet>video>antenne>tvkort Måske bliver det bedre.