/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Revner i fødder
Fra : Gumar
Vist : 2284 gange
50 point
Dato : 19-04-04 20:20

Er der en der har et supergodt middel når man får revner i hælene. min kone døjer meget med det og har prøvet mange forskellige midler, men ikke fundet noget der er supergodt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-04-04 20:26

Hvad med at smøre med "kopattesalve". Halosan når det skal være fint.
Har selv brugt det med succes.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Odyssan

Dato : 19-04-04 20:29

Havde også "kopattesalve" at tilføje. Vi er enige det virker.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 19-04-04 20:32

Jeg synes selv at Helosan Fodsalve er godt.
Men også creme med salicylsyre er godt. Begge kan købes i Matas

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-04-04 20:39

Start med et dejligt fodbad evt. med olie.
Smør derefter fødder og hæle ind i et tykt lag creme evt. med lavendel og tag en frysepose forsigtigt på hver fod.
Sid med bene oppe og drik en kop the.
Tag poserne af og smør det overskyende creme op ad benene.
En smuk neglelak på tæerne - 2 lag og lad sommeren komme.
Rigtig god fornøjelse.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-04-04 20:52

Jeg har set en reklame for en "lim" man kan få på apoteket(tror jeg det var), som skulle kunne hele det.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 19-04-04 21:43

til gunnars kone :

hård hud på hælemed revner til flg. kan ikke helbredes med salver gremer eller et alm. fodbad næ do du må sende hende til en fodterapeut , det er det eneste der hjælper , har selv haft dybe revner i hæle de sidste 4 år bløde som barnenumsen.

lad nu vær med at sige det koster ja men hendes humør bliver garenteret bedre af det

ghilsen Ib.

Kommentar
Fra : mlhoff

Dato : 03-05-04 08:20

Prøv med cremer der indeholder Manuka Honning. Det er rigtig godt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-09-04 23:47

Har din kone været hos lægen med det?? Jeg arbejdede engang på et børnehjem, hvor en af pigerne også havde dybe revner i fødderne. Hun fik noget på recept til at smøre på, og det var meget svært at komme af med, selv med det. Men jeg kan ikke huske, hvad det hed.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 07-10-04 12:29

Jævnlige fodbade og så file den døde, men nu bløde hud af, god creme evt kopattesalve, som andre har nævnt... gentag hveranden dag i starten indtil fødderne bliver bedre, derefter en gang pr uge...
God fornøjelse og god bedring

Memuel