/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Slette Mcafee
Fra : Natasha
Vist : 2102 gange
830 point
Dato : 20-05-02 10:00

Hej
Jeg bruger lige alle mine ledige point på dette spørgsmål
Jeg har lige købt Norton antivirus,som jeg selfølgelig skal have instaleret
jeg kører i øjeblikket med Mcafee som jeg gerne vil have slettet helt fra min computer
men selv om jeg har slettet den fra tilføj/fjern listen bliver den ved med at dukke op,jeg kan se at der stadig ligger filer med navnet Mcaffe i min stifinder
hvordan sletter jeg den helt fra min computer
Natasha

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 20-05-02 10:06

Prøv at gå ind i den mappe hvor Mcaffe er installeret, den har formegentlig dens eget uninstall program med.

Ellers kan du vælge Start -> Kør -> Og så skrive msconfig. Der kan du i det mindste forhindre den i at starte.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-05-02 10:08

Og så vil jeg også anbefale dig at slette samtlige biblioteker som den har ligget i, rent fysisk. Dette gøres nemmest fra stifinderen.

Hvad er det der dukker op hele tiden ?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 840 point
Dato : 20-05-02 10:09

Hej Natasha
Gør følgende.
Slet først mappen hvor McAfee er installeret omme i dit kontrolpanel under tilføj og fjern-bagefter går du om i din stifinder og sletter alt hvad der ligger med navnet McAfee antivirus og så gør du følgende:

1. Vælg Start -> Kør -> skriv Regedit
2. Klik på Registreringsdatabase i menubjælken øverst og vælg Eksporter... for at tage en sikkerheds-backup (vigtigt!!!)
3. Tryk CTRL-B og en søge-box vil komme frem
4. Søg nu på ordet McAfee eller McAfee virusscan og slet nu værdien der fremkommer.
5. Tryk på F3 for at søge igen
6. Gentag punkt 5 indtil der ikke er flere
7. Genstart computeren og installér din Norton Antivirus

PS-Jeg gentager det er VIGTIG,at inden du foretager ændringer i din Registreringsdatabase,at du tager en sikkerhedskopi(når du får regedit frem-gå op i filer og vælg eksporter-og gem den så en sikker sted)

Skulle du nu komme til at slette en fil i regi som du ikke skulle have gjort-kan du bare dobbelklikke på den fil du har gemt-så får du regi tilbage i samme stand som inden du begyndte at rode med den.
MVH og en forsat god Pinse Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-05-02 10:12

Tillæg
Jeg skal måske lige fortælle at du kommer ind i din Registreringsdatabase på følgende måde
klik på start-klik på kør-skriv regedit
så er du inde
MVH Brian

Kommentar
Fra : User

Dato : 20-05-02 10:23

Hej Natasha

Det tyder på at det ikke er blevet afinstalleret korrekt på en eller anden måde. Hvis du er heldig er det nemmeste, at genindstallere mcafee og så prøve at afinstallere det igen. Hvis ikke dette hjælper, så bliver nok lidt kompliceret.
Nedenstående link henviser til et program som skulle kunne rense for den slags mulige forkerte afinstallationer. Mcafee foreslår det selv som løsning inde på deres side.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q238413
Det næste link, kan måske også hjælpe, det henviser til deres side med FAQ: http://faq.mcafee.dk/index.php søg efter fx "slette mcafee"

Håber det kan bruges :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-05-02 10:33

Til Zonker
Vil lige gøre opmærksom på
at der også er noget der hedder en kommentar
igen en eksempel på hvordan du kommer til alle dine point
har lidt svært ved at se at Natasha får løst sit proplem
ved at følge dit formodet svar
Til Natasha
Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på,hvis du ikke ved det
at man kan accepterer en kommentar som svar
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 20-05-02 11:23

Hej

2 gode vejledningslinks til fjernelse at MCafee

http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99289&

Her kan alle rester fjernes fra registry:
http://home.jps.net/~stevkoch/mcafee.htm

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : Natasha

Dato : 20-05-02 11:33

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-05-02 12:10

Argh Brian et barn du IKKE kan nå