/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
tatovering
Fra : BananJoe
Vist : 747 gange
50 point
Dato : 17-04-04 14:40

jeg vidste ikk helt om det var her jeg skulle stille spørgsmålet men...

hvis man ridser i huden med en hobbykniv, steriliserer det og så hælder noget farve i bliver det så ved med at være der, hvor dyb skal ridsen være? og er der noget der kan være farligt ved det udover at ridse med kniven?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 14:43

Uhh det ville jeg fisemig ikke gøre hvis jeg var dig - *G det bliver voldsomt grimt og så med en hobbykniv - kan du ikke bare gå til en tatovør og få det lavet.....
- et snit lavet med en hobbykniv, uagtet HVOR forsigtig du end måtte være giver et urent "cut" og i al for dybe hudlag - lad de professionelle om det....

Karina

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 14:44

1. Lad være, der går enten betændelse i det eller blodforgiftning.
2. Det ser ud af h------ til
3. Overlad det til en prof
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 14:45

Kan huske engang da jeg var ung - naaah bare yngre at nogle ridsede med barberblade og fyldte kuglepenne-blæk i det - det bliver enormt grimt og flyder sammen - sådan lidt ligesom sådan nogle gamle matros tatoveringer fra gamle....

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 14:45

jeg vil ikk gøre det jeg kender nogen der har gjort det og så ville jeg undersøge om der kunne ske noget ved det?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 14:46

L A D V Æ R E

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 14:46

- der kan gå betændelse i - og som sagt det er grimt.... vedkommende der har fået det lavet bør være opmærksom på betændelse i såret....

Karina

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 14:47

de har vasket det i sprit? kan der så gå betændelse i det

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 14:53

er der nogen der ved det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 14:59

Selvfølgelig kan der det, men hvis det er læge siden og der ikke er noget endnu kommer det nok heller ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 14:59

læge = længe

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:00

de har lige gjort det inden for de sidste 20 minutter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 15:02

Jeg syntes i skulle besøge skadestuen - og hellere give dem en lidt dum forklaring end slet ingen.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 15:04

i sprit!!!!

...... ja sprit skal de da ikke vaske det i ....
strerilt saltvand, og andre strerile desificeringsvæsker, det med spritten skulle de da have gjort INDEN de skar ... der har siddet en bondegård af bakterier på bladet, og i huden idet hudlaget brydes.......

Lav noget sæbespånevand.... og prop armen (eller hvor det nuer) derned i.....

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 15:05

osse selvom de vaskede huden af inden - hvad så med hobbykniven, farven, hænderne osv..... ned i noget sæbevand med den og hold øje med om det begynder at se betændt ud.

Karina

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:06

jeg er faktisk ikk sikker på om de gjorde det inden de skar, hvad skal de så vaske det i efter at de har gjort det, gerne noget man har i huset

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-04-04 15:10

Hvor dum kan man være ??? Der må åbentbart være gået rigeligt med sprit i blodet !
/PG

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:11

hva snakker du om?

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:13

sterilt saltvand? hva mener du med det fnollerpige, er det saltvand der lige har været oppe og koge?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 15:13

Hallo... siger jo lige sæbespåner i vand - og har du ikke det så rend i Brugsen der er længe åbent ikk`*S

Citat
Sår:
De fleste småsår kan klares hjemme med sæbe, vand, gaze og plaster. Det vigtigste er at få stoppet blødningen og renset såret grundigt. Større sår der "gaber" skal tilses af en læge og måske sys eller "limes".

Behandling hjemme: Det første du skal gøre er, at rense såret for snavs. Vask såret grundigt med sæbe og vand, indtil det er helt rent. Derefter kan du forsigtigt se til såret. Ved sår der bløder, kan blødningen stoppes ved et fast tryk mod såret med gaze i 5 minutter (et lommetørklæde eller et stykke køkkenrulle kan også bruges). Til sidst sættes der et plaster over såret, sådan at sårkanterne passer sammen. Der må ikke komme vand på såret i 2 dage.

Ring til lægen næste dag: Hvis der kommer rødme og hævelse omkring såret - det kan være tegn på begyndende betændelse. Hvis du ikke har fået stivkrampevaccination indenfor de sidste 10 år.

kilde:laegevagten.dk

og kan du ikke få sæbespåner, har du så ikke noget uparfurmeret sæbe i huset ??

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 15:15

Det hele begynder mere at se ud til at være en gang pjat - I virker ikke særligt bekymrede.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:15

jeg er heller ikk særligt bekymret jeg ville bare vide om det kunne være farligt og hvad man skal gøre ved det for at sørge for der ikk kommer betændelse eller lign

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 15:16

Sterilt saltvand fåes på apoteket (ikke smart i dit tilfælde) - men lad nu være at gå i panik, se at få det vasket, og så ellers hold øje med om det bliver rødt, og hæver - så kan du kontakte lægevagten .... men tror nu ikke du behøver ret meget andet end at få det vasket (og måske delt et par skideballer ud)

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 17-04-04 15:20

refi - aaaiii hold nu lige op, det er en mindre skade hvortil spørgeren vil høre om nogen har et tip.... hvis det ikke ser betændt ud er det ærlig talt ikke noget at rende til lægen med - det erjo at blæse tingene op.

En alm. behandling er i første omgang at vaske og rense, derefter holder man øje med såret.... først derefter kontakter man en læge.

Karina

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 15:21

tak for det

Kommentar
Fra : arne.jacobsen

Dato : 14-10-04 18:02

Du glemte squ og uddele point bananajoe

Annuller spørgsmålet
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål