/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gas-gruekedel???
Fra : vildskud
Vist : 4437 gange
50 point
Dato : 14-04-04 13:19

Er der nogen der ved om man kan få en gasgruekedel?
Eller en vaskemaskine til gas?
Eller andre gode råd om hvordan man vasker tøj i et kolonihavehus uden strøm?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 13:21

se efter i den blå avis
og gul og gratis
dine lokale aviser
opslagstavler i butikkerne
kræmmermarkeder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 13:22

Du vaske på gammeldags måde med et vaskebræt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 13:22

vaske = vasker

Kommentar
Fra : tobisch

Dato : 14-04-04 13:35

Sæt tøget i blød natten over, vask det koldt, i Kina har de sæbepulver til koldt vand, tænk hvis alle havde el opvarmede vaskemaskiner hvad tror du vores el regning ville være, vask som i gamle dage i koldt vand

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-04-04 14:33

mon ikke du kan finde en "Lille Ferm" Ja det hed de maskiner, der kunne opvarmes ved gas, dem brugte man i "gamle" dage, jeg har ikke hørt om, at man kunne vaske i koldt vand, min tipoldemor brugte tørv til at opvarme gruekedelen, det var noget besværligt, mon ikke du finder en "Lille Ferm" eller en gasgruekedel i en genbrugsbutik, eller spørg vaskemaskinmanden om ikke han har en, der står aller bagerst på lageret. ellers må du ofre en annonce i en eller anden avis. mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 14-04-04 15:29

Hvor bor du i landet - jeg har en gasgrukedel stående.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 14-04-04 16:39

Jeg kan evt. kontaktes på min mailadresse Hovsan2004@hotmail.com

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 14-04-04 21:50

Hold da op - sikke en masse hurtige svar på næsten ingen tid!!! Det er sgu flot! Tak skal I have.
Til hovsan; jeg bor ved Århus.... Men jeg vil ikke købe din gasgruekedel før jeg ved om jeg har et kolonihavehus.... Må jeg vende tilbage til dig, når jeg ved noget mere?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 14-04-04 23:35

>Så skulle afstanden være overkommelig. Såfremt du senere skulle være interesseret kan du jo maile på ovenstående mailadresse.

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 20-04-04 08:42

Hej Hovsan. Kan du fortælle mig hvordan sådan en gasgruekedel virker, og hvor meget gas den bruger? jeg har endnu ikke et kolonihavehus - men leder stadig...

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 20-04-04 09:16

Hvor meget gas den bruger, er jo afhængig af, hvor meget den bruges, men jeg kan fortælle, at den tidligere er brugt af min nabo, inden jeg købte huset - blev brugt til at koge vand, når der skulle plukkes fjer af ænder m.m.
Så jeg har overtaget den ved køb af huset og der er to gasflasker gule 60 cm høje (kan ikke huske, hvor mange kg det angives i). Den ene flaske er tom, så jeg formoder, at det fungerer som med et gaskomfur. Med gaskomfur har jeg den erfaring, at en gasflaske varer omkring et par måneder til en familie på fire.

Ved ikke om dette hjælper noget, men du er velkommen til at vende tilbage evt. over min opgivne mailadresse, såfremt du får dit kolonihavehus og det dermed bliver aktuelt.