/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brændt strømforsyning?
Fra : Delta4gie
Vist : 468 gange
80 point
Dato : 13-04-04 22:09

når jeg tænder computeren kommer der ikke noget billede på skærmen.. har så prøvet at tage de forskellige dele ud og kigge på dem og så taget dem i igen.. hjalp ingenting.. så åbnede jeg strømforsyningen og den lugtede brænt, men den ser ikke brændt ud... kan det være strømforsyningen der er brændt af eller er det noget andet??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-04-04 22:10

Det kan også være lugten af brændt støv, enheden kan fungere udmærket trods det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 22:13

Reagerer comp ellers - lyder som den er ved at starte.
Emesen.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 13-04-04 22:13

Hvis harddisken og blæsere starter, fungerer strømforsyningen sandsynligvis..
mvh Bvh

Kommentar
Fra : Delta4gie

Dato : 13-04-04 22:14

når man tænder på knappen tænder den som den skal.. men strømforsyningen er den eneste ting der lugter brændt..

Kommentar
Fra : Delta4gie

Dato : 13-04-04 22:14

den tænder som den skal bortset fra at der ikke sker noget..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 22:23

Hvis strømforsyningen bliver overbelastet/kortsluttet "popper" den normalt ud.
Hvis lugten kommer fra blæseren bag på comp kan det være andet, da den trækker luft fra hele comp gennem strømforsyningen.
Skærmen sidder den på "løst" skærmkort eller indbygget skærmkort.
Kan du flytte skærmen til et andet skærmkort.
Emesen.

Kommentar
Fra : Delta4gie

Dato : 13-04-04 22:29

den sidder på et løst... men fatter ikke at den lige pludselig ikke virker når den ellers har gjort før.. har ikke pillet ved den overhovedet!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-04 05:25

Afprøvning af ATX Strømforsyning :
Tilslut 230 Volt
Læg ben 14 til stel (sort) så skal strømforsyningen køre (Blæser) og du kan måle på spændingerne sort : stel Rød : 5 Volt Gul : 12 Volt.
Du skal evt. ha' en belastning på (hHarddisk eller CD-drev).
Se om der sidder en sikring der er brændt af.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-04 05:31

Du kan se benforbindelserne her : http://www.hardwarebook.net/
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-04 05:33
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-04 05:36

Præcist

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 16-04-04 17:38

Købe en strømforsyningen, eller renser den hvis der er noget hår i det(dyrs hår)
Det vil det bedst ikke
MVH

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-04-04 19:09

Har du prøvet hvad jeg skrev ?
Er sikringen sprunget ?
Køre blæseren ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-04-04 12:47

Det er jo ikke strømforsyningen når han kan høre den starter...

Delta4gie ->
Hiv alle kabler ud på motherboard og sæt kun dit grafikkort til og se om den så starter!
starter den ikke så udskift følgende i denne rækkefølge:

1. Grafikkort...
2. RAM...
3. Motherboard...
4. CPU...

Mvh. Cooper