/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Hvoruptorp i Hvorup sogn
Fra : lwj
Vist : 2072 gange
200 point
Dato : 09-04-04 17:48

Hej!

Min far er født på Hvoruptorp i Hvorup sogn. Er der nogen det har kendskab til denne gård?

Min farmor tjente der 1927, det år min far blev født.

Venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

http://home1.stofanet.dk/lwj

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 09-04-04 17:49

ikke lige men hvor ligger det henne af??

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 09-04-04 17:53

Det ligger nord for Limfjorden, mellem Lindhholm og Hammer sogn.

Lise.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 20:30

Her står en del om Hvoruptorp

Var det et mejeri el.lign.

http://familien-holgersen.dk/jesper/annalise.htm

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 09-04-04 20:57

Næh- i følge Trap Danmark er det en fæstegård under Rødslet.

Lise.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 21:04

Grunden til jeg spørger er at hvis du søger på "Hvoruptorp i Hvorup sogn" kommer kun 2 link.
Og det ene (det jeg har givet dig) omfatter "Han fik eksamen mejerist fra Hvoruptorp" .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 21:06
Accepteret svar
Fra : poulerikdahl

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-04 14:30

Hej Lise

Det ligger ca. 1 km øst for Smalby, og igen et par kilometer vest for Rærup. Prøv at gå ind på www.kms.dk
Vælg "Mest for private" - slægtsforskning. Vælg "Danmark før og nu" , og vælg "Danmark før og nu " igen på næste side.
Klik på "Søg på stednavn" og skriv Hvoruptorp, og du får et kort fra i dag og et ca 100 år gammelt kort. Det ligner en større gård
mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 24-06-04 00:12

Hej Poul-Erik!

Tak for din udførlige beskrivelse af http://www.kms.dk/ .
Nu fik jeg da en fornemmelse af gården størrelse.

Med venlig hilsen,
Lise Vinther Hviid, forhen Jensen.

Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 17-01-07 16:30

Tak for svaret poulerikdahl.

Kommentar
Fra : poulerikdahl

Dato : 22-01-07 11:59

Hejsa

Det var da så lidt......smiler.....indrømmet, jeg havde glemt alt om denne gamle sag, og blev helt "forskrækket" da jeg fik en mail om dette.

Men tak for points....

Poul-Erik