/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan laver jeg backup af dvd-film?
Fra : Djkruntz
Vist : 456 gange
170 point
Dato : 07-04-04 17:26

Jeg er lige blevet ejer af en dvd-brænder "NEC ND-2500A"
Ville gerne lave backup af nogle af mine dyrbare film.
Men jeg aner ikke hvilke programmer man skal bruge og hvordan det skal gøres for at midste mindst mulig kvalitet.

Håber at i kan hjælpe mig!

Mvh. djkruntz

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:31

følger der ikke noget med til brænderen du kan bruge ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:32

Der findes bunker af slagsen, men Neroburning er nok det mest udbredte og så fås det på dansk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:36

Ulead har også gode programmer
http://www.ulead.com

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 07-04-04 17:36

Nej, jeg har købt den retail.. så der er ikke noget software med.

Nero kan da ikke gøre ret meget. Skal have et program der kan en dvd til at være på en dvdr....
En dvd fylder jo tit op til 7 GB men På en dvdr er der kun 4.7....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:40

Den klarer uleaden.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:42

Her kan du finde programmer der kan få den til at være på en dvd
http://www.sikkopi.dk/dvd-tools.htm

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 07-04-04 17:46

Desværre er det stadig et uopklaret spørgsmål hvor længe DVD og CD kan holde! Især brændbare medier er usikre.
Men du skal selvfølgelig have et brænderprogram og derefter er der ikke andet at gøre end at sætte dig ind i muligheder og begrænsninger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:47

http://www.dvdrhelp.com/
ultimative DVD hjælp!

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 07-04-04 17:51

--> Tedd
Dvdrhelp kender jeg, men bliver totalt forvirret når jeg er der inde.
Aner ikke hvad jeg skal hente og ikke hente?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:55

Har du slet ikke noget brænderprogram? - så kan du hente uleaden
Kan du ikke få det til at være på en DVD så brug DVDshrink (se linket)
Så kan du lave alle de kopier du har lyst til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 17:56

Ok jeg vil anbefale at du bruger anydvd og clone dvd til at brænde med!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-04-04 19:58

jeg bruger selv clonedvd - dvd decrypter og dvd shrink.. virker ok..

Junior

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 07-04-04 21:05

Dette er en god side http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/141024.php læs den og du vil forstå.

Accepteret svar
Fra : themighty

Modtaget 170 point
Dato : 13-04-04 11:53

få fat i et program der hedder dvdshrink det klare det hele og får endda en dvd på over 4,7Gb til at passe til en skive der fylder 4,7Gb og der er ingen fald i kvalæitet osv derudover kan du selv vælge de lydspor og subtitles du selv vil ha med på din dvd...

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 13-04-04 12:08

Tak for hjælpen alle sammen!
themigty på piont