/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan detr være rigitgt??
Fra : Befan
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 07-04-04 16:09

Kan det ladesig gøre at en CPU, kun kan virke delvist, på den måde at den kan være ½ brændt af eller noget i den stil.
Men computeren finder den godt nok.....????

Håber at i forstår mig...
For det er meget svært at forklare.

MVH Befan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 16:11

Alt er muligt - men ½ brændt af lyder voldsomt - hvad er problemet?

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 16:12

HMM. hvis en cpu er brændt af så er den vel brændt af... jeg havde en amd hvor bare hjørnet var blevet svitset grundet ukorekt montering af køler, og det var nok selv om den kun var tændt i ca. 10 sekunder

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 07-04-04 16:16

Hvis det f.kes er forbindelsen til noget af din ram der ikke er for god, kan du opleve at den går dum når du bruger programmer der kræver meget ram.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-04-04 16:22

Det er fordi jeg har en anelse om at det kan være processoren der er stået delvist af... for jeg har en andet computer, hvor jeg godt kan formatere og begynde at installere WinXP på men så når den kommer til hvor den skal ind og konfigurere windows, går den enten i sort eller i stå, men kan så til gengæld godt gå ind i fejlsikret, men der er der bare en masse hvide streg som kommer når man køre mussen hen over skrærmen.
Men selvfølgelig er der også muglighed for at det kan være noget andet, men det er fordi at jeg har hadt opgradret PCen, brugt det gamle system fra før, og der var computeren meget lagsom og at starte op og hakkede helt vildt i spil (det er en P4 1800)... så formatrede jeg for det plejer at virke... men nu kommer jeg ikke en gang i gennem installatonene..
Det er næsten 100% at der ikke er bundkortet der er noget galt med da det næsten er nyt.

MVh Befan

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 16:28

understøtter bundkortet den nye cpu ?? hvis cpu'en er for høj (eks 2400) og bundkortet kun går til 2000 kan de ikke arbejde sammen... kan det måske være noget med grafik kortet ? :/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 16:41

Hvorfor CPU'en Befan?
Jeg vil gætte på, at du har problemer med andre hardwaredele evt. forkert opsætning i BIOS.
Prøv at tjekke alle forbindelser, sidder kortene på plads og er ledningerne i orden, et godt sted at starte når man har været ved at rode med indmaden.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-04-04 16:44

jo den gør den... her er lidt info om kortet:
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8ST800.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 16:53

Hvis maskinen kan starte op og du kan se opstartsskærmen kan du vel se hvor hurtigt CPU'en kører

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-04-04 19:45

ja og den skriver at den er på 1800 MhZ...
så...
det er bare mærkeligt at den godt kan fidne ud af at starte op... og det hele ser rigtigt nok ud, der i dog, indtil at den skal starte windows, så går den enden i stå eller også kommer der hvide streger hen overskærmen, som jeg tidligere har sagt...

Det er da noget af et mysterium... ikke sant.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 19:51

Det lyder da mere som en grafikkortfejl.
Har det været ude eller har du "kommet til" at hive/støde det da du her rodet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 19:54

Der er ingen grundt til at tro, at der er problemer med CPU'en.
Der er to åbenbare muligheder, den første er at grafikkortet ikke kører rigtigt for jeg går ud fra at du ikke har været så langt at driveren er installeret. Det andet er RAM.
Nu er det vel ikke sådan, at du har sat en harddisk hvor windows er installeret på et andet bundkort så driverne er helt forkerte, men så burde du selvfølgelig alligevel kunne køre i fejlsikker.
Har du et andet grafikkort du kan prøve med?

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 07-04-04 21:17

BjarneD:
Okay det er jeg glad for at høre at det nok ikke er CPUen
Ja jeg har det der sidder i den computer jeg skriver fra.. så det prøver jeg.
og hvis det er har jeg også en anden ram stag som jeg kan prøve at sætte i, i stedet.
Men er det så ikke en go ide at formatere om, da den måske er så meget "fucket" up, at den kna finde ud af det ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 21:22

God begyndelse. Du prøver bare en ting ad gangen og du skal nok have kavet en helt ren installation når du kommer så langt.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 08-04-04 14:45

Det bliver mere og mere underligt...
Nu har jeg prøvet at installere Windows 98 på... og mærkerligt nok så kan den godt installere 98.
Så nu prøver jeg at opgradere til xp..
Er det nogen logisk forklaring på at det virker med 98 og ikke xp.

Jeg er sikker på at XP cden virker,for jeg har installeret xp med den på min lillesøsters cmoputer.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-04 15:12

Så render du ind i et problem med aktivering med mindre den da er aktiveringsfri og så ikke kan opdateres

CPU spørgsmålet burde være aflivet nu, ikke?
Når du installerer en XP er det i mange tilfælde en særdeles god ide, at afmontere unødvendige kort, lyd, net osv og er det onboard skal onboard enheder deaktiveres i BIOS. Du skal også tage alle ledninger ud af USB stik. Når installationen så er på plads kan du sætte enhederne til en efter en og installere dem efterhånden som de bliver sat til. Det giver maskinen mere kraft til installationen og du undgår driverkonflikter.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 08-04-04 15:38

Jo CPU spørgsmålet er hvis aflivet nu
Det lyder som en go ide, at tage alt fra og sætte i når den er færdig med installationen.
Så behøver jeg faktisk kun at have HDD, CD-Rom og selvfølgelig RAM og CPU sat til ikke??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 15:44

og grafikkort selvfølgelig. Ja det er det jeg mener og selv om mange kan fortælle om at det har de gjort så og så mange gange så har jeg altså løst alvorlige problemer med både XP og W2K på den måde og det eneste der er i det er at det tager lidt længere tid, men er man løbet ind i problemer er det tiden værd.
Nu løser det jo ikke alle tænkelige problemer, men der findes en MS bulletin om emnet så det er ikke helt hen i vejret.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 08-04-04 16:01

okay... jeg prøver lige det vi ahr snakket om, og så for vi at se hva der sker.
Skriver når der er sket noget , enden godt eller dårlige (forhåbentligt godt )

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 09-04-04 02:20

BjarneD: Det hjalp sku med at tage det hel ud og deaktive det hele og sætte til igen efter hånden!!

Takker for alt, det er meget svært at finde en der svare 100% på spørgsmålet da det er kommet lidt efter lidt...
Så jeg tager den der ligger tættest på.

MVH Befan

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 09-04-04 02:21

Tak for svaret BjarneD.
Det bliver den her der kommer til at være det endelige svar.
Men alle de andre har været til ligså stor hjælp.

MVH Befan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 08:11

Grundighed betaler sig