/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overclokning...igen
Fra : Mithrandir74
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 06-04-04 13:22

Hej igen

Bundkort: ASUS A7V8-X
I min BIOS kan jeg manuelt regulere bushastigheden med 1Mhz interval,
og sætte multiplikationsfaktoren med et interval på 0,5.
Hvis jeg vil lege med overclockning, hvad skal/kan jeg prøve at skrue op for,
selvfølgelig med et øje på temperaturen?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 13:30
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-04 14:54

Se dit andet spørgsmål og lad være når du alligevel ikke har sat dig ordentligt ind i problematikken.
Min leverandør af hardware siger, at selv om ASUS er et af de bedre bundkort så er det dem han har flest reklamationer på fordi det er alt for nemt at pille. Sørg for at have ryddet ordentligt op på din computer også i registreringsdatabasen ( http://www.docsdownloads.com/regclean.htm ), fjern evt. spyware, hav rigeligt med RAM så vil du have meget mere fornøjelse af din computer.
Vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : Mithrandir74

Dato : 07-04-04 18:13

Hej Bjarne

Nej, jeg har ikke sat mig ind i problematikken.
Det er derfor jeg stiller disse spørgsmål, man skal jo starte ét sted...

Hvordan kan der komme flere reklamationer p.g.a. at det er nemmere at pille?
Hvis man selv ødelægger sit bundkort, skal det da ikke gå ud over producenter eller distributører.
(Nogle mennesker er måske ligeglade, jeg er ikke...)

Tak for de velmente ord:
"Sørg for at have ryddet ordentligt op på din computer også i registreringsdatabasen ( http://www.docsdownloads.com/regclean.htm ), fjern evt. spyware, hav rigeligt med RAM så vil du have meget mere fornøjelse af din computer."

De ting gør jeg daglig(på nær at øge mine RAM, selvom idéen tiltaler mig )
Jeg ønsker ikke at "gå med livrem og seler",
men til gengæld at lære noget om hvordan man klemmer mere ydeevne ud af noget givent hardware.

Men tak for din kommentar!
Jeg får noget ud af (næsten) alle kommentarer.
Om ikke andet, så at tænke over tingene.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 18:45

Det lyder godt.
Det der med reklamatoner skyldes, at ASUS (også visse andre) har gjort det for nemt at ændre indstillingerne og derfor begynder nogen at pille ved noget de ikke har forstand på. Det er jo så ikke det du gør fordi du søger information om emnet og jeg syntes så at jeg ville bidrage med det du fik og at vi er enige omkring mine gode råd gør vel ikke noget.
Jeg forsøger ikke at give dig et egentligt svar på dit spørgamål for det emne er jeg ikke nok inde i og kommer det nok heller ikke fordi jeg beskæftiger ,ig mere med problemløsning.
Jeg ved ikke om du kender dette sted, men der kan du nok lære meget:
http://www.overclocking.dk/forum.asp
vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 07-04-04 23:28

det har ikke noget med bundkortet at gøre alle bundkort kan stilles på fsb det har noget at gøre med cpu nogle er multiplier låst og det kan du ikke ændre på medmindre du låses cpu op eller har et bundkort med nforce chipsetet det låser dem op automatisk.men ellers er bjarne rigtig på den med hans link prøv at gå under guider der er en god guide ang. overclocking.
jeg kan se det er et socket A board så jeg har et link mere til dig
http://www.amdboard.com/ocspecial.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 23:36

Vi er ikke uenige, men for lige at slå fast at det jeg hentyder til er at man på ASUS og andre kan ændre frekvensen i BIOS med hensyn til PCI og system og dermed ændre CPU'ens frekvens, og det frister mange. De fleste kobler selv fra så intet burde blive ødelagt, men sådan går detbare ikke altid.