/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Intet CD-rom drev på RAID-controller?!
Fra : Kinajumjum
Vist : 380 gange
200 point
Dato : 04-04-04 16:33

Hej allesammen.

Jeg har et ECS bunkort L7VTA (vers 1.0), med indbygget FastTrak 100-lite RAID controller.

Jeg har før udnyttet RAID-controlleren som en ganske almindelig IDE-bus, til fx at boot'e fra en HD.
Nu har jeg i stedet brugt RAID-controlleren til CD + brænder. Men det virker ikke.

Der er en del aktivitet i drevne, fx inde i windows hvis jeg putter en CD i skuffen. Men i "Denne computer" kan man ikke se ikon for CD og brænder. Det er ligesom om de "mangler"!

RAID-Controlleren vises i " enhedsorientering. Jeg har installeret seneste driver.

Nogle gode forslag?

Med venlig hilsen
Jonas Seierø Christensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 16:40

RAID-controler er til at styre harddiske enten paralet eller i serie.
Så hvis det er en RAID-controler vil det ikke virke.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 04-04-04 17:10

Jeg kan altså IKKE bare betragte en Raid-contr. som 2 ekstra IDE-bus'er?

Det virkede jo med kun 1 HD på controlleren?!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 04-04-04 17:33

Altså en HD og en CD på raid-contr - nej vel.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 08-06-04 13:10

Pokkers.

Men tak for hjælpen.