/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scanner
Fra : swarn
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 03-04-04 12:06

Når jeg Scanner et brev ind, for at lave en kopi, så er det print jeg udskriver ikke samme størelse,men hvis jeg printer fra nettet er det OK, hvad er der galt,og hvor skal der rettes henne,det skal helst skæres ud i pap for at jeg kan forstå det for jeg er en lille/stor

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-04-04 12:16

Du kan rette størrelsen ved at skalere billedet (i dit scannerprogram) til f.eks. 102% - hvis det giver den korrekte størrelse.

Jeg bruger ofte en anden metode, idet jeg som regel indsætter en indskanning i Word. Her skalerer jeg billedet i Word til den korrekte/ønskede størrelse (husk at fjerne margener, hvis du vil have fuld A4 størrelse).

Der kan også skaleres i et billedbehandlingsprogram (PaintShop Pro f.eks.).

Der er mange muligheder, så:
Prøv dig frem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-04 14:52

En indscanning er ikke det samme som en kopi.
Når du indscanner får du et billede af brevet.
For at kunne rette i brevet skal du have noget OCR genkendelsessoftware der kan indscanne det som tekst.
Men hvad er det du vil have gjort med det du indscanner?
Der er da ingen ide i at indscanne noget for blot at skrive det ud igen.

Så lidt flere oplysninger tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 14:54

Printeren kan ikke udskrive til kant og derfor bliver der en uoverensstemmelse når du scanner f. eks. i A4.
Hvis du laver markeringen af det felt lidt længere inde på arket så du tager højde for den kant printeren laver skulle du kunne (med lidt øvelse) printe meget tæt op ad originalen.
Hvis det er et større scaleringsproblem end det her så er det et indstillingsspørgsmål.

Du skulle prøve at hente og installere billedprogrammet irfanView, der kan bruges i forbindelse med scanning og som har nogle glimrende scaleringsmuligheder ved udprint af det billede, som scanningen jo er.
http://www.irfanview.com der er også dansk sprogfil og programmet er gratis.

vh.
Bjarne