/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømforsyning hvordan??
Fra : tbayj
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 31-03-04 10:06

Jeg har lige fået mig en computer hvor strømforsyningen er gået. Jeg har aldrig åbnet en computer før, men nu erdte sket og jeg har fået taget strømforsyningen ud. Nu vil jeg så have købt mig en ny strømforsyning, men hvad gør jeg med alle ledningerne som hænger fra den? Følger de med når man køber en ny? Jeg er HELT newbie og aner ikke noget som helst.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 31-03-04 10:09

Ja ledningerne følger med den nye strømforsyning...
mvb bvh

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 31-03-04 10:14

Hvordan ved du så at det er strømforsyningen der er gået? Medmindre det røg op fra den

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 31-03-04 10:18

Som Bvh siger så sidder de fastmontere på strømforsyningen. De har alle forskællige stik i enden alt efter hvad de levere. så det sukke ikke være noge prblem at finde ud af hvor de skal sidde.
Sørg får at at få en strøm forsyning "magen til", da strømforsyningerne og deres stik har ændret sig gennem tiden. F.eks kan man ikke bruge en strømforsyning beregnet til en Pentium 4 bundkort til et pentium 2 bundkort

Mvh KoL

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-04 10:28

jeg skiftede min strømforsyning igår og jeg har aldrig prøvet sådan noget før.. det er meget let.. du piller kablerne af inde i computeren.. dem fra hd bundkort og div. drev. så skruer du 4 skruer ud på bagsiden og skuber strømforsyningen ind i computerne.. men vær forsigtig.. der er ikke så meget plads og du skal jo nødigt ødelægge din cpu blæser..
så tager du den nye strømforsyning og skuber ind skruer fast og monterer kablerne..det er heldigvis lavet sådan at de kun kan vende på en måde.. men læg mærke til hvordan de vender..så du får vendt kablerne rigtigt i første forsøg.. husk. du skal sørge for at de er sat ordentligt på plads når du monterer dem igen.. jeg vil tro det tog mig en ½ time og jeg er absolut novise på det område...

Junior

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 31-03-04 10:56

Hej tbayj.
En lille hilsen, fra en fattigrøv
Skulle du have lyst til at spare pengene til en ny strømforsyning, skal du (næsten) bare nærme dig en genbrugsplads.
Folk smider i stor stil sine brugte pc´er ud. og for de flestes vedkommende, er det ikke strømmen de er blevet trætte af. Den fejler såmænd ikke en pind, og er dermed til at finde ganske gratis, allevejne. På hver eneste strømforsyning står klart og tydeligt, hvor mange watt den yder.
Så det er bare at tage for sig af retterne, når man ser noget der opfylder ønskerne.
Held og lykke med genopbygningen af din pc.
Mvh. halvdum

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-03-04 11:02

enig med halvdum der ryger mange gode sager væk.. men husk lige på at en strømforsynings som har stået og kørt i måske 3 år hjemme hos nogen er propfyldt med støv og andre gode sager på vingerne.. lejerne er slidte.. men tilgengæld kan man jo bare hente en mere hvis den første ikke fungerer optimalt...

junior

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 31-03-04 14:02

Når du køber en strømforsyning vil den se sådan her ud:
http://www.whynoi.se/images/nc/psu/psu_B.jpg

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 31-03-04 19:23

Hej alle sammen og tak for jeres svar. Jeg kan desværre ikke give jer alle sammen point, men ville dog gerne. Men jeg fik købt mig en strømforsyning. Men da jeg endelig fik den på plads tændte den ikke alligevel. Jeg var ved at rive min hår ud på hovedet, men så¨kan jeg huske at jeg et sted læste at man kunne tage det lille batteri ud som sidder i motherboadet. Så det gjorde jeg og satte den ind efter 5 min. Så tændte lortet. Jeg ved ikke endnu om det er det som gjorde det, eller at jeg ikke havde trykket ledningerne ordentligt på plads.