/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forskellige RAM
Fra : hamish
Vist : 297 gange
50 point
Dato : 30-03-04 18:37

Jeg har p.t. 512 MB PC 2700 333MHz ram i en blok i pc´en. Jeg har derudover fået en blok 512 MB PC 3200 400 MHz. Jeg er klar over at de, såfremt jeg sætter dem i sammen, vil køre med laveste fællesnævner. Jeg er også klar over, at bundkortet måske ikke kan udnytte de nyes højere hastighed. Men kan det iøvrigt gøre nogen skade at køre med de 2 forskellige blokke på en gang?

På forhånd tak

Hamish

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 18:45

Du vil ikke skade computeren ved at sætte det i. Prøv! Det værste der kan ske er at computeren nægter at starte op, og så fjerner du bare ramblokken igen!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 18:46

Ikke en fis,det eneste er måske de ikke vil tale sammen,prøv du bare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-04 19:49

Det ødelægger ingenting, men for at få optimal udnyttelse af RAM skal du have samme slags RAM og også gerne samme størrelse på RAM kortene. Nogle bundkort beskriver i hvilken rækkefølge RAM kortene skal placeres,

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 22:33

Nu er det jo ikke rammene der bestemmer din computers hastighed, frekvensen ved rammene betydet blot at de er stabile op til nævnte frekvens ikke andet, så det skulle ikke have nogen indflydelse at sætte en 400 Mhz i.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 30-03-04 22:36

Når du nu har de hurtige er der ingen grund til at lede efter langsomme, dit bundkort kan bare ikke udnytte dem men det er jo lidt $ ligemeget. Smid dem i hvis du bruger programmer der har brug for mere end 512, det er alligevel en del.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:54

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar