/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar computer
Fra : Fknight
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 30-03-04 13:39

hey jeg har fundet den her computer på nettet hvor hurtig er den

Sony Vaio GTR, 2800 Mhz, 1000 MB ram, 80 GB, Intel P 4 2.8 GHzData bus speed 533 MHz Memory Max supported RAM 1 GBCache size Cache type 512 KB 80 GB IDE Portable CD / DVD type DVD±RW

Er det en 2800 Mhz eller en 533 Mhz????

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 30-03-04 13:42

Den er 2.8Ghz... Pentium4 (2800 Mhz.)
Du får næsten ikke en hurtigere computer!!
mener max. hastig på Pentium4 lige nu er 3.4Ghz.

/Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 30-03-04 13:43

PS: 2.8Ghz. og 3.4Ghz. = Ikke den store forskel!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 14:09

At det er en 2800 Mhz (og ikke Ghz) kan vi hurtigt blive enige om.

Men var det spørgsmålet?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-04 18:42

Det er ikke altid en fordel at få en bærbar PC med høj frekvens fordi varmeudvikling og strømforbrug er for højt.
En Celeron ville være bedre egnet til bærbar fordi den udvikler mindre varme og en Centrino villo være endnu bedre fordi den er bygget til bærbar.
Når CPU'en bliver for varm nedsættes ydelsen og så er der jo ikke nogen fordel ved den kraftige CPU.
Man har som regel heller ikke brug for så kraftig CPU fordi man ikke har megetglæde af spil med en TFT skærm.