/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænde Lyd-filer??
Fra : bensep
Vist : 404 gange
30 point
Dato : 27-03-04 23:45

Hvordan kan man lave en Musik-CD indeholdende RAM-filer, der kan spilles på et CD-anlæg (ikke CD-rom-drev)?
Kræved der en Audio-CD eller en alm. Data-CD kan også bruges? Hvordan kan man konvertere RAM/WAV filerne til noget, der kan læses i CD-maskinen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 23:48

Din almindelige CD afspiller kan læse Wav filer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-04 23:58

Feks med audiograbber eller nogle af disse konverteringsprogrammer http://www.hitsquad.com/smm/programs/TotalRecorder/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 28-03-04 00:09

hvis du brænder NERO kan du bare køre guiden og lave en lyd cd så laver NERO filerne om til lyd filer der kan afspilles på en alm cd-afspiller

ole

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-04 00:10

Ups det var et forkert link du der fik her er det jeg mente du skulle have sorry
http://www.dbpoweramp.com/
Mvh sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-03-04 00:17

Til orientering for de der ikke ved hvad ram-filer er:

En filtype udviklet af Progressive Networks. Med denne filtype kan der anvendes lyde som afspilles så snart lydfilen indlæses i en hjemmeside-gæst browser.
- Benyttes af Danmarks Radio. Hør radio mens du er på internettet.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 00:31

http://www.newfreeware.com/search.php3?q=ram+to+wave+converter
Prøv at lave dem om til mp3 og så lav en audio cd med dit brænderprogram! Jeg kender ikke umiddelbart nogle brænderprogrammer der kan convertere ram filer til audio cd!

Kommentar
Fra : bensep

Dato : 28-03-04 00:35

Tak foe jeres TIPS!
Sunowich, jeg bruger skam også "dBpowerAMP Music Converter" men det kan ikke konvertere fra RAM til WAV men kan godt konvertere fra WAV til MP3.

ellebye, jeg omdøber bare RAM-filerne til WAV og kan godt afspilles på min PC men når jeg brænder WAV-filer på en DATA-CD så kan de ikke afspilles. (olefahnoe, jeg bruger Easy CD-Creator)

Så mit sp. er: skal jeg bruge en Audio-CD? Jeg har allerede brugt et paer CD'ere:(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 00:37

Jep du skal altid lave en audio cd til cd afspilleren, med mindre den kan afspille mp3, de skal brændes som datafiler!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 28-03-04 00:40

Alle cd medier kan bruges, de skal bare brændes som lyd/audio cd eller hvad dit brænderprogram nu kalder den form for cd!

Kommentar
Fra : bensep

Dato : 28-03-04 23:02

Tak "tedd",
Problemet er, at jeg ikke kan konvertere fra RAM til WAV.
Er der nogen, der kender et gratis program, der kan konvertere RAM til mp3/wav?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-04 23:30

Normalt kan du bruge et shareware program et stykke tid gratis! Prøv det øverste program i det link jeg sendte dig! Så mange ram filer har du vel hellere ikke?

Kommentar
Fra : bensep

Dato : 07-04-04 00:30

har forgæves forsøgt at finde et shareware program! Det fleste programmer konverter kun 70-80%. Så der er ikke tale om et stykke tid, tedd!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bensep

Dato : 07-04-04 00:58

Jeg fandt SELV det bedste program som kan dekode/konvertere fra .* til .*. Jeg er bare så glad. "Sagen" kan lukkes.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-04-04 01:06

Vil du invie os i hvilket, så vi også kan blive klogere ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:04

Mon ikke du burde lukke spørgsmålet ????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 00:47

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : bensep

Dato : 29-05-04 16:53

Sorry, min lorte PC har været nede så jeg ikke kunne komme på "nettet" og lukke det. Hvem skal ha pointene!mig selv:), tedd, du har været meget aktiv, så du fortjener alle pointene.

Godkendelse af svar
Fra : bensep

Dato : 29-05-04 16:54

Tak for svaret tedd, kontakt mig, hvis du vil have programmet.